Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais

 (210)
Lietuvoje keičiant arba įgyjant naują vairuotojo pažymėjimą vis dar reikia važiuoti į polikliniką, kuri išduoda popierinę pažymą, įrodančią, kad nesi psichiatro įskaitoje. Tokią tvarką absurdišku biurokratiškumu vadinantis banko „Nordea“ ekonomistas Žygimantas Mauricas skaičiuoja, kad lietuviams per metus tai kainuoja apie 7 mln. Lt.
Psichiatro pažyma visus vairuotojus verčia kvailiais
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

„Norint gauti vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą reikia pažymos, jog nesate įtraukti į psichiatro įskaitą (ne pasitikrinti, o tik pažymos t.y. gryna biurokratija). Visas smagumas yra tame, kad reikia vykti į savo ir tik savo šeimos klinikos registratūrą. O ten viskas atrodo maždaug taip: paprašai registratūroje pažymos, eini su lapeliu į kasą, sumoki 6,05 Lt, gauni čekį, su tuo čekiu vėl grįžti į registratūrą ir galų gale gauni atspausdintą pažymą. Jausmas kaip sovietmečio gastronomo muziejuje, bent šis tas pozityvaus“, – savo patirtimi socialiniame tinkle „Facebook“ dalijosi ekonomistas .

„Klausimą kodėl XXI a. nėra galimybių šios pažymos gauti elektroniniu būdu paliksiu atvirą (neūkiškumas, korupcija ar sąmoningai palikta landa galimam dokumentų klastojimui?). Tačiau kaip ekonomistas nesusilaikiau ir paskaičiavau šio absurdiško biurokratizmo poveikį šalies ekonomikai“, – tęsė jis.

Žygimantas Mauricas
Žygimantas Mauricas
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Lietuvoje yra 1,56 mln. galiojančių vairuotojų pažymėjimų. Ž. Mauricas skaičiuoja, kad pažymos pasiėmimas užtrunka apie 2 val. vertinant, kad dauguma vairuotojų dirba, o vidutinis valandinis darbo užmokestis Lietuvoje yra 14 Lt, taigi kiekvienas gyventojas važiuodamas pasiimti pažymos darbo metu praranda 28 Lt.

Jeigu važiuojama automobiliu, kelionei pirmyn/atgal sunaudojama vidutiniškai 10 litų kuro. Dar reikėtų priskaičiuoti pažymos kainą - 6,05 Lt.


„Visos kelionės suma vienam gyventojui yra: 28+10+6.05=44,05 Lt. Visų kelionių suma visiems vairuotojo pažymėjimus turintiems gyventojams yra: 44,05*1,56 mln.= 68.8 mln. Lt. Kadangi visi vairuotojai turi atnaujinti pažymą per 10 metų, tai vienerių metų neūkiškumo sąmata yra 6,88 mln. Lt arba apytiksliai 7 milijonai – tiek kainuoja vieno dokumento nepersiuntimas elektroniniu būdu. O kiek tokių dokumentų vis dar yra?“, - dėstė jis.

Ž. Mauricas primena, kad kai kurios įmonės siūlo paslaugą ir atsisiunčia šią pažymą per vieną darbo dieną, tad pačiam eiti nereikia, bet esmės tai esą nekeičia.

Leidžia apskritai neprašyti pažymos

Vairuotojo pažymėjimus išduodančios valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas DELFI sakė, kad jų sistema leidžia priimti duomenis, tačiau sveikatos priežiūros įstaigos jų neteikia.

„Mes turime elektroninį vairuotojų portalą, kuriame galima keisti pažymėjimus, todėl mums yra didelė problema, kad sveikatos priežiūros įstaigos mums negali elektroninėmis priemonėmis teikti informacijos apie vairuotojų sveikatą. Mes šią informaciją esame pasirengę priimti nors šiandien. Jeigu būtų centralizuota viena sveikatos įstaiga, būtų daug lengviau, o dabar kone kiekviena sveikatos įstaiga išduoda pažymas“, - kalbėjo jis.

Pasak „Registros” generalinio direktoriaus pavaduotojo, europinė direktyva leidžia vairuotojams, vairuojantiems lengvuosius automobilius, apskritai neteikti medicininės pažymos, o pildyti tik sveikatos deklaraciją.

„Tačiau Lietuva pasirinko kitą sprendimą“, - sakė jis.

Tuo metu Sveikatos apsaugos ministerija neatsako, kada tvarka gali keistis. Ministerijos DELFI atsiųstame atsakyme rašoma, kad tokia tvarka numatyta ministro įsakymais, tačiau „manytina, kad kad ateityje šia informacija sveikatos priežiūros įstaigos galės keistis ir elektroniniu būdu“.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Transportas

Iš Kauno į Alikantę šeštadienio vakarą pakilusio lėktuvo keleiviams – neeilinis šokas (116)

Iš Kauno į Alikantę šeštadienio vakarą pakilusio lėktuvo keleiviams – neeilinis šokas. Tik iš Kauno pakilęs lėktuvas ir kirtęs Lenkijos sieną, buvo priverstas sukti ratus virš Kauno apskrities ir grįžti į Karmėlavą.

Kaunas pristatė laikinąją autobusų stotį (52)

Nuo šeštadienio autobusai, vežantys keleivius priemiestiniais, tarpmiestiniais ir tarptautiniais maršrutais, keleivių laukia laikinoje stotyje, įkurtoje šalia prekybos centro „Akropolis“.

Kauno autobusų stotis išsikelia prie „Akropolio“ (9)

Nuo šeštadienio rekonstrukcijai uždaroma Kauno autobusų stotis, ji laikinai išsikels prie prekybos centro „Akropolis“.

Apeliacinis teismas nagrinės „Via Baltica“ atkarpos konkurso skaidrumą (7)

Lietuvos apeliacinis teismas įpareigojo Automobilių kelių direkciją nepasirašyti sutarties su AB „Kauno tiltai“ dėl transeuropinio kelio „Via Baltica“ Kaunas–Marijampolė šešių kilometrų ruožo (nuo 17,34 iki 23,4 km) rekonstrukcijos, o jei sutartis pasirašyta – atidėti jos vykdymą. Teismas iš naujo nagrinės Vilniaus apygardos teismo priimtą sprendimą, ar viešasis konkursas vyko skaidriai, rašoma pranešime spaudai.

„Vorutos“ kapitonas: LJL laivų padėtis blogėja (12)

Nepavykstant skubiai išlaisvinti keturiuose pasaulio uostuose įstrigusių „Lietuvos jūrų laivininkystės“ (LJL) laivų, jų padėtis nuolat blogėja. Šią savaitę pradėti Portugalijos Aveiro uoste stovinčios „Vorutos“ remonto darbai sustojo dėl lėšų stygiaus, laive trūksta maisto. Pasak laivo kapitono, kito - Senegalo Dakaro uoste esančio laivo „Raguva“ padėtis taip pat labai bloga. Ministerija neigia, kad LJL laivų padėtis blogėja.