Emigrantas palygino „Lidl“ produktų kainas Airijoje ir Lietuvoje

 (551)
Iš Airijos į Lietuvą trumpam sugrįžęs Egis pasibaisėjo pamatytomis produktų kainomis parduotuvėse. Sugrįžęs į Dublino priemiestį, kuriame šiuo metu gyvena, vyras nepatingėjo nufotografuoti airiškas kainas prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėje.
© DELFI / Karolina Pansevič

Egio nuotraukos, kuriose palyginamos tam tikrų produktų kainos lietuviškoje ir airiškoje „Lidl“ parduotuvėse, socialiniame tinkle „Facebook“ sulaukė beveik 700 „Patinka” paspaudimų ir dar daugiau pasidalijimų – apie 5,4 tūkst. žmonių.

Portalui DELFI susisiekus su nuotraukų autoriumi šis teigė, kad Lietuvoje produktų kainų nuotraukos darytos Panevėžyje, Nemuno g., esančioje „Lidl“ parduotuvėje.

„Nuotraukas dariau prieš dvi savaites, kai buvau grįžęs. Airijoje nuotraukos darytos praėjusią savaitę Dublino priemiestyje, Lukano miestelio „Lidl“ parduotuvėje“, – teigė vyras.

Paklaustas apie kainas, kurias randa sugrįžęs į savo gimtinę, Egis teigė, jo nuomone, Lietuvoje jau beveik viskas brangiau.

„Maistas, paslaugos, elektrotechnika, drabužiai, vaistai, žaislai“, – vardijo pašnekovas.

Airijoje gyvenančio lietuvio patalpintose nuotraukose matyti, kad 500 g avižiniai dribsniai lietuviškoje parduotuvėje kainuoja 0,65 eurais, kai airiškoje – 0,49 eurai. Tiesa, produkto pakuotės išvaizda skiriasi.

Tačiau kartu lyginamos ir „Mocarelos“ sūrių kainos. Vienodos pakuotės kainos skiriasi 0,1 euro (Lietuvoje – 0,69 euro, Airijoje – 0,59 euro).

Kaip matyti iš nuotraukos, 200 g anakardžio riešutų pakuotės kaina to paties prekės ženklo parduotuvėje Airijoje – 2,39 euro, Lietuvoje – 2,99 euro.

Trijų lūpų balzamų pakuotė lietuviškoje parduotuvėje – 2,49 euro, airiškoje – 1,59 euro. Šešių pomidorų kaina skiriasi 0,3 euro (Lietuvoje – 1,29 euro, Airijoje – 0,99 euro).

Eurostat duomenimis, 2015 m. Lietuvoje maisto produktų kainos sudarė 61 proc. Europos Sąjungos šalių vidurkio, Airijos – 122 proc. Nealkoholinių gėrimų kainų vidurkis Lietuvoje sudarė 99 proc. ES vidurkio, Airijoje – 129 proc. Taigi, pagal oficialią statistiką Lietuvoje tiek maisto produktai, tiek nealkoholiniai gėrimai yra pigesni nei Airijoje.

Siūlo nelyginti kainų su kitomis šalimis

„Lidl Lietuva“ atstovė spaudai Agnė Gaižauskienė teigė, kad prekių kainos konkrečiose „Lidl“ parduotuvėse nustatomos atsižvelgiant į tos valstybės, kuriose veikia parduotuvės, mokestinę bei konkurencinę aplinką.

Primename, kad Lietuvoje pridėtinės vertės mokestis (PVM) – 21 proc. Tuo metu, pavyzdžiui, Airijoje yra keturi PVM tarifai: 0 proc., 4,8 proc., 13,5 proc. ir 23 proc.

0 proc. PVM yra taikomas maistui ir gėrimams, išskyrus alkoholiniams gėrimams, arbatai ir kavai, ledams, šaldytiems jogurtams, jogurtams, bulvių traškučiams, spragintiems kukurūzams, sūdytiems ar kepintiems riešutams, šokoladui, saldumynams, sausainiams.

