Šiuo metu grupė yra pakeliui namo, tačiau dalis jų likę, kaip stovi – be lagaminų ir pinigų. Autobusu keliaujanti Laima (vardas pakeistas pašnekovės prašymu) DELFI pasakojo, kad beveik 50 turistų Romoje smarkiai nukentėjo – jiems vaikštant po miestą buvo apvogtas autobusas, iš kurio išnešta didžioji dalis bagažo.

„Turbūt nėra nė vieno žmogaus, kuris nebūtų ko nors praradęs. Yra šeimų, kurios yra praradusios visus lagaminus, vaikai liko taip, kaip stovi. Mes dabar važiuojame per Europą taip, kaip vaikščiojome Romoje“, – DELFI pasakojo autobusu keliaujanti moteris.
Su didžiule vagyste susidūrę poilsiautojai piktinasi kelionę organizavusios bendrovės „Topturas" lėta reakcija ir gidės elgesiu.

Bendrovės vadovė Gita Vanagaitė-Kardelienė DELFI pripažino apie ištikusią bėdą ir tvirtino, kad dedamos visos pastangos pasirūpinti nukentėjusiais turistais.

„Visos kelionės metu gidė akcentuodavo, kad Italijoje gausu vagysčių, todėl reikia būti budriems. Tačiau jau atvykus į Romą ji pabrėžė, kad brangesnius daiktus reikėtų palikti autobuse ir nesinešti į miestą. Taigi daugelis žmonių į lagaminus sudėjo kreditines korteles, laikrodžius, vestuvinius žiedus“, - pasakojo autobusu keliaujanti Laima.

Pasak pašnekovės, autobusas, išleidęs keliautojus, buvo pastatytas nemokamoje automobilių stovėjimo aikštelėje prie prekybos centro. Laima tvirtina, kad jeigu būtų tai žinojusi, galbūt pati būtų likusi saugoti daiktų, nes vairuotojai taip pat buvo palikę autobusą.

Lietuvių turistų grupė apie vagystę iš autobuso sužinojo praėjus kelioms valandoms po fakto, apie 18 val., kai po kelių valandų laisvo laiko susitiko sutartoje vietoje.

„Tuo metu gidė neturėjo informacijos, kas dingo. Pagal Italijos policijos duomenis, įvykis įvyko apie 12.30 val., o mes apie tai sužinojom tik apie 18 val. Be to, gidė vis tiek norėjo tęsti ekskursiją. Įsivaizduokite 49 šokiruotų žmonių grupę, kurioje niekas nesupranta, kas vyksta ir kiek daiktų pavogta. Taigi ji tęsia ekskursiją pagal planą, mes nežinome, kur autobusas. 90 proc. žmonių gidei sako, kad nenori tęsti ekskursijos, nori eiti pažiūrėti, kas pavogta“, - poros dienų senumo įvykius prisiminė Laima.

Pašnekovė piktinosi, kad buvo vėluojama žmonėms pranešti apie vagystę.

„Įvykis įvyko apie 13 val., o gidė žmonėms pranešė apie 18 val. Ir tik tada žmonės gali paskambinti užblokuoti savo kreditines korteles. Įsivaizduokite, mes pėsčiomis tęsėme ekskursiją iki 21 val. ir mums neleido eiti prie autobuso“, - piktinosi ji.

Galiausiai, pasak pašnekovės, paskambinusi vairuotojams gidė sužinojo, kad išnešta didžioji dalis lagaminų ir daiktai, kurie buvo palikti autobuso salone. Keliautojų vertinimu, pavogta maždaug 30 lagaminų.

Dalis neturi pinigų

Tą vakarą buvo nuspręsta pasilikti papildomai nakvynei viešbutyje šalia Romos, o nukentėjusieji po ekskursijos nuvyko rašyti pareiškimų į policiją. Po nakvynės jų laukė beveik ilga kelionė autobusu.

„Mes trečiadienį pusryčiams gavome po bandelę, o po to tik 21 val. vietos laiku stojome valgyti šilto maistą. Tačiau pusė autobuso nevalgė, nes reikia už savo pinigus pirkti, o sustojo tokioje vietoje, kur sriuba kainuoja penkis eurus, nors prašėme stoti prie prekybos centrų. Dalijamės visi draugiškai kas ką turi, pas kažką liko užpilamų makaronų, ir jais dalijasi, nes dauguma neturi pinigų, jie turi tik tiek, kiek turėjo rankinuke Romoje“, - kalbėjo Laima.

Keliautojų grupė yra sunerimusi, kad jų bagažas nebuvo draustas.

