Individualios transporto įmonės „Gilšė“ savininkas Juozas Rožankevičius paklaustas, kaip krovinio išdėstymas puspriekabėje lemia degalų sąnaudas, sako, jog tai yra labai svarbi gabenimo proceso dalis, į kurią būtina atkreipti dėmesį tinkamai išdėstant krovinį. „Reikia, kad krovinys „neužspaustų“ vilkiko. Daugiausia svorio turėtų būti puspriekabės gale, ant ašių – apie 60 proc., o kiti 40 proc. likusioje puspriekabės dalyje“, - pataria ilgametis vežėjas J. Rožankevičius.

Vis dėlto pašnekovas pabrėžia, kad toli gražu ne visada pavyksta taip preciziškai paskirstyti svorį puspriekabėje. „Jei krauname supakuotą medieną, pavyzdžiui, baldų ruošinius, ar durpes ant palečių, mes galime išdėstyti krovinį taip, kad degalų sąnaudos būtų mažiausios, bet jei vežame trąšas ar dalinius krovinius, tai padaryti gali būti labai sunku arba beveik neįmanoma“, - kalba J. Rožankevičius.

Kad vežėjai galėtų dar daugiau sutaupyti, stengiasi ir technikos gamintojai. „Schwarzmüller“ koncernas sukūrė patobulintą krovinio tvirtinimo sistemą runginėms transporto priemonėms (RuLasi).

Kaip teigia patys gamintojai, jų klientams reikia patikimų ir visus krovinio tvirtinimo reikalavimus atitinkančių produktų, todėl nuspręsta atsižvelgti į tokius pageidavimus ir sukurti „RuLasi“ sistemą.

Runginėse transporto priemonėse suvirinami diržų tvirtinimo lizdai dvylikoje išilginių skersinių (rėmų), kurie eina per visą plotį. Pagal pasirinkimą lizdai gali būti atviri arba uždari iš apačios.

Kiekviename lizde yra diržų tvirtinimo skylės, kurių kiekviena gali išlaikyti 2000 daN apkrovą. Diržų tvirtinimo variantų gali būti daugiau nei 200, priklausomai, kiek lizdų porų bus sumontuota grindyse.

Reikia nepamiršti, kad sistema gali būti montuojama ir tentinėse užuolaidinėse, bortinėse bei statybinėms medžiagoms vežti skirtose puspriekabėse. Taip pat yra galimybė šią krovinio tvirtinimo sistemą įrengti priekabose ir antstatuose.

Nerunginėse transporto priemonėse galimi 5 variantai kaip lizdai poromis montuojami skersiniuose:

Šoniniuose rėmuose;
Šoniniuose rėmuose ir per vidurį;
Šoniniuose ir viduriniuose rėmuose;
Tik per vidurį;
Per visą plotį.

Vežėjas pats turi nuspręsti, ar jam reikalingas rėmas su diržų tvirtinimo lizdais, nes vėliau, anot gamintojų, sumontuoti tokią krovinio tvirtinimo sistemą „RuLasi“ užtruks daug laiko ir pareikalaus papildomų išlaidų.

Taigi galimybių vežėjams taupyti randasi vis daugiau, tereikia jų ieškoti ir kūrybiškai priimti sprendimus.