Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais

 (210)
Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Lietuvoje keičiant arba įgyjant naują vairuotojo pažymėjimą vis dar reikia važiuoti į polikliniką, kuri išduoda popierinę pažymą, įrodančią, kad nesi psichiatro įskaitoje. Tokią tvarką absurdišku biurokratiškumu vadinantis banko „Nordea“ ekonomistas Žygimantas Mauricas skaičiuoja, kad lietuviams per metus tai kainuoja apie 7 mln. Lt.

„Norint gauti vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą reikia pažymos, jog nesate įtraukti į psichiatro įskaitą (ne pasitikrinti, o tik pažymos t.y. gryna biurokratija). Visas smagumas yra tame, kad reikia vykti į savo ir tik savo šeimos klinikos registratūrą. O ten viskas atrodo maždaug taip: paprašai registratūroje pažymos, eini su lapeliu į kasą, sumoki 6,05 Lt, gauni čekį, su tuo čekiu vėl grįžti į registratūrą ir galų gale gauni atspausdintą pažymą. Jausmas kaip sovietmečio gastronomo muziejuje, bent šis tas pozityvaus“, – savo patirtimi socialiniame tinkle „Facebook“ dalijosi ekonomistas .

„Klausimą kodėl XXI a. nėra galimybių šios pažymos gauti elektroniniu būdu paliksiu atvirą (neūkiškumas, korupcija ar sąmoningai palikta landa galimam dokumentų klastojimui?). Tačiau kaip ekonomistas nesusilaikiau ir paskaičiavau šio absurdiško biurokratizmo poveikį šalies ekonomikai“, – tęsė jis.

Žygimantas Mauricas
Žygimantas Mauricas
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Lietuvoje yra 1,56 mln. galiojančių vairuotojų pažymėjimų. Ž. Mauricas skaičiuoja, kad pažymos pasiėmimas užtrunka apie 2 val. vertinant, kad dauguma vairuotojų dirba, o vidutinis valandinis darbo užmokestis Lietuvoje yra 14 Lt, taigi kiekvienas gyventojas važiuodamas pasiimti pažymos darbo metu praranda 28 Lt.

Jeigu važiuojama automobiliu, kelionei pirmyn/atgal sunaudojama vidutiniškai 10 litų kuro. Dar reikėtų priskaičiuoti pažymos kainą - 6,05 Lt.


„Visos kelionės suma vienam gyventojui yra: 28+10+6.05=44,05 Lt. Visų kelionių suma visiems vairuotojo pažymėjimus turintiems gyventojams yra: 44,05*1,56 mln.= 68.8 mln. Lt. Kadangi visi vairuotojai turi atnaujinti pažymą per 10 metų, tai vienerių metų neūkiškumo sąmata yra 6,88 mln. Lt arba apytiksliai 7 milijonai – tiek kainuoja vieno dokumento nepersiuntimas elektroniniu būdu. O kiek tokių dokumentų vis dar yra?“, - dėstė jis.

Ž. Mauricas primena, kad kai kurios įmonės siūlo paslaugą ir atsisiunčia šią pažymą per vieną darbo dieną, tad pačiam eiti nereikia, bet esmės tai esą nekeičia.

Leidžia apskritai neprašyti pažymos

Vairuotojo pažymėjimus išduodančios valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas DELFI sakė, kad jų sistema leidžia priimti duomenis, tačiau sveikatos priežiūros įstaigos jų neteikia.

„Mes turime elektroninį vairuotojų portalą, kuriame galima keisti pažymėjimus, todėl mums yra didelė problema, kad sveikatos priežiūros įstaigos mums negali elektroninėmis priemonėmis teikti informacijos apie vairuotojų sveikatą. Mes šią informaciją esame pasirengę priimti nors šiandien. Jeigu būtų centralizuota viena sveikatos įstaiga, būtų daug lengviau, o dabar kone kiekviena sveikatos įstaiga išduoda pažymas“, - kalbėjo jis.

Pasak „Registros” generalinio direktoriaus pavaduotojo, europinė direktyva leidžia vairuotojams, vairuojantiems lengvuosius automobilius, apskritai neteikti medicininės pažymos, o pildyti tik sveikatos deklaraciją.

„Tačiau Lietuva pasirinko kitą sprendimą“, - sakė jis.

Tuo metu Sveikatos apsaugos ministerija neatsako, kada tvarka gali keistis. Ministerijos DELFI atsiųstame atsakyme rašoma, kad tokia tvarka numatyta ministro įsakymais, tačiau „manytina, kad kad ateityje šia informacija sveikatos priežiūros įstaigos galės keistis ir elektroniniu būdu“.

www.DELFI.lt
 
210
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Transportas

Jungtinėje Karalystėje važinėja pirmasis žmonių išmatomis varomas autobusas (44)

2014 lapkričio mėn. 25 d. 18:49
Jungtinėje Karalystėje į gatves išriedėjo pirmasis autobusas, varomas žmogaus išmatomis ir maisto atliekomis. 40 vietų autobusas kursuoja tarp Bato ir Bristolio oro uosto. Jis yra varomas biometano dujomis, gautomis iš kanalizacijos ir maisto atliekų. Šias dujas minėtu būdu išgauna bendrovė „GENeco“, kuri specializuojasi atliekų perdirbimo ir atsinaujinančios energijos srityje.

Žemaičius įspėja dėl eismo sąlygų (2)

2014 lapkričio mėn. 25 d. 18:45
Trečiadienio naktį kai kur Žemaitijoje galima silpna lijundra, vietomis formuosis plikledis, pranešė kelininkai.

Rusija atsakė lietuviams, kas vyksta (279)

2014 lapkričio mėn. 25 d. 17:11
Rusijos pasieniečiai pateikė oficialų atsakymą dėl padėties kontrolės punktuose su Lietuva – nesklandumų priežastis esą yra muitinės procedūros.

Palygino važiuojančius su lietuviškais ir rusiškais numeriais (65)

2014 lapkričio mėn. 25 d. 12:59
Padėtis pasienyje su Rusijos Kaliningrado sritimi nesikeičia jau ketvirtą parą – šios šalies pareigūnai taiko apribojimus automobilių su lietuviškais numeriais vairuotojams, todėl smarkiai krito keliaujančiųjų srautai. Problemų nepatiria tik keliaujantieji pėsčiomis, dėsto Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT). Skaičiai iš pasienio atskleidžia, kad Rusijos pozicija, jog „nieko ypatingo nevyksta", neturi pagrindo.

Rusija pagaliau prabilo apie lietuvių problemas verslininkai: keisti sutapimai, atnaujinta 11.58 (485)

2014 lapkričio mėn. 25 d. 09:32
Rusija pagaliau prabilo apie lietuvių problemas
DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Rusija pranešė pradėjusi nuodugniai tikrinti lietuviškus krovinius, nes Europos Sąjungos šalys į Rusiją per Lietuvą gabena „embargo“ produkciją, pareiškė Rusijos muitinės vadovas, pranešė agentūra „RIA Novosti“.