Ji jau pripratusi prie žmonių grūsčių, nešvaros ir smarvės troleibusuose, netvarkingo vairuotojų vairavimo ir jų grubumo, tačiau kai jai teko įsėsti į visiškai prirūkytą troleibusą, jos kantrybės taurė buvo perpildyta.

Bauda už rūkymą troleibuse – nuo 20 iki 50 litų

„Aš įlipu paskutinėje troleibuso stotelėje, kurioje troleibusai šiek tiek pastovi. Šįryt buvo ką tik praūžusi liūtis, todėl visi troleibuso langai buvo uždaryti. Vairuotojas, aišku, per lietų taip pat nebuvo atsidaręs lango, tačiau tai jam netrukdė darbo vietoje parūkyti. Įlipus troleibuso salonas buvo toks prirūkytas, kaip senais laikais būdavo prirūkomi sudūrimai tarp vagonų traukiniuose. Nesu didelė sveikuolė, tačiau tikrai nenoriu būti pasyvaus rūkymo dalyve“, - piktinosi moteris.

Kaip teigė Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento Strategijos, stebėsenos ir analizės skyriaus vyriausias specialistas Jonas Žala, pagal Tabako kontrolės įstatymo 19 straipsnį Lietuvoje rūkyti draudžiama visų rūšių viešajame transporte. Už šį pažeidimą gali būti skiriama administracinė nuobauda – įspėjimas arba bauda nuo 20 iki 50 litų.

„Administracinius teisės pažeidimo protokolus už šį pažeidimą gali surašyti tiek policijos pareigūnai, tiek departamento valstybės tarnautojai. Apie tokius galimus pažeidimus gyventojai taip pat gali pranešti tiek policijai, tiek departamentui, bet pažeidimas turi būti objektyviai užfiksuotas“, - teigė tarnautojas.

20 proc. skundų – dėl netinkamo vairuotojų elgesio

Kaip DELFI pasakojo „Vilniaus viešojo transporto“ rinkodaros ir viešųjų ryšių skyriaus vadovė Skirmantė Mačionė, tokiais atvejai žmogus gali paskambinti įmonės bendruoju telefonu arba parašyti bendruoju paštu. Visi keleivių skundai yra tiriami.

„Pernai mes gavome 833 skundus, iš jų pagrįsti buvo 623. Šiemet per 9 mėnesius gavome 612 skundų, pasitvirtino 383. Paprastai pasitvirtina apie 60 proc. skundų. Jų būna visokių – ir dėl rūkymo, ir dėl nemandagaus vairuotojų elgesio, ir dėl kalbėjimo telefonu vairuojant, durų neuždarymo ar uždarymo prieš nosį, neprivažiavimo prie teisingos vietos ir pan. Jei skundas pagrįstas, vairuotojai pirmą kartą įspėjami, antrą kartą gauna finansines nuobaudas.

Beje, mes turime ir vidinių kontrolierių etatus, kurie kontroliuoja vairuotojų darbą – ar jie tvarkingai važiuoja, ar nekalba vairuodami mobiliuoju telefonu, ar nerūko, ar tvarkingai uždaro duris ir pan. Pamatę pažeidimus jie surašo protokolą“, - pasakojo įmonės atstovė.

S. Mačionė pripažino, kad įrodyti, jog vairuotojas rūkė troleibuse ar elgėsi nemandagiai, problematiška, visgi tokie atvejai pagrįstų skundų statistikoje sudaro daugumą – apie 20 proc. Konkrečiai su rūkymu susijęs 1 proc. pagrįstų skundų.

„Šiemet kovo mėnesį buvo 2 atvejai, kai buvo nustatyta, kad vairuotojas salone rūkė. Šiltuoju metų laiku tokių atvejų nebuvo – gal žmonės mažiau važinėja viešuoju transportu, gal dažniau būna atidaryti langai ir dūmai taip nesijaučia.

Mes visada siūlome keleiviams surašyti visas skundo detales – laiką, maršrutą, troleibuso numerį, gal netgi garažinį transporto priemonės numerį. Tam tikrais atvejais netgi prašome keleivių, kad jie pas mus ateitų, ir bandome situaciją aiškintis vietoje. Kaip bebūtų gaila, dėl vairuotojų elgesio visgi skundų yra daugiausiai. Toliau seka įvairios kitos situacijos – vėlavimas, neatvykimas arba atvykimas per anksti, bloga autobuso ar troleibuso techninė būklė, neišvėdintas ar purvinas salonas, šalta arba, atvirkščiai, nėra ventiliacijos, vairuotojas nedavė grąžos, įlipo asocialūs keleiviai, vairuotojas pažeidinėjo eismo taisykles ir pan.“, - teigė pašnekovė.

Autobusų vairuotojai – pasitempę, troleibusų – „atsipūtę“

Pasak įmonės Saugumo ir kontrolės skyriaus vadovo Tadeušo Lavrinovičiaus, jei pavyksta nustatyti konkretų vairuotoją, dėl kurio skundžiamasi, informacija perduodama jo tiesioginiam viršininkui. Pastarasis jį kviečiasi ir prašo rašyti pasiaiškinimą. Vieni vairuotojai pripažįsta kaltę, kiti ją neigia. Bet kuriuo atveju incidentas priverčia vairuotoją pasitempti – jis pradeda suprasti, kad negali daryti, kas jam šauna į galvą, nes žmonės mato, kaip jis elgiasi. Be to, toks vairuotojas dažniau tikrinamas vidinių įmonės kontrolierių ir neretai įkliūna. Juk jeigu žmogus rūko salone, jis tai daro tikrai ne vieną kartą.

„Atleisti vairuotojo dėl tokių dalykų dar neteko, paprastai po kelių pastabų jie visgi susipranta. Kita vertus, yra problema, kad troleibusų vairuotojų mums dar trūksta. Su autobusų vairuotojais kitaip – jie jaučia konkurenciją, nes šiandien apie 200 vairuotojų laukia eilėje, kad galėtų įsidarbinti. Tuo tarpu troleibusų vairuotojai labiau užtikrinti savo darbo vieta ir jaučiasi atsipalaidavę. Mes, aišku, stengiamės juos auklėti, bet nutinka visko. Kartais keleivis kreipiasi į vairuotoją su kažkokia konkrečia pretenzija, o šis, užuot paaiškinęs, kad troleibusas vėluoja, nes kažkur buvo kamštis, ar salone karšta, nes sugedęs kondicionierius, pradeda keiktis ar kažką nemandagiai atšauna.

Daug konfliktų kildavo, kai buvo įlipimo tik pro priekines duris tvarka. Pro jas būdavo galima tik įlipti, o išlipti – ne, tačiau žmonėms tai būdavo nesuprantama. Vieni vairuotojai atidarydavo priekines duris, jei keleivis prieidavo, o kiti aiškindavo, kad jis eitų pro kitas, įsižiebdavo konfliktas. Pastaruoju metu mes labai daug dėmesio skiriame aiškinimui, kad vairuotojai dirba keleiviams, o ne atvirkščiai. Anksčiau būdavo iškabinta lentelė, kad su vairuotoju kalbėti draudžiama, ir tuo viskas baigdavo. Dabar laikai pasikeitė“, - aiškino pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (437)