Mokslininkai: eismo kamščius sukuria agresyvūs ir baikštūs vairuotojai

 (105)
Mokslininkai nustatė, kad eismo kamščius sukuria vairuotojai, vairuojantys per daug agresyviai arba per daug baikščiai, praneša telegraph.co.uk.
© RIA/Scanpix

Nors pagrindine eismo kamščių priežastimi judriuose keliuose gali būti automobilio avarija, kelio susiaurėjimas ar vairuotojų bandymai persirikiuoti į kitą eismo uostą, eismą kelyje sustabdo būtent gale važiuojančių vairuotojų reakcija į tai.

Mokslininkai teigia, kad agresyvūs automobilistai, kurie važiuoja per greitai arba per arti priekyje esančio automobilio, arba baikštūs vairuotojai, kurie palieka per didelį atstumą tarp automobilių, sukelia „eismo lėtėjimo” bangą, kuri ritasi atgal iki tol, kol eismas kelyje sustoja. Toks vairuotojų elgesys sukuria lėtai judančius eismo kamščius, kurie sukelia automobilistų įniršį.

Nuo 2001 m. automobilių skaičius Didžiosios Britanijos keliuose išaugo nuo 24,6 mln. iki 30 mln., nulemdamas dar daugiau eismo kamščių.
Kiek anksčiau šiais metais paskelbtoje ataskaitoje prognozuojama, kad 2025 m. Didžiosios Britanijos vairuotojai eismo kamščiuose gali sugaišti 656 valandas per metus arba atitinkamai 75 tūkst. metų.

Tyrimą apie agresyvius ir baikščius vairuotojus atlikęs Atlantoje įsikūrusio Džordžijos technologijos instituto civilinės ir aplinkosaugos inžinerijos mokyklos darbuotojas dr. Jorge Lavalis teigia, kad yra labai svarbu suprasti, kas sukelia eismo kamščius.

„„Stok-judėk” važiavimas yra kankynė vairuotojams visame pasaulyje. Jis ne tik didina degalų suvartojimą ir išmetamųjų dujų emisiją, bet ir sukelia saugumo pavojus”, - teigia mokslininkas.

Kartu su kolegomis iš Prancūzijos Liono universiteto dirbęs Dr. J. Lavalis nustatė, kad, kai vairuotojai pakeisdavo važiavimo greitį, tai priversdavo už jų esančius vairuotojus taip pat pakeisti važiavimo greitį. Greičio pakeitimas tarsi banga nusirisdavo atgal eismo kryptimi.
Jei visi vairuotojai elgtųsi vienodai, tuomet eismas kelyje nesustotų. Vis dėlto, mokslininkai nustatė, kad gyvenimiškose situacijose agresyvių ir baugščių vairuotojų elgesys nulemdavo didesnį eismo sulėtėjimą.

Mokslininkų tyrimas buvo paskelbtas specialiame mokslo žurnalo „Philosophical Transactions of the Royal Society” leidinyje. Pasak mokslininkų, didžiausią įtaką eismui darydavo baikštūs vairuotojai, nes jie „atsitraukdavo toliau”, kai priešais juos esantis automobilis sumažindavo greitį, ir specialiai pradėdavo važiuoti dar lėčiau, kad padidintų tarp automobilių esantį atstumą. Tokiu būdu už jų esantys automobiliai imdavo važiuoti lėčiau.

Agresyvūs vairuotojai taip pat sulėtindavo eismą kelyje. Siekdami išvengti susidūrimo su priešais juos esančiu automobiliu, jie staigiai stabdydavo paskutiniu momentu. Tuomet kiti vairuotojai turėdavo važiuoti lėčiau, kad tarp automobilių vėl atsirastų atstumas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Transportas

Naktį vietomis formuosis plikledis, rūkas (1)

Trečiadienio pavakarę šalyje be žymesnių kritulių. Oro temperatūra nuo 5 iki 10 laipsnių šilumos.

Konkurencijos tarybos akiratyje - Vilniaus ir Kauno vairavimo mokyklos (19)

Konkurencijos taryba tiria Vilniaus ir Kauno vairavimo mokyklų galimai sudarytą draudžiamą susitarimą.

Daugybę rūpesčių vairuotojams kelianti tilto per Kauno HE rekonstrukcija artėja prie pabaigos (1)

Praėjusių metų rudenį kapitaliniam remontui uždarytas Petrašiūnus ir Panemunę jungiantis tiltas per Kauno hidroelektrinę (HE) greitai vairuotojus pasitiks atsinaujinęs. Remontą atliekančios bendrovės „Alkesta“ atstovų teigimu, tikslas užbaigti visus darbus iki gegužės mėnesio pradžios yra realus.

Aštuonias valandas neveiks „Ryanair“ svetainė ir programėlė (2)

Nuo trečiadienio, kovo 22 dienos, vakaro iki ketvirtadienio, kovo 23 dienos, ankstaus ryto neveiks „Ryanair“ interneto svetainė ir mobilioji programa. Tuo metu bus atnaujintos sistemos, praneša irishtimes.com.

Trečiadienį didžiojoje šalies dalyje lietus

Trečiadienio rytą Lietuvoje pagrindinių kelių dangos daugiausiai šlapios, vietomis drėgnos.