Prasidėjo pernai

Šalies keleivinio transporto įmonės prie gyvybių išsaugojimo keliuose bei gatvėse nusprendė prisidėti pernai. Praėjusių metų gruodžio 1-ąją Lietuvos automobilių kelių direkcijos iniciatyva Susisiekimo ministerijos, asociacijos „Linava“, Kelių policijos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovai pasirašė „Susitarimą dėl atšvaitų ir kitų priemonių su šviesą atspindinčiais elementais naudojimo skatinimo". Keleivių vežėjai įsipareigojo dalinti atšvaitus autobusų keleiviams.

Pernai buvo išdalinta tūkstantis atšvaitų, taip pat šviesą atspindinčių liemenių bei lankstinukų. Šiemet akcija tęsiama: autobusų vairuotojai išlipantiems keleiviams vėl primins, kad tamsoje reikia būti matomiems – pasiūlys šviečiančią apvyniojamą juostelę, atšvaitą ar liemenę.

Remiantis statistiniais duomenimis, daugiau kaip pusė tamsiu paros metu žūstančių eismo dalyvių yra pėstieji. Nors žūvančiųjų skaičius keliuose pastaruoju metu mažėja, Lietuva šioje srityje vis dar atsilieka nuo artimiausių kaimynų – latvių ir estų.

„Kiekvienas vairuotojas pasakys: tamsoje tamsiai apsirengęs žmogus beveik nematomas. Kelyje ar gatvėje jo gyvybę gali išgelbėti iš tolo matomas atšvaitas. Norėtųsi, kad juos nešiotų ne tik vaikai, bet ir suaugusieji, kad pėstieji taptų sąmoningesni ir patys rūpintųsi savo saugumu“, - sako asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Rengs ir daugiau akcijų

Šiemet atšvaitus bei liemenes nutarta dalinti rajonų, kuriuose nutinka daugiausia avarijų – Vilniaus ir Marijampolės – gyventojams. Juos Lietuvos Kelių direkcijos atstovai išdalino bendrovių TOKS, „Kautra“, Vilniaus, Trakų, Marijampolės rajonų autobusų parkams.

„Iš autobuso išlipę keleiviai naktį kelyje būna itin prastai matomi. Iš vairuotojo gautą atšvaitą jie galės išsyk prisisegti, taip gerokai sumažindami pavojų tapti avarijos aukomis“, - sako asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovas Jevgenijus Stolovickis. Atšvaitai bus dalijami ne tik moksleiviams, bet ir ir vyresnio amžiaus žmonėms, kurie dažnai pamiršta pasirūpinti savo saugumu.

Vien atšvaitų dalijimo akcija keleivių vežėjai neketina apsiriboti. Pasak „Kautros“ generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, jau kitais metais bendrovės autobusų vaizdo ekranuose ketinama transliuoti socialinę reklamą, skatinančią prisisegti saugos diržus bei nešioti atšvaitus. „Norime būti socialiai atsakingi ir tiesiogiai susiję su aukų keliuose mažinimu. Tikimės, kad mūsų pastangos neliks nepastebėtos, jos prisidės ir prie viešojo transporto populiarinimo“, - sako L. Skardžiukas.