Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais

 (210)
Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Lietuvoje keičiant arba įgyjant naują vairuotojo pažymėjimą vis dar reikia važiuoti į polikliniką, kuri išduoda popierinę pažymą, įrodančią, kad nesi psichiatro įskaitoje. Tokią tvarką absurdišku biurokratiškumu vadinantis banko „Nordea“ ekonomistas Žygimantas Mauricas skaičiuoja, kad lietuviams per metus tai kainuoja apie 7 mln. Lt.

„Norint gauti vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą reikia pažymos, jog nesate įtraukti į psichiatro įskaitą (ne pasitikrinti, o tik pažymos t.y. gryna biurokratija). Visas smagumas yra tame, kad reikia vykti į savo ir tik savo šeimos klinikos registratūrą. O ten viskas atrodo maždaug taip: paprašai registratūroje pažymos, eini su lapeliu į kasą, sumoki 6,05 Lt, gauni čekį, su tuo čekiu vėl grįžti į registratūrą ir galų gale gauni atspausdintą pažymą. Jausmas kaip sovietmečio gastronomo muziejuje, bent šis tas pozityvaus“, – savo patirtimi socialiniame tinkle „Facebook“ dalijosi ekonomistas .

„Klausimą kodėl XXI a. nėra galimybių šios pažymos gauti elektroniniu būdu paliksiu atvirą (neūkiškumas, korupcija ar sąmoningai palikta landa galimam dokumentų klastojimui?). Tačiau kaip ekonomistas nesusilaikiau ir paskaičiavau šio absurdiško biurokratizmo poveikį šalies ekonomikai“, – tęsė jis.

Žygimantas Mauricas
Žygimantas Mauricas
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Lietuvoje yra 1,56 mln. galiojančių vairuotojų pažymėjimų. Ž. Mauricas skaičiuoja, kad pažymos pasiėmimas užtrunka apie 2 val. vertinant, kad dauguma vairuotojų dirba, o vidutinis valandinis darbo užmokestis Lietuvoje yra 14 Lt, taigi kiekvienas gyventojas važiuodamas pasiimti pažymos darbo metu praranda 28 Lt.

Jeigu važiuojama automobiliu, kelionei pirmyn/atgal sunaudojama vidutiniškai 10 litų kuro. Dar reikėtų priskaičiuoti pažymos kainą - 6,05 Lt.


„Visos kelionės suma vienam gyventojui yra: 28+10+6.05=44,05 Lt. Visų kelionių suma visiems vairuotojo pažymėjimus turintiems gyventojams yra: 44,05*1,56 mln.= 68.8 mln. Lt. Kadangi visi vairuotojai turi atnaujinti pažymą per 10 metų, tai vienerių metų neūkiškumo sąmata yra 6,88 mln. Lt arba apytiksliai 7 milijonai – tiek kainuoja vieno dokumento nepersiuntimas elektroniniu būdu. O kiek tokių dokumentų vis dar yra?“, - dėstė jis.

Ž. Mauricas primena, kad kai kurios įmonės siūlo paslaugą ir atsisiunčia šią pažymą per vieną darbo dieną, tad pačiam eiti nereikia, bet esmės tai esą nekeičia.

Leidžia apskritai neprašyti pažymos

Vairuotojo pažymėjimus išduodančios valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas DELFI sakė, kad jų sistema leidžia priimti duomenis, tačiau sveikatos priežiūros įstaigos jų neteikia.

„Mes turime elektroninį vairuotojų portalą, kuriame galima keisti pažymėjimus, todėl mums yra didelė problema, kad sveikatos priežiūros įstaigos mums negali elektroninėmis priemonėmis teikti informacijos apie vairuotojų sveikatą. Mes šią informaciją esame pasirengę priimti nors šiandien. Jeigu būtų centralizuota viena sveikatos įstaiga, būtų daug lengviau, o dabar kone kiekviena sveikatos įstaiga išduoda pažymas“, - kalbėjo jis.

Pasak „Registros” generalinio direktoriaus pavaduotojo, europinė direktyva leidžia vairuotojams, vairuojantiems lengvuosius automobilius, apskritai neteikti medicininės pažymos, o pildyti tik sveikatos deklaraciją.

„Tačiau Lietuva pasirinko kitą sprendimą“, - sakė jis.

Tuo metu Sveikatos apsaugos ministerija neatsako, kada tvarka gali keistis. Ministerijos DELFI atsiųstame atsakyme rašoma, kad tokia tvarka numatyta ministro įsakymais, tačiau „manytina, kad kad ateityje šia informacija sveikatos priežiūros įstaigos galės keistis ir elektroniniu būdu“.

www.DELFI.lt
 
210
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Transportas

Estai bandys keisti taksi kviečiančių lietuvių įpročius (48)

2014 spalio mėn. 1 d. 20:08
Nuo penktadienio, spalio 3 d., Vilniuje pradės veikti vos daugiau nei prieš metus Estijoje įkurto startuolio „Taxify“ programėlė išmaniesiems telefonams. Estijos kompanijos atstovas Lietuvoje teigia, kad ateityje planuojama galimybę išsikviesti taksi mobiliuoju telefonu suteikti ir kituose Lietuvos miestuose.

Padėjo galutinį tašką „dangaus traukinio“ istorijoje (14)

2014 spalio mėn. 1 d. 18:07
Padėjo galutinį tašką „dangaus traukinio“ istorijoje
Bendrovės nuotr.
Šiaulių miesto savivaldybės administracija trečiadienį nutraukė sutartį su prieštaringų vertinimų sulaukusiais investuotojais bendrove „Rail Skyway Systems Ltd“.

Japonijoje minimas greitųjų traukinių 50-asis gimtadienis

2014 spalio mėn. 1 d. 17:47
Japonijoje minimas greitųjų traukinių 50-asis gimtadienis
Trečiadienį Japonijoje minimas greitųjų traukinių „Šinkansen“ gimtadienis. Ši greitųjų traukinių sistema Tokiją ir Osaką sujungė 1964 metais – Tokijuje vykusių olimpinių žaidynių proga. Ji simbolizavo Japonijos sugebėjimą atsitiesti po pralaimėjimo Antrajame pasauliniame kare. Nuo to laiko šie greitieji traukiniai – gyvas Japonijos technologijų galios ir jų veiksmingumo įrodymas.

Vykstantiems į Baltarusiją – naujos kliūtys (10)

2014 spalio mėn. 1 d. 12:59
Nuo trečiadienio Baltarusija laikinai sustabdė pėsčiųjų judėjimą pasieniuose su Lietuva, Lenkija ir Latvija. Baltarusiai teigia, kad tokį sprendimą priėmė, nes atsirado problemų dėl didelio gyventojų srauto, ir žada ateityje įrengti naujus atskirus sienos kirtimo koridorius.

Kauno degalinės išjungia kainas: daugiau tylėti negalime atnaujinta 12.00 (385)

2014 spalio mėn. 1 d. 09:18
Kauno degalinės trečiadienį skelbia protesto akciją – daugiau nei pusšimtis degalinių kyla į kovą su miesto savivaldybe dėl pastarosios sprendimo apmokestinti išorinę reklamą. Kauno valdininkai aiškina, kad toks yra įstatymas ir nuo jų nedaug kas priklauso. Esminis klausimas, dėl ko nesutaria abi pusės - kas yra reklama, o kas yra informacija.