Nuo balandžio – naujas draudimas lėktuvų kroviniamspatikslinta

 (42)
Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (TCAO) nuo balandžio 1 d. įveda draudimą keleivinių lėktuvų bagaže gabenti ličio jonų baterijas.
© Shutterstock nuotr.

Kalbama apie atskiras baterijas, gabenamas kaip krovinys. Pavyzdžiui, siuntų bendrovių kroviniuose.

Šias baterijas keleiviams ir toliau bus galima vežtis tiek rankiniame, tiek registruojamame bagaže.

Sprendimas priimtas, nes pilotai ir lėktuvų gamintojai baiminasi, kad tokio tipo baterijos gali sukelti gaisrą, informuoja newsru.com.

Kaip rašo „Reuters“, viso pasaulio civilinės aviacijos lėktuvuose jau uždrausta pervežti ličio metalines baterijas, dedamas į laikrodžius. Šios baterijos nepakraunamos, o ličio jonų baterijos, naudojamos mobiliuosiuose telefonuose ir nešiojamuose kompiuteriuose, gali būti pakraunamos.

TCAO sprendimas įsigalios nuo balandžio 1 d. Draudimas įvedamas iki tol, kol ličio jonų baterijoms nebus sukurtas ugniai atsparios pakuotės standartas. Krovininiais lėktuvais šias baterijas gabenti vis dar leidžiama.

TCAO pranešime nurodyta, kad standartinės pakuotės tikimasi 2018 m. Jis pabrėžė, kad pilotams ir lėktuvų gamintojams kelia nerimą tai, kad ne iki galo laikomasi esamų standartų, todėl neįmanoma užkirsti kelio baterijų užsidegimui.

„Reuters“ ekspertas, išmanantis TCAO darbą, suabejojo, kad ličio jonų baterijų draudimas padarys keleivinius lėktuvus saugesnius. Jis priminė, kad po ličio metalinių baterijų draudimo jas ėmė žymėti kaip ličio jonų. Tokiu atveju vežėjams teks susidurti su neteisingu krovinių žymėjimu.

Pridursime, kad draudimas privalomas 191-ai šaliai, priklausančiai TCAO.

Šiuo metu ličio jonų baterijos yra populiariausias energijos šaltinis įvairiems prietaisams – fotoaparatams, mobiliesiems telefonams, nešiojamiesiems kompiuteriams ir t. t.

Laikoma, kad jie gali sukelti gaisrą, nes kraunant prietaisą dėl didesnės įtampos jos gali užsidegti. Kad taip neatsitiktų, į baterijas deda specialius kontroliuojamuosius prietaisus, bet gamintojai gali jų sąmoningai atsisakyti, kad padidintų baterijos talpą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Transportas

Eismo sąlygas sunkina rūkas ir dulksna

Šeštadienio rytą vakarų ir pietvakarių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas, vietomis matomumas sumažėjęs iki 100 metrų.

„Rail Baltica": pradedamos žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūros (27)

Sausio 20-ąją įsigaliojo Vyriausybės nutarimas, patvirtinantis dar vieno svarbaus projekto „Rail Baltica" etapo įgyvendinimo Lietuvoje pradžią.

Daugiausia keleivių paskutinį praėjusių metų ketvirtį atvyko ir išvyko į JK (3)

Išankstiniais duomenimis, paskutinį praėjusių metų ketvirtį į oro uostus atvyko ir iš jų išvyko 1,2 mln. keleivių - tai 12,9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, remdamasis, praneša Lietuvos statistikos departamentas.

„Lietuvos geležinkelių“ parama – darbuotojų ir socialdemokratų vadovaujamoms asociacijoms (11)

Valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ paviešinus antrinių įmonių pastaruosius trejus metus teiktą paramą, aiškėja, kad dalis paramos atiteko buvusio geležinkelių vadovo Stasio Dailydkos patarėjo Viliaus Nikitino vadovaujamai Bendrovių ir institucijų teisininkų asociacija.

„Lietuvos geležinkelių“ antrinės bendrovės per trejus metus skyrė 200 tūkst. eurų paramos (6)

Pasikeitus valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei, bendrovė paskelbė informaciją apie jos antrinių bendrovių pastaruosius trejus metus teiktą paramą.