Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais

 (210)
Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Lietuvoje keičiant arba įgyjant naują vairuotojo pažymėjimą vis dar reikia važiuoti į polikliniką, kuri išduoda popierinę pažymą, įrodančią, kad nesi psichiatro įskaitoje. Tokią tvarką absurdišku biurokratiškumu vadinantis banko „Nordea“ ekonomistas Žygimantas Mauricas skaičiuoja, kad lietuviams per metus tai kainuoja apie 7 mln. Lt.

„Norint gauti vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą reikia pažymos, jog nesate įtraukti į psichiatro įskaitą (ne pasitikrinti, o tik pažymos t.y. gryna biurokratija). Visas smagumas yra tame, kad reikia vykti į savo ir tik savo šeimos klinikos registratūrą. O ten viskas atrodo maždaug taip: paprašai registratūroje pažymos, eini su lapeliu į kasą, sumoki 6,05 Lt, gauni čekį, su tuo čekiu vėl grįžti į registratūrą ir galų gale gauni atspausdintą pažymą. Jausmas kaip sovietmečio gastronomo muziejuje, bent šis tas pozityvaus“, – savo patirtimi socialiniame tinkle „Facebook“ dalijosi ekonomistas .

„Klausimą kodėl XXI a. nėra galimybių šios pažymos gauti elektroniniu būdu paliksiu atvirą (neūkiškumas, korupcija ar sąmoningai palikta landa galimam dokumentų klastojimui?). Tačiau kaip ekonomistas nesusilaikiau ir paskaičiavau šio absurdiško biurokratizmo poveikį šalies ekonomikai“, – tęsė jis.

Žygimantas Mauricas
Žygimantas Mauricas
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Lietuvoje yra 1,56 mln. galiojančių vairuotojų pažymėjimų. Ž. Mauricas skaičiuoja, kad pažymos pasiėmimas užtrunka apie 2 val. vertinant, kad dauguma vairuotojų dirba, o vidutinis valandinis darbo užmokestis Lietuvoje yra 14 Lt, taigi kiekvienas gyventojas važiuodamas pasiimti pažymos darbo metu praranda 28 Lt.

Jeigu važiuojama automobiliu, kelionei pirmyn/atgal sunaudojama vidutiniškai 10 litų kuro. Dar reikėtų priskaičiuoti pažymos kainą - 6,05 Lt.


„Visos kelionės suma vienam gyventojui yra: 28+10+6.05=44,05 Lt. Visų kelionių suma visiems vairuotojo pažymėjimus turintiems gyventojams yra: 44,05*1,56 mln.= 68.8 mln. Lt. Kadangi visi vairuotojai turi atnaujinti pažymą per 10 metų, tai vienerių metų neūkiškumo sąmata yra 6,88 mln. Lt arba apytiksliai 7 milijonai – tiek kainuoja vieno dokumento nepersiuntimas elektroniniu būdu. O kiek tokių dokumentų vis dar yra?“, - dėstė jis.

Ž. Mauricas primena, kad kai kurios įmonės siūlo paslaugą ir atsisiunčia šią pažymą per vieną darbo dieną, tad pačiam eiti nereikia, bet esmės tai esą nekeičia.

Leidžia apskritai neprašyti pažymos

Vairuotojo pažymėjimus išduodančios valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas DELFI sakė, kad jų sistema leidžia priimti duomenis, tačiau sveikatos priežiūros įstaigos jų neteikia.

„Mes turime elektroninį vairuotojų portalą, kuriame galima keisti pažymėjimus, todėl mums yra didelė problema, kad sveikatos priežiūros įstaigos mums negali elektroninėmis priemonėmis teikti informacijos apie vairuotojų sveikatą. Mes šią informaciją esame pasirengę priimti nors šiandien. Jeigu būtų centralizuota viena sveikatos įstaiga, būtų daug lengviau, o dabar kone kiekviena sveikatos įstaiga išduoda pažymas“, - kalbėjo jis.

Pasak „Registros” generalinio direktoriaus pavaduotojo, europinė direktyva leidžia vairuotojams, vairuojantiems lengvuosius automobilius, apskritai neteikti medicininės pažymos, o pildyti tik sveikatos deklaraciją.

„Tačiau Lietuva pasirinko kitą sprendimą“, - sakė jis.

Tuo metu Sveikatos apsaugos ministerija neatsako, kada tvarka gali keistis. Ministerijos DELFI atsiųstame atsakyme rašoma, kad tokia tvarka numatyta ministro įsakymais, tačiau „manytina, kad kad ateityje šia informacija sveikatos priežiūros įstaigos galės keistis ir elektroniniu būdu“.

www.DELFI.lt
 
210
Registruoti (0) Anonimiški (210)
Parašykite savo komentarą
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Transportas

Kelininkai: Šiaulių apskrityje eismo sąlygas sunkina rūkas

2015 sausio mėn. 24 d. 20:26
Kelininkai: Šiaulių apskrityje eismo sąlygas sunkina rūkas
DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Šiaulių apskrityje eismo sąlygas sunkina rūkas, perspėja kelininkai. Anot jų, matomumas šioje apskrityje siekia nuo 150 iki 300 metrų.

Panevėžyje ir Pasvalyje eismo sąlygas sunkina rūkas, pagrindiniai šalies keliai - sausi (1)

2015 sausio mėn. 24 d. 16:50
Panevėžyje ir Pasvalyje eismo sąlygas sunkina rūkas, pagrindiniai šalies keliai - sausi
DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Pagrindiniai šalies keliai sausi, o Panevėžio ir Pasvalio rajonuose eismą sunkina tvyrantis rūkas.

Eismo sąlygas sunkina rūkas atnaujinta 11.50

2015 sausio mėn. 24 d. 08:13
Eismo sąlygas sunkina rūkas
DELFI (M.Ažušilio nuotr.)
Lietuvoje magistraliniai keliai daugiausia drėgni, krašto ir didesnio eismo intensyvumo rajoniniai keliai šlapi, vietomis yra išlikusių šlapio sniego provėžų.

S. Brundza apie naują mokestį automobiliams: nušautume du zuikius (234)

2015 sausio mėn. 23 d. 21:24
Prieššventinės eismo grūstys Vilniuje
DELFI (M.Ažušilio nuotr.)
Seimo narys, buvęs lenktynininkas Statys Brundza siūlo naują 100 erų per metus mokestį ne naujų ir labiau teršiančių automobilių savininkams. Taip, anot jo, būtų ne tik sumažinama tarša, bet ir padidėtų saugumas keliuose.

„Air France“ atleis dar 800 darbuotojų

2015 sausio mėn. 23 d. 21:07
Prancūzijos aviacijos bendrovė „Air France“ paskelbė apie naujus planus apkarpyti įmonės personalą, informuoja AFP.