„Situacija su Rusija pradėjo blogėti ne dabar ir ne po embargo įvedimo, ji pradėjo blogėti prieš metus, kai prasidėjo Krymo įvykiai. Tada jau galima buvo suprasti, tuo metu pradėjome perplanuoti veiklą. (…) Man atrodo, kad Rusijos krizė gylį suprasime per artimiausius tris mėnesius. Dabar kritimas dar tęsiasi, ekonominės prognozės Rusijoje nuolat bloginamos, jaučiu, kad realią situaciją suprasime per pirmąjį pusmetį“, - penktadienį susitikime su žurnalistais sakė jis.

E. Liachovičius sako, kad tikslių skaičiavimų neturįs, tačiau jaučiamas didžiulis krovinių nuosmukis.

Edvardas Liachovičius
„Jutimiškai vertinčiau, kad importo krovinių srautas į Rusiją per metus sumažėjo maždaug 40 proc. Tai yra žvėriškai daug. Tačiau noriu pabrėžti, kad tai yra jutiminė informacija, pagrįsta pokalbiais su klientais ir pan., skaičiais sunku tai pagrįsti. Kai krovinių srautas krenta 10 proc., tai signalizuoja apie rimtas problemas, 20 proc. yra chaosas, o kas yra 40 proc., sunku įsivaizduoti. Kritimas yra visur: maisto, gėrimų, automobilių, baldų pervežimuose“, - teigė jis.

Tačiau, didžiausios šalies logistikos įmonių grupės vadovas sako, kad lietuvių vežėjai gana sėkmingai sugeba rasti darbo kitose šalyse.

„Aš labai gerai vertinu vežėjų gyvybingumą. Jie sugebėjo pakankamai gerai persiorientuoti. Žinoma, kitas klausimas yra Rusijos pelningumas, kuris visada istoriškai buvo skanesnis kiekvienam sektoriui“, - komentavo E. Liachovičius.

Pasak jo, Vakaruose pelningumas mažesnis, tačiau jis leidžia įmonėms gyventi.

Paklaustas, kada prognozuojamas ekonominis pagerėjimas Rusijoje, „Girtekos“ vadovas sakė:  „Naudoju bendras ekonomines prognozes. Panašu, kad šiemet situacija tik blogės. Be 2016-2017 m. kažko laukti negalima. Man atrodo, kad mūsų įmonė ir visas sektorius dar nesuprato problemos gylio, bus dar blogiau".

Jis sakė, kad praėjusių metų įmonės rezultatai buvo neblogi, tačiau kiek blogesni nei prognozuota anksčiau.

DELFI primena, kad Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB) Rusijoje 2015 metais prognozuoja 5 proc. nuosmukį. Tuo metu dar rugsėjį ERPB prognozavo 0,2 proc. Rusijos bendrojo vidaus produkto (BVP) nuosmukį.

1996 m. veiklą pradėjusioje įmonių grupėje „Grupėje“ šiuo metu dirba daugiau nei 7 tūkst. darbuotojų, grupė valdo beveik 6 tūkst. vilkikų ir puspriekabių ir per metus atlieka apie 200 tūkst. krovinių pervežimų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (727)