Nuo pirmadienio 8 val. ryto iki antradienio 8 val. ryto iš Lietuvos į Rusiją per keturis kontrolės punktus (Kybartų, Ramoniškių, Panemunės ir Nidos) išvyko 111 lengvųjų automobilių su lietuviškais numeriais. Iš šio skaičiaus dar reikėtų atimti keliolika mašinų. Jų vairuotojai, privažiavę patikrinimo vietas Rusijos pusėje ir ten sužinoję apie maždaug parą užtruksiančias kontrolės procedūras, apsisuko ir grįžo į Lietuvą.

Kai Rusija dar netaikė sugriežtinto įvažiavimo, vidutiniškai per parą į Kaliningrado sritį per minėtus punktus išvykdavo daugiau kaip 700 automobilių su lietuviškais numeriais.

Per parą nuo pirmadienio 8 val. iki antradienio 8 val. į Lietuvą iš Kaliningrado srities grįžo 62 automobiliai su lietuviškais numeriais. Anksčiau šis skaičius siekė maždaug 650 mašinų.

Pirmadienį kai kurie iš Kaliningrado srities važiuojantys lietuviai teigė leidimo išvažiuoti į Lietuvą laukę po 20 valandų. Ne ką geresnė situacija ir išvykstant iš Lietuvos.

Vilkikų su lietuviškais numeriais per pastarąją parą į Kaliningrado sritį išvyko 13, atvyko 10. Krovininių transporto priemonių su rusiškais numeriais per tą patį laiką iš Lietuvos išvyko 228, atvyko 268.

Dėl tokio Rusijos pareigūnų darbo kilo problemų ir tiems asmenims, kurie dirba Kaliningrado srityje. Pastebima, kad atvykę į pasienį jie Lietuvos pusėje palieka savo automobilius su lietuviškais numeriais, pėsčiomis kerta sieną, o vėliau tokiu pat būdu grįžta atgal. Beje, pėstiesiems Kaliningrado pareigūnai netaiko apribojimų ir jie eidami per sieną neužtrunka.

Valstybės sienos apsaugos tarnyba yra kreipusis į Kaliningrado pasieniečius oficialaus paaiškinimo dėl situacijos kontrolės punktuose, tačiau tokio atsakymo dar nėra gavusi.

„Linava“: keisti sutapimai

Asociacijos „Linava“ duomenimis, Rusijos muitinė pirmadienį vakare išplatino vidinį dokumentą, kuriuo nurodoma transporto priemonėms bei kroviniams iš Lietuvos taikyti sugriežtintą, pilną patikrą.

„Linavos“ duomenimis, sugriežtinta patikra bus taikoma laikinai, tačiau konkretūs terminai nėra nurodomi.

Penktadienį vakare pradėtas automobilių bei krovinių iš Lietuvos ribojimas keistu būdu sutampa su pernai tą pačią dieną pradėta taikyti sugriežtinta patikra Lietuvos vežėjams.

2013 metų lapkričio 22 dieną pradėta sugriežtinta Lietuvos vežėjų patikra truko maždaug keturias savaites.

„Linavoje“ veikia darbo grupė, renkanti ir analizuojanti situaciją, susijusia su Rusijos muitinės taikomais apribojimais.

Aiškina apie pažeidimus

Rusija pranešė pradėjusi nuodugniai tikrinti lietuviškus krovinius, nes Europos Sąjungos šalys į Rusiją per Lietuvą gabena „embargo“ produkciją, pareiškė Rusijos muitinės vadovas, pranešė agentūra „RIA Novosti“.

„Per šią valstybę (Lietuvą – BNS) gabenama daug pseudoimporto krovinių su padirbtais atitikimo sertifikatais, ir šios šalies teritorija naudojama draudžiamos į Rusiją importuoti produkcijos gabenimo maršrutams pakeisti. Tai rimta priežastis, kad galima būtų labai pažvelgti į krovinių srautus iš šios šalies“, – žiniasklaidos atstovams sakė Andrejus Beljanovas.

Rusijos veterinarijos ir sanitarijos tarnyba („Rosselchoznadzor“) prieš dvi savaites paprašė Interpolo ir Europos Komisijos Sveikatos ir vartotojų reikalų generalinio direktorato duomenų apie kontrabanda į Rusiją gabenamus krovinius.

Anot A.Beljanovo, sprendžiant problemą, muitinė bendradarbiauja su „Rosselchoznadzor“.

„Mūsų tikslas nėra pagauti 20 ar 30 vilkikų. Mes siekiame, kad potencialūs pažeidėjai suvoktų bausmės neišvengiamumą“, – pabrėžė Rusijos muitinės vadovas.

Praėjusį savaitgalį automobiliams su lietuviškais registracijos numeriais, Lietuvos įmonių produkcija ar jų reeksportuojamais kroviniais Rusijos pasienyje imta taikyti sugriežtinta patikra. Oficialių pranešimų apie tai Lietuva iš Rusijos nėra gavusi.

Rugpjūčio pradžioje Rusija vieneriems metams uždraudė maisto ir žemės ūkio produktų importą iš Europos Sąjungos, JAV ir kitų Vakarų šalių, reaguodama į Vakarų sankcijas dėl numanomos paramos Ukrainos prorusiškiems separatistams bei Krymo aneksijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (227)