Jei norite sumažinti išlaidas maisto produktams, apsipirkti reikėtų eiti artėjant prekybos centrų, kepyklėlių darbo pabaigai. Dažnas prekybininkas, likus kelioms valandoms iki uždarymo, kepinius išparduoda perpus pigiau ar taiko dar didesnę nuolaidą. Todėl kartais netgi apsimoka luktelti, kol išmuš numatyta valanda, nes neverta už tą patį gaminį permokėti.

Pasak prekybininkų, jokios gudrybės čia nėra: nors šių produktų tinkamumo vartoti terminas nebūna pasibaigęs, tačiau kitą rytą, kai lentynas papildys ką tik iškepti duonos, pyrago gaminiai, bandelės, vakarykščiai nebeatrodys patraukliai.

Statistikos departamento duomenimis, vidutiniškai 13 proc. namų ūkio biudžeto išlaidų maistui tenka duonos, pyrago gaminiams, sausainiams, keksams, meduoliams, bandelėms. Finansų specialistų skaičiavimais, šiems produktams įsigyti per mėnesį vidutiniškai skiriama apie 29,38 lito kiekvienam šeimos nariui. Taigi įsigydami juos perpus pigiau, per metus galime sutaupyti 176,28 lito žmogui.

Nukainotus gaminius graibsto pensininkai

Pasak „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovės Ramintos Stanaitytės-Česnulienės, didžiuosiuose „Rimi“ parduotuvėse, kur yra vietinės kepyklėlės, pirkėjai dažnai gali perpus pigiau įsigyti duonos, pyrago gaminių, bandelių.

„Iškepus vakare ir nerealizavus tą pačią dieną, kitą rytą jų galiojimas dar nebūna pasibaigęs, tačiau jie jau nebe tokie švieži ir patrauklūs, kaip ką tik iškepti gaminiai. Todėl juos parduodame su nuolaida“, – tikina ji.

Nukainotų gaminių pirkėjai – patys įvairiausi: pensininkai, moksleiviai, per pertrauką atbėgę iš mokyklos, statybininkai su darbinėmis uniformomis ir kt. Kai kurie iš jų yra nuolatiniai pirkėjai, kurie, tik atidarius prekybos centrą, traukia prie krepšio su nukainotais kepiniais.

„Pastebėjome, kad nukainotus duonos, pyrago gaminius, bandeles dažniausiai perka vyresnio amžiaus žmonės. Nors eilutės nesidriekia, tačiau kepiniai greitai išgraibstomi Tų, kurių neišparduodame vakare, galima įsigyti ryte, jų paprastai nelieka iki pietų“, – teigia „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė R. Stanaitytė-Česnulienė.

Parduoda ir žemiau savikainos

Kaip DELFI sakė „Maxima LT“ įvaizdžio ir komunikacijos departamento direktorė Lina Muižienė, pastaruoju metu pirkėjai tapo racionalesni ir neretai pirmiausia apžiūri nupigintas ar besibaigiančio galiojimo prekes.

„Daugumoje mūsų parduotuvių darbo pabaigoje pirkėjai gali pigiau įsigyti produktų ir gaminių, kurių papildymai gaunami kasryt. Tai ne tik nefasuotos bandelės, kulinarijos gaminiai, bet ir šviežia žuvis, mišrainės ar šviežios salotos. Vaisių ir daržovių skyriuje produktai peržiūrimi nuolat – atsižvelgiama ne tik į tinkamumo vartoti terminus, bet ir išvaizdą. Pagal tai taikomos nuolaidos“, – kalbėjo L. Muižienė.

Paprastai nuolaida, priklausomai nuo likusių parduotuvėje produktų kiekio, kitų aplinkybių, svyruoja nuo keliolikos iki kelių dešimčių procentų. Būna, kad gaminiai išparduodami ir žemiau savikainos.

Pasak L. Muižienės, trumpo galiojimo prekės yra nukainojamos paskutinę galiojimo dieną, ilgesnio galiojimo – likus savaitei ar dviem iki galiojimo pabaigos.

