DELFI karikatūra – tarp garsiausių ES žiniasklaidos priemonių darbų

 (21)
Laikraštis „Politiken“ kiekvienos Europos Sąjungos šalies didžiausių žiniasklaidos leidinių karikatūristų paprašė interpretuoti, kaip atrodo šiuo metu Europos bendruomenė „Brexit“ šviesoje. Lietuvai šiame projekte atstovavo pagrindinio šalies naujų portalo DELFI dizaineris Rimas Pocius.
"Brexit" iliustracija - Lietuva
© DELFI iliustracija

Politiken.dk puslapyje patalpintose karikatūrose matyti visų Europos Sąjungos šalių karikatūristų darbai ir kaip jie mato Europą esant neapibrėžtai aplinkai po referendumo Didžiojoje Britanijoje.

Kaip rašo politiken.dk, nacionalizmas Europoje didėja nuo praėjusio amžiaus ketvirto dešimtmečio.

„Žinome, kad svajonei apie glaudesnį bendradarbiavimą Europos Sąjungoje (ES) atsirado kliūčių. Kitaip tariant, žinome – tai ne šiaip praeisianti krizė. Dabar Europa atsidūrė kryžkelėje“, – konstatuoja danų laikraštis.

Esant tokiai situacijai, Slovakija, kuri šiuo metu pirmininkauja ES, rugsėjo 16 d. organizuoja neformalų susitikimą Bratislavoje, kuriame Europos lyderiai aptars esminį klausimą – ES ateitį.

Politikus įkvėpti darbui Bratislavoje laikraštis „Politiken“ sutarė skirti užduotį kiekvienos iš (vis dar) 28-ių ES šalių narių didžiausiems žiniasklaidos leidiniams. Kiekvienas leidinys turi karikatūrų piešėją, kuriam pavesta pateikti savo interpretacija apie Europos bendruomenę šiuo metu, „Brexit“ šviesoje.

Kaip įspėja danų leidinys, rezultatas – liguista, šmaikšti ir niūri paneuropietiška pasakojamoji ir meniška vizija.

Lietuvai šiame projekte atstovavęs DELFI dizaineris Rimas Pocius teigia, kad karikatūroje stengėsi akcentuoti emigracijos problemą, kuri šiuo metu labai daug aptariama Lietuvoje.

„Daug lietuvių ir kitų ES šalių piliečių emigruoja į Didžiąją Britaniją, – sako R. Pocius. – O „Brexit“ visiems kelia klausimų, kaip šis procesas paveiks migraciją. Ne tik santechnikai ar statybininkai važiuoja dirbti į Didžiąją Britaniją. Taip pat kalbame apie turtingus turistus, vyno gamintojus, šefus ir menininkus.

Karikatūros eksponuojamos leidinio „Politiken“ patalpose Kopenhagoje.

„Bendradarbiaudami su europietiškais laikraščiais nutarėme spausdinti ne tik karikatūras, bet ir kreipimąsi į 28-ių ES šalių lyderius, norėdami paskatinti juos dirbti vardan vienybės skilimų laikotarpiu.

Norėdami tikėti, kad bendruomenės galia yra stipresnė už nacionalizmą ar populizmą. Norėdami sustabdyti koncentravimąsi vien į tai, kas mus skiria, vietoje to skatindami atkreipti dėmes į tai, kas mus vienija“, - rašo laikraštis.

Žurnalistai pabrėžia, kad „Brexit“ sukūrė precedentą, kai ES pirmą kartą istorijoje ne padidės, o sumažės. Vietoje progreso – regresas.

„Globalizacijos amžiuje jokia šalis negali viena išspręsti problemų, kurias patiriame. Negalime išspręsti pabėgėlių krizės, apsitvėrę tvoromis ar nutiesę palei sienas spygliuotą vielą. Negalime įveikti terorizmo vien sienų kontrole. Jei užuot veikę išvien veiksime po vieną, niekada nepriversime daugianacionalinių korporacijų liautis slėpus mokesčius ar ieškojus mokesčių lengvatų, – konstatuoja „Politiken“ žurnalistai. – Neužkirsime kelio Rusijos ekspansionizmui, jei leisimės kiršinami vieni prieš kitus. Pristabdyti klimato pokyčius galime tik imdamiesi veiksmų tarptautiniu lygiu“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Medija

Prie naujienų portalo DELFI komandos jungiasi D. Plikūnė (75)

Pirmadienį naujienų portalo DELFI politikos naujienų žurnaliste pradeda dirbti Dalia Plikūnė.

Alkoholio reklamos draudimas: į neigiamas pasekmes neatsižvelgta (61)

Žiniasklaidos priemonių savininkai neturės kaip kompensuoti dėl alkoholio reklamos prarastų pajamų, o valdžia į šią problemą žvelgė pro pirštus. Taip portalui LRT.lt sako Vilniaus universiteto Žurnalistikos instituto direktorius Deimantas Jastramskis. Jo teigimu, Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimai buvo svarstyti tik visuomenės sveikatos kampu, o į galimas pasekmes žiniasklaidos rinkai – neatsižvelgta.

„The Guardian“ ir „The Observer“ bus leidžiamas mažesnio formato

Didžiosios Britanijos dienraštis „The Guardian“ nuo 2018 metų pradžios pereis prie mažesnio – „bulvarinio“ ( tabloid/compact) – formato, vykdant jo „trejų metų transformacijos programą“, antradienį pranešė žiniasklaidos įmonė „Guardian Media Group“ (GMG).

JAV leidybos bendrovė „Time Inc.“ masiškai atleidžia darbuotojus (6)

JAV leidybos bendrovė „Time Inc.“, leidžianti tokius žurnalus kaip „Time“, „People“, „Life“ ir „Sports Illustrated“, paskelbė apie planuojamus masinius darbuotojų atleidimus, praneša „The Wall Street Journal“.

A. Žakas: kodėl reklama socialiniuose tinkluose nervina? (5)

Kodėl žmonės jungiasi prie socialinių tinklų? Kodėl nėra gerai „daryti feisbuką“? Kodėl Facebook postukų dėliojimas netenka prasmės?