Tokį mokestį norima iki 2020 metų įvesti Londone, Birminghame, Leedse, Derby, Nottinghame ir Southamptone. Jis būtų dalis valdžios pastangų mažinti azoto dioksido dujų išmetimo apimtis, informuoja Britanijos spauda.

Teigiama, kad azoto dioksidas yra atsakingas už 23 500 mirčių Britanijoje kiekvienais metais. Dėl jo taip pat vis daugiau vaikų serga kvėpavimo takų ligomis. Dar 29 000 mirčių priežastis, kaip teigiama, yra suodžių dalelės, kurias taip pat išmeta dyzeliniai automobiliai.

Tačiau vairuotojų organizacijos ir prieš aplinkos taršą kovojančios grupės pasipiktino tokiais planais. Jos priminė, kad iš pradžių britų valdžia įvairiomis mokestinėmis priemonėmis skatino žmones pirkti dyzelinius automobilius kaip esą mažiau teršiančius aplinką, nes tokie automobiliai į orą išmeta mažiau šiltnamio efektą sukeliančių anglies dvideginio dujų.

O dabar vyriausybė imasi vis daugiau priemonių, nukreiptų būtent prieš automobilius su dyzeliniais varikliais.

Savo ruožtu Londono pareigūnai jau sako, kad nuo 2020 metų rugsėjo visi automobiliai, išskyrus pačius švariausius dyzelinius automobilius, turės mokėti £12,50 mokestį už įvažiavimą į centrinę vadinamąją itin mažos taršos zoną. Toks mokestis turės būti mokamas papildomai prie jau esamo dešimties svarų mokesčio.

Autobusai ir sunkvežimiai bus apmokestinti šimtu svarų. Mokėti turės ir iki 2006 metų pagamintų benzininių automobilių savininkams.

Tačiau klasikiniams automobiliams, žemės ūkio ir karinei technikai bei ekskavatoriams mokestis nebus taikomas. Nereikės mokėti ir už dyzelinius automobilius, atitinkančius 2015 metų „Euro“ taršos standartą.