„Kada tiksliai prekės yra nukainojamos, priklauso ir nuo prekių kiekio parduotuvėje. Stengiamės užtikrinti, kad prekės būtų parduotos ir jų nereikėtų sunaikinti. Nukainoti produktai yra ženklinami specialia etikete ir sudedami specialiuose skyriuose. Pastarieji yra gan populiarūs, juose prekes mielai renkasi socialiai jautriausia visuomenės dalis“, – sakė „Maxima LT“ įvaizdžio ir komunikacijos departamento direktorė L. Muižienė.

Įkandin seka ir smulkūs prekybininkai

Didžiųjų prekybos centrų pavyzdžiu noriai seka ir smulkieji prekybininkai. Jeigu likus valandai ar kelioms iki uždarymo užsuksite į kepyklėlę, kur prekiaujama vietoje kepamais duonos, pyrago gaminiais, šviežiomis bandelėmis, didžiajai daliai asortimento visada taikoma 40, 50 proc. ar dar didesnė nuolaida.

Artėjant darbo pabaigai prekybininkai dažniausiai išsiparduoda bandeles, užkandžius ir kitus gaminius, kurie kepami kasryt. Tuo tarpu ir keletą dienų tinkami vartoti kepiniai išparduodami tik baigiantis jų tinkamumo vartoti terminui.

Nors kava nėra greitai gendantis produktas, tačiau artėjant darbo pabaigai užsukus į šviežia kava prekiaujančias krautuvėles, taip pat galima apsipirkti pigiau.

„Savo parduotuvėlėse parduodame šviežiai skrudintą kavą. Kiekvieną savaitę nedideliais kiekiais skrudiname skirtingas kavos rūšis, kurios yra nevienodai populiarios. Taip pat vykdome akcijas, kurių metu pirkėjams siūlome jau sumaltą kavą. Jeigu pasibaigus akcijos laikui lieka sumaltos kavos, tuomet ją išparduodame su 25-45 proc. nuolaida. Svarbiausia, kad kava neužsistovėtų lentynoje“, – sakė UAB „Šviežia kava“ rinkodaros vadovė Irma Kratulienė.

Pasak jos, tokios akcijos nėra koordinuojamos per visą tinklą, tiesiog kiekviena krautuvėlė išpardavimus daro pagal tai, kiek prekių yra likę – kartais pirkėjams nuolaidos pasiūlomos artėjant darbo dienos pabaigai, o kartais išpardavimas gali vykti ir kelias dienas ar net savaites.

Apsipirkti – su pirkinių sąrašu

Nors daugelį pirkėjų vilioja galimybė apsipirkti pigiau, finansų specialistai siūlo į parduotuvę leistis tik su pirkinių sąrašu. Antraip, užuot sutaupius, galima išleisti gerokai daugiau nei planuota.

„Jeigu vieno ar kito produkto nesame įtraukę į valgiaraštį, vadinasi, jau numatėme kažką kito. Dažniausiai kaina sumažinama dėl to, kad produkto galiojimo laikas eina į pabaigą. Todėl yra tikimybė, kad jis gali sugesti ir mūsų spintoje ar šaldytuve“, – sako SEB banko Šeimos finansų ekspertė Julita Varanauskienė.

Pasak jos, tie, kurie sugeba greitai perplanuoti savo valgiaraštį, gali pasinaudoti prekybininkų rengiamomis akcijomis, tačiau tuomet iš krepšelio reikia išimti kažkurį kitą suplanuotą pirkinį.
„Swedbank“ Asmeninių finansų instituto vadovė Lietuvoje Odeta Bložienė sutinka, kad įmanoma parduotuvėje perplanuoti valgiaraštį ir įtraukti tas prekes, kurios parduodamos perpus pigiau, tačiau tai nerekomenduojama, nes skuba ir netinkama tam aplinka gali daryti nepageidaujamą įtaką ir gerokai padidinti išleidžiamų pinigų sumą.

„Žinoma, reikšminga yra bet kokia suma, kurią galime sutaupyti. Tačiau, kalbant apie naudojimąsi akcijomis ir nuolaidomis, noriu atkreipti dėmesį, jog prasmingas šis sutaupymas tik tuo atveju, jei perkame tuo metu mums išties reikalingas prekes, o ne tas, kurių galbūt kada nors prireiks“, – tvirtina O. Bložienė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)