Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais

 (210)
Lietuvoje keičiant arba įgyjant naują vairuotojo pažymėjimą vis dar reikia važiuoti į polikliniką, kuri išduoda popierinę pažymą, įrodančią, kad nesi psichiatro įskaitoje. Tokią tvarką absurdišku biurokratiškumu vadinantis banko „Nordea“ ekonomistas Žygimantas Mauricas skaičiuoja, kad lietuviams per metus tai kainuoja apie 7 mln. Lt.
Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

„Norint gauti vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą reikia pažymos, jog nesate įtraukti į psichiatro įskaitą (ne pasitikrinti, o tik pažymos t.y. gryna biurokratija). Visas smagumas yra tame, kad reikia vykti į savo ir tik savo šeimos klinikos registratūrą. O ten viskas atrodo maždaug taip: paprašai registratūroje pažymos, eini su lapeliu į kasą, sumoki 6,05 Lt, gauni čekį, su tuo čekiu vėl grįžti į registratūrą ir galų gale gauni atspausdintą pažymą. Jausmas kaip sovietmečio gastronomo muziejuje, bent šis tas pozityvaus“, – savo patirtimi socialiniame tinkle „Facebook“ dalijosi ekonomistas .

„Klausimą kodėl XXI a. nėra galimybių šios pažymos gauti elektroniniu būdu paliksiu atvirą (neūkiškumas, korupcija ar sąmoningai palikta landa galimam dokumentų klastojimui?). Tačiau kaip ekonomistas nesusilaikiau ir paskaičiavau šio absurdiško biurokratizmo poveikį šalies ekonomikai“, – tęsė jis.

Žygimantas Mauricas
Žygimantas Mauricas
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Lietuvoje yra 1,56 mln. galiojančių vairuotojų pažymėjimų. Ž. Mauricas skaičiuoja, kad pažymos pasiėmimas užtrunka apie 2 val. vertinant, kad dauguma vairuotojų dirba, o vidutinis valandinis darbo užmokestis Lietuvoje yra 14 Lt, taigi kiekvienas gyventojas važiuodamas pasiimti pažymos darbo metu praranda 28 Lt.

Jeigu važiuojama automobiliu, kelionei pirmyn/atgal sunaudojama vidutiniškai 10 litų kuro. Dar reikėtų priskaičiuoti pažymos kainą - 6,05 Lt.


„Visos kelionės suma vienam gyventojui yra: 28+10+6.05=44,05 Lt. Visų kelionių suma visiems vairuotojo pažymėjimus turintiems gyventojams yra: 44,05*1,56 mln.= 68.8 mln. Lt. Kadangi visi vairuotojai turi atnaujinti pažymą per 10 metų, tai vienerių metų neūkiškumo sąmata yra 6,88 mln. Lt arba apytiksliai 7 milijonai – tiek kainuoja vieno dokumento nepersiuntimas elektroniniu būdu. O kiek tokių dokumentų vis dar yra?“, - dėstė jis.

Ž. Mauricas primena, kad kai kurios įmonės siūlo paslaugą ir atsisiunčia šią pažymą per vieną darbo dieną, tad pačiam eiti nereikia, bet esmės tai esą nekeičia.

Leidžia apskritai neprašyti pažymos

Vairuotojo pažymėjimus išduodančios valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas DELFI sakė, kad jų sistema leidžia priimti duomenis, tačiau sveikatos priežiūros įstaigos jų neteikia.

„Mes turime elektroninį vairuotojų portalą, kuriame galima keisti pažymėjimus, todėl mums yra didelė problema, kad sveikatos priežiūros įstaigos mums negali elektroninėmis priemonėmis teikti informacijos apie vairuotojų sveikatą. Mes šią informaciją esame pasirengę priimti nors šiandien. Jeigu būtų centralizuota viena sveikatos įstaiga, būtų daug lengviau, o dabar kone kiekviena sveikatos įstaiga išduoda pažymas“, - kalbėjo jis.

Pasak „Registros” generalinio direktoriaus pavaduotojo, europinė direktyva leidžia vairuotojams, vairuojantiems lengvuosius automobilius, apskritai neteikti medicininės pažymos, o pildyti tik sveikatos deklaraciją.

„Tačiau Lietuva pasirinko kitą sprendimą“, - sakė jis.

Tuo metu Sveikatos apsaugos ministerija neatsako, kada tvarka gali keistis. Ministerijos DELFI atsiųstame atsakyme rašoma, kad tokia tvarka numatyta ministro įsakymais, tačiau „manytina, kad kad ateityje šia informacija sveikatos priežiūros įstaigos galės keistis ir elektroniniu būdu“.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Penktadienio vakarą sostinės gatves paralyžiavo namo skubantys vilniečiai (83)

Penktadienį, apie ketvirtą valandą vakaro, sostinės gatvės jau buvo užkištos namo važiuojančių vilniečių automobilių.

„Lietuvos geležinkeliai“ paviešino milijoninius sandorius (27)

Daug kritikos dėl neskaidrių vidaus sandorių sulaukę valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“, kurie ketvirtadienį pranešė stabdantys naujų vidaus sandorių procedūras, penktadienį paviešino dalį informacijos apie 2015-2016 metais pasirašytus tokius sandorius.

Į Lietuvos oro uostus atveš daugiau baltarusių (8)

Šiemet, nuo gruodžio 22 d. bus pradėtas nuolatinis keleivių pervežimas iš Baltarusijos į Vilniaus bei Kauno oro uostus. Šiuos reguliarius, kasdienius reisus vykdys didžiausias Baltijos regiono tarptautinių maršrutų vežėjas „Ecolines“. Pasak Lietuvos oro uostų, nors šiandien nemažai keleivių iš kaimyninės valstybės naudojasi lietuviškų oro uostų paslaugomis, reguliarūs reisai į mūsų šalį padės pritraukti dar daugiau baltarusių.

„Lietuvos geležinkelių“ pinigai – su Rusijos karo pramone siejamam koncernui (166)

Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinti valstybės valdoma grupė „Lietuvos geležinkeliai“ bendradarbiauja su Rusijos koncernu, kurio vienas akcininkų tiesiogiai susijęs su Rusijos karine pramone, o kitas figūruoja teisėsaugos tyrimuose, rodo BNS surinkti duomenys.

„Lietuvos geležinkeliai“ pradeda konsultacijas su Viešųjų pirkimų tarnyba (3)

„Lietuvos geležinkeliai“ pradeda konsultacijas su Viešųjų pirkimų tarnyba, paaiškėjus apie įmonėje galbūt neskaidriai vykdomus vidaus sandorius. Tarnybos vadovė Diana Vilytė teigia siūlysianti bendrovei juos paviešinti ir taip išsklaidyti nepasitikėjimą. Pati įmonė žada taip padaryti.