Lietuvos marketingo asociacijos surengtoje paskaitoje apie kitokį požiūrį į socialinius tinklus skaitęs ekspertas susirinkusiesiems aiškino, kad negalima to patikėti vienam „juodadarbiui, kuris gali viską padaryti“.

Atrinkęs kelis darbo skelbimus A. Žakas rodė, kad įmonės ieško, pavyzdžiui, rinkodaros vadybininko, kuris taip pat administruotų ir socialinių tinklų paskyrą.

„Arba marketingo vadovo, klientų aptarnavimo vadybininko. Ar tai įmanoma?“ – abejojo jis.

Ką žmonės veikia „Facebook“

A. Žakas aiškino, jog vartotojas tinkle „Facebook“, visų pirma, nori papramogauti. Taip pat jį naudoja kaip naujienų šaltinį bei bendravimui.

„Telefonas nepaleidžiamas iš rankų, o didžiausias aktyvumas „Facebook“ būna anksti ryte ir vėlai vakare“, – sakė „Socialaus marketingo“ direktorius.

Pastaruoju metu prie socialinių tinklų prisijungia vis daugiau vyresnių žmonių. Tuo metu jaunoji karta socialinius tinklus ir internetą naudoja jau visai kitaip.

Pavyzdžiui, šiuo metu labai populiarus socialinis tinklas „Snapchat“, kurio esmė, kad gaunama informacija jame po tam tikro laiko dingsta. Marketingo agentūros dėl to susiduria su iššūkiu, kaip pasiekti tokius vartotojus.

Tuo metu „Facebook“ aktyvumas akivaizdžiai mažėja. „Vartotojai turi per daug informacijos, tai reiškia, kad jie nebe taip aktyviai spaudžia „like“, dalinasi ar komentuoja“, – pasakojo A. Žakas.

Jis taip pat aiškino, kad jei iš 1 tūkst. puslapio sekėjų įrašą pamato 50 žmonių, tai reiškia, kad pasiektas normalus pasaulinis vidurkis. T. y. 5 proc.

A. Žako teigimu, tai susiję su „Facebook“ akcijų kaina, nes jei įrašų vartotojai mato mažiau, tada įmonės perka daugiau reklamos, o tai kelia „Facebook“ pajamas – kartu didina bendrovės vertę.

Beprasmiai konkursai

Lietuvoje šiuo metu daugiausiai dėmesio skiriama 25-44 metų amžiaus „Facebook“ vartotojams.

Be to, 95 proc. visų išmaniųjų telefonų vartotojų naudoja „Facebook“. „Ši programėlė jau būna iškart įrašyta telefone arba yra bene pirmoji parsisiųsta“, – pasakojo A. Žakas.

Negana to, net 44 proc. visų vartotojų prie tinklo prisijungia tik telefone, o per dieną tai padaro po 14 kartų, iš viso praleidžia 40 minučių.

„Pagrindinis klausimas, kuri reikia aptarti su socialinio marketingo norinčiais klientais – jų siekiamas tikslas. Taip pat per mažai dėmesio skiriama sekėjų klausimui – kam jų reikia. Juos rinkti tik dėl skaičiaus prasmės nėra, be to, tai yra labai brangu“, – sakė „Socialaus marketingo“ direktorius.

Arijus Žakas

Savo teiginį jis pagrindė pateikdamas žmonių grupės, dar vadinamos „prizų medžiotojais“, pavyzdį.

„Tai grupė žmonių, kurie aktyviai dalyvauja visuose įmanomuose „Facebook“ konkursuose. Bendravau su žmogumi, kuris tuo visą laiką užsiima ir tai yra tapę realiu jo uždarbiu. Vieną dieną laimi bilietą į koncertą, kitą – dviratį. Paskui tuos daiktus parduoda“, – pasakojo pranešėjas.

Dėl to, anot A. Žako, konkursai nėra geras būdas pritraukti naujų lankytojų į savo „Facebook“ puslapį.

Svarbiausia – pasiekiamumas

A. Žakas tikino, kad pagrindinis dalykas „Facebook“ šiandien – pasiekiamumas. „Konkursai – blogis, pasiekiamumas – gėris“, – kartojo jis, pridurdamas, jog neinvestavus pinigų neįmanoma „prasukti“ nė vieno prekės ženklo.

Dar vienas ypač svarbus dalykas – įsitraukimas, t. y. kiek veiksmų vartotojai atlieka prie kiekvieno įrašo.

Tiek pasiekiamumui, tiek įsitraukimui padidinti labai praverčia video turinys.

„Jis šiuo metu „ant bangos“. Automatinis grojimas įjungtas, nes „Facebook“ dabar konkuruoja su televizoriumi ir sako, kad gali vaizdo turinį parodyti efektyviau. Organinis pasiekiamumas jam kartais kyla net iki 20 proc.“, – pasakojo A. Žakas.

Jis taip pat pastebėjo, jog didžiausias socialinių tinklų privalumas yra daugybė duomenų, o tai leidžia nebespėlioti, kokį sprendimą priimti, bet iškart priimti tinkamą.

„Kūryba be duomenų – šaudymas į dangų“, – sakė „Socialaus marketingo“ direktorius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (45)