„Taksi įmonė priims į darbą vairuotojus dirbti įmonės arba nuosavais automobiliais. Geros darbo sąlygos. Visos socialinės garantijos“, „dispečerinė sudaro sutartis su taksi vairuotojais, norinčiais dirbti pagal užsakymus“, „taksi įmonė priims į darbą vairuotojus dirbti naujais įmonės automobiliais. Laiku mokamas atlyginimas. Darbo patirtis nebūtina“ - internete patalpintais skelbimais viliojami taksi vairuotojai. Tačiau taksi įmonių atstovai pripažįsta, kad po pavasario neramumų sostinės taksi įmonėse, užuot prisijungę prie taksi įmonių, taksistai ima licencijas ir net nemąsto dirbti įmonėms.

DELFI primena, kad šių metų vasario mėnesį mokesčių inspekcija atliko reidą Vilniaus taksi įmonėse. Reido metu kratos atliktos 60 Vilniaus miesto ir apylinkių vietose. Tai palietė apie 30 sostinės taksi įmonių.

Po Vilniaus taksi įmones smogusių kratų iškart sutriko sostinės taksi darbas. Buvo sudėtinga išsikviesti paslaugą teikiančius automobilius. Tačiau ir praėjus beveik pusmečiui sostinėje taksi automobilį išsikviesti, ypač vakarais ir naktį, vis dar keblu.

Vos prieš savaitę, birželio 27 dieną, mokesčių inspekcija pranešė, kad ir toliau kovoja su šešėliniu taksi verslu. Atlikus kratas keturių taksi įmonių vadovų namuose bei darbo vietose, įtarimai buvo pareikšti 7 asmenims. Sulaikytas vienas asmuo, vadovaujantis keturioms bendrovėms. Pareigūnų skaičiavimais, neapskaitytų pinigų suma galėjo siekti daugiau nei pusę milijonų litų.

VMI duomenimis, iki birželio 25 d. Vilniuje individualią taksi veiklą deklaravo 981 gyventojas, tačiau taksometrus mokesčių inspekcijoje registravo tik 631 fizinis asmuo, o įmonės kol kas įregistravo tik 229 taksometrus.

Išėjo dirbti kitų darbų

„Užupio taksi“ vadovas Tadeuš Bogdanovič pripažino, kad taksi vairuotojų trūksta. Paklaustas, kiek vairuotojų jis būtų pasiryžęs priimti, teigė, kad „kuo daugiau, tuo geriau“. Pašnekovas teigė, kad niekas nenori dirbti įmonėse, nes buvo sugriežtinta apskaita, o „ir mažėja žmonių Lietuvoje“.

Įmonės vadovas teigė, kad po pavasario perversmo sostinės taksi įmonių rinkoje, pasitraukę darbuotojai metė taksi vairuotojo darbą ir nuėjo dirbti į kitas sferas.

„Klientams dažnai tenka pasakyti, kad neturime taksi“, - teigė vyras.

„Eurotaksi“ atstovas Arūnas Palekas tikino, kad ieško vairuotojų, tačiau ne dirbti įmonėje, o kurie dirbtų pagal sutartis ir turi savo automobilius.

Nenorėjęs pavardės atskleisti vienos sostinės taksi įmonės vadovas Artūras sakė, kad po pavasarinių pokyčių darbas dar neatsistatė į savas vėžes: „Neaišku, kur jie išsilakstė. Gal tvarkosi dokumentus. Neaišku, ar jie namie sėdi, ar dokumentus tvarkosi. Gal pakeitė specialybes“.

Vyras skundėsi, kad įmonėje vis dar chaosas. „Išeidami vairuotojai viską kiemuose sumetė. Paliko automobilius aikštelėse su raktais, išmėtė daiktus. Dar tik aiškinamės, kas, kur ir kodėl išėjo. Reikia laiko, kol viskas susitvarkys. Kol kas – tikra netvarka. Niekas neaišku“, - tvirtino pašnekovas.

„Artaksa“ vadovas Artūras Bumbulis prisipažino, kad nuo pavasario išsilakstė visi darbuotojai: „Visi parašė pareiškimus, kad nori išeiti iš darbo, ir teko atleisti“. Daugiau kalbėti jam skaudžia tema taksi verslo atstovas atsisakė.

Liko tik dispečerinės

Taksi įmonės „Erelio akis“ vadovė Janina Gedrikienė, vos pradėjusi šnekėti su DELFI žurnalistu, pareiškė: „Mes išvis ant išlikimo ribos. Buvo 80 darbuotojų. Dabar liko tik 40. Visi ima savo verslo liudijimus. Tokių, kaip taksi firmų kaip ir visai neliko, liko tik tos, kurios užsakymus duoda vairuotojams, dirba kaip dispečerinės“.

Nors „Erelio akis“ klientus „gaudo“ tik gatvėje ir telefonu užsakymų nepriima, visgi įmonės vadovė teigė, kad verslo laukia liūdna ateitis. „Mano dienos jau ir suskaičiuotos, nes nesudarytos vienodos sąlygos. Jei darbui su verslo liudijimais ir darbui įmonėje sąlygos būtų vienodos, gal išgyventume. Nuo verslo liudijimo taksistai moka mokestį, o jei dirba įmonėje turi visus pinigus atnešti įmonei ir iš jos gauti atlyginimą. Kur jūs rasite taksistą, uždirbantį 5-6 tūkst. Lt, kuris atneštų pinigus ir atiduotų įmonei“, - kalbėjo pašnekovė.

Moteris teigė, kad iš jos įmonės pasitraukę dauguma darbuotojų metė taksi verslą ir kadangi dauguma buvo vyresnio amžiaus, išėjo į pensiją.

Savivaldybės žinios apie taksi įmones ribotos

DELFI primena, kad kovo mėnesį Vilniuje pradėjo veikti naujoji taksi dispečerinė, su kuria galima susisiekti trumpuoju numeriu 1450. Sostinės savivaldybės teigimu, ši dispečerinė įkurta suvienyti legaliai dirbti norinčius taksi vairuotojus. Keleiviai vežami už 1,80 Lt/km tarifą bei taikomas 2 Lt įsėdimo mokestis. Taksistai už vieną užsakymą turės susimokėti 2 Lt.

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto transporto skyriaus vedėjas Evaldas Matonis teigė, kad šiuo metu taksi vairuotojams yra išduota apie 1000 leidimų. Leidimo kaina – 121 Lt.

Iki taksi įmonių tvarkos pasikeitimo sostinėje veikė 58 įmonės. „Šiai dienai apie taksi įmonių veiklą informacija yra ribota (mažai žinoma)“, - teigė savivaldybės atstovas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (100)