Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais

 (210)
Lietuvoje keičiant arba įgyjant naują vairuotojo pažymėjimą vis dar reikia važiuoti į polikliniką, kuri išduoda popierinę pažymą, įrodančią, kad nesi psichiatro įskaitoje. Tokią tvarką absurdišku biurokratiškumu vadinantis banko „Nordea“ ekonomistas Žygimantas Mauricas skaičiuoja, kad lietuviams per metus tai kainuoja apie 7 mln. Lt.
Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais
Foto: DELFI (T.Vinicko nuotr.)

„Norint gauti vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą reikia pažymos, jog nesate įtraukti į psichiatro įskaitą (ne pasitikrinti, o tik pažymos t.y. gryna biurokratija). Visas smagumas yra tame, kad reikia vykti į savo ir tik savo šeimos klinikos registratūrą. O ten viskas atrodo maždaug taip: paprašai registratūroje pažymos, eini su lapeliu į kasą, sumoki 6,05 Lt, gauni čekį, su tuo čekiu vėl grįžti į registratūrą ir galų gale gauni atspausdintą pažymą. Jausmas kaip sovietmečio gastronomo muziejuje, bent šis tas pozityvaus“, – savo patirtimi socialiniame tinkle „Facebook“ dalijosi ekonomistas .

„Klausimą kodėl XXI a. nėra galimybių šios pažymos gauti elektroniniu būdu paliksiu atvirą (neūkiškumas, korupcija ar sąmoningai palikta landa galimam dokumentų klastojimui?). Tačiau kaip ekonomistas nesusilaikiau ir paskaičiavau šio absurdiško biurokratizmo poveikį šalies ekonomikai“, – tęsė jis.

Žygimantas Mauricas
Žygimantas Mauricas
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Lietuvoje yra 1,56 mln. galiojančių vairuotojų pažymėjimų. Ž. Mauricas skaičiuoja, kad pažymos pasiėmimas užtrunka apie 2 val. vertinant, kad dauguma vairuotojų dirba, o vidutinis valandinis darbo užmokestis Lietuvoje yra 14 Lt, taigi kiekvienas gyventojas važiuodamas pasiimti pažymos darbo metu praranda 28 Lt.

Jeigu važiuojama automobiliu, kelionei pirmyn/atgal sunaudojama vidutiniškai 10 litų kuro. Dar reikėtų priskaičiuoti pažymos kainą - 6,05 Lt.


„Visos kelionės suma vienam gyventojui yra: 28+10+6.05=44,05 Lt. Visų kelionių suma visiems vairuotojo pažymėjimus turintiems gyventojams yra: 44,05*1,56 mln.= 68.8 mln. Lt. Kadangi visi vairuotojai turi atnaujinti pažymą per 10 metų, tai vienerių metų neūkiškumo sąmata yra 6,88 mln. Lt arba apytiksliai 7 milijonai – tiek kainuoja vieno dokumento nepersiuntimas elektroniniu būdu. O kiek tokių dokumentų vis dar yra?“, - dėstė jis.

Ž. Mauricas primena, kad kai kurios įmonės siūlo paslaugą ir atsisiunčia šią pažymą per vieną darbo dieną, tad pačiam eiti nereikia, bet esmės tai esą nekeičia.

Leidžia apskritai neprašyti pažymos

Vairuotojo pažymėjimus išduodančios valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas DELFI sakė, kad jų sistema leidžia priimti duomenis, tačiau sveikatos priežiūros įstaigos jų neteikia.

„Mes turime elektroninį vairuotojų portalą, kuriame galima keisti pažymėjimus, todėl mums yra didelė problema, kad sveikatos priežiūros įstaigos mums negali elektroninėmis priemonėmis teikti informacijos apie vairuotojų sveikatą. Mes šią informaciją esame pasirengę priimti nors šiandien. Jeigu būtų centralizuota viena sveikatos įstaiga, būtų daug lengviau, o dabar kone kiekviena sveikatos įstaiga išduoda pažymas“, - kalbėjo jis.

Pasak „Registros” generalinio direktoriaus pavaduotojo, europinė direktyva leidžia vairuotojams, vairuojantiems lengvuosius automobilius, apskritai neteikti medicininės pažymos, o pildyti tik sveikatos deklaraciją.

„Tačiau Lietuva pasirinko kitą sprendimą“, - sakė jis.

Tuo metu Sveikatos apsaugos ministerija neatsako, kada tvarka gali keistis. Ministerijos DELFI atsiųstame atsakyme rašoma, kad tokia tvarka numatyta ministro įsakymais, tačiau „manytina, kad kad ateityje šia informacija sveikatos priežiūros įstaigos galės keistis ir elektroniniu būdu“.

www.DELFI.lt
Registruoti (0) Anonimiški (210)
Parašykite savo komentarą
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Transportas

Po tragedijos Prancūzijoje ES turi apsispręsti (14)

Penktadienį Europos Sąjunga (ES) pranešė, kad po pastarųjų įvykių, bus svarstoma, ar pilotų kabinoje visada turės būti du įgulos nariai, praneša „EUbusiness“.

Turkai niršta: Ukrainoje konfiskuotas jų prekybos laivas (95)

Ukrainos pareigūnai areštavo Turkijai priklausantį, su Tuvalu vėliava plaukiojantį prekybos laivą ir sulaikė jo kapitoną dėl šio laivo apsilankymo Rusijos pernai aneksuotame Kryme.

Po katastrofos „Lufthansa“ įveda naujas taisykles (15)

„Lufthansa“ pranešė įvedanti naujas taisykles, reikalaujančias, kad pilotų kabinoje visada būtų du įgulos nariai. Bendrovė priėmė tokį sprendimą, kai jos antrinės įmonės „Germanwings“ lėktuvo antrasis pilotas antradienį tyčia sukėlė aviakatastrofą ir pražudė 150 žmonių, skelbia „Guardian“.

Informacija iš įmonės vadovo lūpų: kiek uždirba tolimųjų reisų vairuotojai (333)

Į Europą pradėjus aktyviau skverbtis Rusijoje darbo pritrūkusiems Lietuvos vežėjams, Vakarų šalys ėmė baksnoti į tolimųjų reisų vairuotojų algas ir jų apmokestinimą.

Prognozė: Rusijos krizės gylį pajusime per tris mėnesius (214)

Per metus ekonominė situacija Rusijoje labai pablogėjo, o tikrąjį krizės lygį pamatysime per artimiausius mėnesius, prognozuoja įmonių grupės „Girteka“ generalinis direktorius Edvardas Liachovičius.