Europos šalių vadovai nenusileidžia dėl degalų kainų

 (1)
Naftos perdirbimo įmonių blokados Didžiojoje Britanijoje ketvirtadienį pradėjo "irti". Kitų Europos šalių vadovai taip pat nenusileido protestuotojų reikalavimams nedelsiant sumažinti degalų kainas.
Tačiau Britanijos nacionalinėje sveikatos apsaugos sistemoje jau kilo didžiausias aliarmas: medicinos seserys dirbo po dvi pamainas, kai kurios ligoninės atšaukė visas operacijas, išskyrus būtiniausias. Maisto parduotuvių lentynos ištuštėjo dėl paniško pirkimo, o du trečdaliai degalinių vis dar neturėjo degalų.

Premjeras Tony Blairas (Tonis Bleras) įsakė kariuomenei būti pasirengus. Pasak jo, protestuojantys vežėjai bei ūkininkai kelia pavojų žmonių gyvybėms ir darbo vietoms. "Dabar kilo tikras pavojus nacionalinei sveikatos apsaugai ir kitoms esminėms tarnyboms... O jeigu šie žmonės negalės nuvykti į darbą, kils pavojus gyvybėms", sakė jis visai šaliai jau antroje per parą kalboje.

Daugelis demonstrantų paklausė T. Blairo raginimo ir atšaukė pagrindinių naftos perdirbimo gamyklų blokadą. Tačiau kiti, piketuojantys prie degalų paskirstymo punktų, nesutiko pasiduoti. Degalų pramonės atstovai įspėjo, kad padėtis šalyje normalizuosis tik po kelių dienų.

Britai už benziną moka brangiau negu kitų Europos šalių gyventojai - po 1,21 dolerio (4,84 lito) už litrą. Net tris ketvirtadalius šios kainos sudaro degalų mokestis. Nepaisant chaoso šalyje, beveik 80 proc. britų remia demonstrantus, rodė trečiadienį paskelbti BBC nuomonių apklausos rezultatai.

Tuo tarpu Vokietijos kancleris Gerhardas Schroederis (Gerhardas Šrėderis) irgi pareiškė, kad reikalavimai sumažinti kuro mokestį nebus patenkinti.

Didžiausią transporto susigrūdimą Vokietijoje sukėlė Belgijos sunkvežimių vairuotojai, kurie surengė blokadą Belgijos pasienyje. Ketvirtadienį jie sutvirtino savo blokadas. Šalies degalinės ištuštėjo, nevažiavo mokyklų autobusai, o eismas greitkeliuose sustojo. Vežėjų derybos su vyriausybe anksti rytą buvo sustabdytos, kad profesinės sąjungos galėtų išnagrinėti pasiūlytas socialines priemones bei aptarti mokesčius. Tačiau profesinė sąjunga, kuri surengė daugumą blokadų, jau anksčiau nusišalino nuo derybų.

Pagrindinė Belgijos darbdavių federacija pareiškė, kad demonstracijos prieš aukštas degalų kainas šalies ekonomikai atsieina 10 mlrd. Belgijos frankų (500 mln. litų) per dieną.

Pasaulinės naftos kainos toliau normalizavosi. OPEC septynių naftos rūšių krepšelio kaina trečiadienį nukrito iki 30,40 dolerio (121,6 lito) už barelį. Antradienį ji buvo 31,18 dolerio (124,72 lito) už barelį.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Naujienos

Lietuviška jautiena – jau pakeliui į Japoniją (1)

Nuo antradienio, vasario 28 d., Lietuvos gamintojai gali eksportuoti jautieną ir jos gaminius į Japoniją, praneša Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba.

Besivystančioms Azijos ekonomikoms iki 2030-ųjų reikalinga 26 trln. dolerių investicija į infrastruktūrą

Besivystančios Azijos regiono ekonomikos į infrastruktūrą iki 2030 m. turės investuoti apie 26 trilijonus dolerių įvairiems tikslams, pradedant susisiekimo tinklų tobulinimu ir baigiant švaraus vandens tiekimu. Tokia investicija reikalinga siekiant išlaikyti augimą, kovoti su badu bei klimato kaita, remdamiesi „Asian Development Bank“ (ADB) pranešimu rašo „Bloomberg“.

Kinijos ekonomikos prognozes temdo pertekliniai pramonės pajėgumai (2)

Pagrindinės rizikos Kinijos ekonomikai šiais metais yra dėl JAV veiksmų kilęs neaiškumas pasaulinėje ekonomikoje bei pertekliniai pramonės pajėgumai, remdamiesi oficialiu šalies statistikos biuru rašo „Reuters“.

Artėjant D. Trumpo kalbai Kongrese, doleris kilo (1)

JAV doleris antradienio prekyboje kilo prezidentui Donaldui Trumpui pranešus apie „istorinį“ gynybos biudžeto didinimą bei artėjant jo kalbai Kongrese, praneša „Reuters“.

Trišalė taryba imasi spręsti ginčytinus Darbo kodekso klausimus (3)

Trišalė taryba antradienį imasi spręsti daugiausiai ginčų sukėlusius naujojo Darbo kodekso klausimus, pavyzdžiui, kokios trukmės turėtų būti darbuotojų atostogos.