Žada, kad niekas neliks nepamaitintas

Kelionę organizavusios bendrovės „Topturas“ vadovė Gita Vanagaitė-Kardelienė apgailestavo dėl nutikusios nelaimės ir žadėjo visą reikiamą pagalbą nukentėjusiems.

„Iš tiesų mums nutiko bėda – Romoje buvo apvogtas autobusas. Dauguma žmonių liko be lagaminų, iki nakties jie rašė policijoje pareiškimus, po to suteikėme papildomą nakvynę viešbutyje. Nuostolių dydžio kol kas neįsivaizduojame, vyksta skaičiavimai. Labai nemaloni situacija, atsiprašėme keliautojų per gidę, ji padeda, kiek gali. Šokas buvo visiems, todėl ir leidome žmonėms pailsėti per naktį viešbutyje“, – DELFI komentavo ji.

Įmonės vadovė sakė, kad trečiadienį budinčiu telefonu paskambino vieno iš keliaujančių artimasis, kuris pranešė, kad autobuse esantis žmogus gali pritrūkti pinigų.

„Šiuo atveju padės vadovė. Ir jeigu kažkas kažko trūksta, tegul jie kreipiasi į kelionės vadovę. Niekas nebus paliktas nepamaitintas“, – tvirtino G. Vanagaitė-Kardelienė.

Paklausta, kodėl autobusas buvo pastatytas nesaugomoje prekybos centro aikštelėje, pašnekovė sakė, kad tokia yra praktika Romoje.

„Ten stovėjo ne tik mūsų, bet ir kelių kitų įmonių autobusai. Romoje yra tokia praktika, kad mieste aptarnauja tik itališki autobusai, taigi lietuviški autobusai išleidę turistus, važiuoja kur nors atsistoti. Romoje nėra daug mokamų aikštelių, be to, dauguma jų yra miesto viduje, o tam reikia atskirų leidimų. Tokios vagystės yra iš tiesų vienetinis atvejis. Prieš kelerius metus vienam kelionių organizatoriui taip irgi buvo nutikę“, – komentavo kelionių organizatoriaus vadovė.

Ji taip pat tvirtina, kad gidė iškart negalėjusi pranešti apie vagystę, nes prireikė laiko išsiaiškinti jos mastą.

„Nėra tikslo kelti paniką tarp žmonių, kol situacija nėra visiškai aiški. Kai tik galėjo, gidė iškart pranešė žmonėms“, – sakė pašnekovė.

Keleivių bagažas nebuvo draustas, nes tai esą yra papildoma paslauga.

„Kiek aš žinau, Lietuvoje nė vienas organizatorius nedraudžia visų keliaujančių bagažo. Praktikoje tokių skausmingų įvykių yra vienetai“, – pripažino G. Vanagaitė-Kardelienė.

Valstybinio turizmo departamento Teisinio reguliavimo skyriaus vyr. specialistė Silvija Vencevičienė, atsakydama į DELFI klausimą, kaip elgtis su vagyste susidūrusiems turistams, tvirtino, kad visą pagalbą turi teikti kelionių organizatoriaus atstovas.

„Atkreipiame dėmesį, kad nagrinėjamu atveju turistai buvo apvogti, t.y. padarytas nusikaltimas, kuris yra priskirtas atitinkamos šalies teisėsaugos institucijų kompetencijai, pagal tai kurioje šalyje padarytas nusikaltimas. Todėl turistams, apvogtiems Italijoje, reikėtų kreiptis į Italijos policiją bei kelionių organizatoriaus atstovą vietoje, kuris padėtų vertėjaujant policijoje ir pan.“, - rašoma Turizmo departamento komentare.

Taip pat keliaujantiems lietuviams primenama, kad bėdai ištikus svečioje šalyje pagalbos turistai taip pat gali kreiptis į toje šalyje veikiančias Lietuvos ambasadas, diplomatines atstovybes ir konsulines įstaigas.

Tikriausiai visiems yra tekę atostogauti taip, kaip nė priešui nelinkėtum. O gal taip nutiko ir šiemet? Siūlome nesisieloti, o savo patirtį aprašyti bei ja pasidalinti su kitais – taip ne tik padėsite išvengti kitiems jūsų patirtų bėdų, bet ir galėsite smagiai papoilsiauti SPA Vilnius Anykščiuose laimėję šio konkurso prizą – savaitgalį ten!

Pasidalinkite savo istorijomis el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Vienas“ arba spausdami pilką mygtuką čia iki rugpjūčio 31 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (598)