Šiuo metu sostinėje yra apie 2 tūkst. liftų daugiabučiuose, apie pusė iš jų – senesni nei 25 m. Tokie liftai jau laikomi “atitarnavę savo“. Skaičiuojama, kad Vilniuje yra apie 100 liftų, kuriais naudojamasi daugiau nei 40 m.

Galvos skausmu liftai jau tapo ir Architektų g. 86 namo Lazdynuose gyventojams. Namą administruojančios įmonės „Mano būstas“ darbuotojai pateikė gyventojams pasiūlymą keisti liftą, tačiau bendrovės atstovai teigia, kad gyventojai nereaguoja. Kitas žingsnis – lifto laukia kasmetinis patikrinimas, po kurio gali būti nuspręsta sustabdyti lifto veiklą.

Minėtame name gyvenanti pensininkė Aldona naujienų portalui DELFI pripažino, kad abu name esantys liftai nedžiugina, tačiau investicijoms į naujus liftus moteris sakė neturinti pinigų.

„Būna, kad atvažiuoja į trečią aukštą, kur aš gyvenu, ir durys neatsidaro. Arba išvis kabo užrašas, kad liftas nedirba. Taip pat kartais išsikviesti neįmanoma, o pinigus tai mokam, - pasakojo moteris. - Iš kur pensininkai naujam gali susimesti“.

Aldona pasakojo, kad mėnesiui jai už liftą tenka mokėti apie 40 Lt.

Liftas gali tapti giljotina

Sostinėje liftus prižiūrinčios įmonės „Baltijos liftai“ direktoriaus pavaduotojas Jevgenijus Vasiljevas teigė, kad gyventojai susirūpina liftais tik tada, kai jie sustabdomi.

Pasak pašnekovo, gyventojams nusprendus keisti liftą jo gamyba užtrunka apie 4 mėnesius, todėl jei problema pradedama rūpintis tik tada, kai liftas nebeveikia, gyventojams ilgai tenka į namus lipti laiptais.

J. Vasiljevo teigimu, kiekvienas liftas, kuriam sukanka 25 m., yra atidžiai vertinamas ir daromi konkretūs sprendimai – siūloma arba liftą modernizuoti, arba jį keisti.

Naujas liftas daugiabučiui kainuoja apie 120 tūkst. Lt, lifto modernizavimas – apie 60 tūkst. Lt. Vis dėlto „Baltijos liftų“ atstovas įspėja, kad lifto renovacija tėra laikinas sprendimas.

Pašnekovas taip pat bandė gyventojus priversti susimąstyti apie liftų būklę, pasakodamas, kokios grėsmės lydi netvarkingus liftus.

„Įsivaizduokite, jei įvyksta trumpas sujungimas ir jei tuo metu žmogus žengs į ar iš lifto, tai šis gali tapti giljotina“, - gąsdino pašnekovas.

Tiesa, liftus prižiūrinčių įmonių atstovai teigia, kad paskutiniu metu mirtinų ar sunkių susižalojimų dėl liftų Lietuvoje nefiksuota.

Pastebima, kad prasčiausia liftų būklė sostinės Karoliniškėse, Žirmūnuose, Šnipiškėse. Pernai metais Vilniaus daugiabučiuose, kuriuos prižiūri „Mano būstas“, buvo pakeisti tik 9 liftai.

Atsakomybė krenta lifto prižiūrėtojui

„Mano būstas“ Vilniaus regiono vadovas Arūnas Kubilius teigė, kad į liftus reikia žiūrėti, kaip į automobilius. „Jeigu ateina laikas automobiliui praeiti techninę apžiūrą, tai jis arba praeina, arba ne, o tada savininkas sprendžia, ar pažeisti nustatytą tvarką ar ne. Pažeidus, jei įvyksta avarija, žmogus prisiima riziką, taip ir administruojanti įmonė, ji negali prisiimti rizikos, kad kažkas pasielgia neadekvačiai“, - kalbėjo jis.

A. Kubilius pasakojo prisiminęs atvejį, kai dirbo Sankt Peterburge ir porelei važiuojant liftu šiam užstrigus, pora bandė gelbėtis. Pradarius duris liftas buvo sustojęs tarp aukštų – vaikinas išsiropštė, o tai darant merginai, liftas pajudėjo ir ją mirtinai suspaudė.

„Taip gali atsitikti ir čia, todėl gavę išvadą, kad liftą naudoti nesaugu, elgsimės taip, kaip mus įpareigoja įstatymai ir liftą atjungsime“, - įspėjo jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (254)