4,8 proc. PVM tarifas naudojamas agrokultūroje gyviems gyvuliams.
13,5 proc. PVM tarifas – maistui iš specialių mašinų, karštam maistui išsinešti, pyragams, vafliams.

„Lidl Lietuva“ atstovė A. Gaižauskienė pripažino, kad kainos skirtingose šalyse „Lidl“ parduotuvėje gali skirtis.

Agnė Gaižauskienė
Agnė Gaižauskienė
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

„Nors kai kurių prekių kainos gali skirtis, dedame visas pastangas, kad bendras pirkinių krepšelis Lietuvos kontekste išsiskirtų patraukliausia kaina. Taigi, reikėtų lyginti tų pačių prekių kainas „Lidl“ ir kitų tinklų Lietuvoje“, – pastebėjo ji.

Maksimizuos pelną, bet bandys išlaikyti mažesnę kainą

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis pabrėžė, kad kiekvienas rinkos žaidėjas stengiasi gauti, kiek galima, didesnį pelną.

DELFI jau rašė, kad pirkėjai paskutiniu metu pradėjo pastebėti augančias produktų kainas „Lidl“ parduotuvėse.

„O kaina priklauso nuo mokesčių šalyje, bet dar daugiau nuo konkurencijos sąlygų ir pasirinktos strategijos. „Lidl“ strategija yra turėti mažiausias kainas, bet jas tokias turėti toje teritorijoje, kurioje žmonės perka, o ne apskritai – mažiausias kainas pasaulyje“, - kalbėjo pašnekovas.

Pasak L. Šimonio, teritorija – tai nebūtinai Europa, Lietuva ar miestas, tai konkreti vieta, kur žmogus eina pirkti.

Kaip pavyzdį, rinkodaros specialistas paminėjo „Iki“ prekybos tinklą. Jo nuomone, žmonių, kurie specialiai važiuotų į šio prekės ženklo parduotuves nėra tiek daug, tačiau prekybos tinklas pirkėjus susirenka pagal tai, kad jiems parduotuvė yra šalia ir patogu.

Linas Šimonis
Linas Šimonis
© Asmeninio archyvo nuotr.

„Ir šiuo atveju Airija prekybos tinklui „Lidl“ Lietuvoje nėra ta teritorija, net gretimas mikrorajonas gali būti jau kita teritorija“, – kalbėjo pašnekovas.

L. Šimonio nuomone, „Lidl“ prekybos tinklas dėl savo dydžio Europoje sugeba pasiūlyti konkurencingas kainas, tačiau derinasi ir prie rinkos.

Į Lietuvą įžengęs su 0,66 eur/kg už bananus pasiūlymu vokiškas prekybos tinklas, specialisto vertinimu, pasiuntė žinutę pirkėjams, kad jų parduotuvėse pigu.

„Pirkėjai nuėjo, surado prekių, kurios galbūt yra šiek tiek kitokios nei įprastos, bet susidarė įspūdį, kad ten pigu, – sakė L. Šimonis. – Aš labai abejoju, kad žmonės, kurie tiki, kad išleido trečdaliu ar kiek mažiau „Lidl“ parduotuvėje iš tiesų pirko identiškas prekes nei kitame prekybos tinkle.

Nuomonė klientams sudaryta, kad „Lidl“ parduotuvėse pigu ir prekybos tinklas negali drastiškai kelti kainų, bet, matyt, po truputį jos bus keliamos ir kainos bus mažesnės šiek tiek nei apsipirkimo teritorijoje, kad žmogus galvotų, kad vis dar pigu, bet maksimaliai didelės, kad „Lidl“ maksimizuotų pelną.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Mano eurai

Vokietijos finansų ministras: euras išgyvens rinkimus Prancūzijoje (8)

Vokietijos finansų ministras Wolfgangas Schaueble ragina nesijaudinti dėl prezidento rinkimų Prancūzijoje ir mano, kad euras juos išgyvens ramiai, rašo CNBC.

To, ką patyrė Vilniaus restorane, nematė net filme: suplėšė pinigus ir metė į veidą atnaujinta 20:09 (390)

Į DELFI kreipėsi skaitytoja Rūta, papasakojusi apie netikėtą vakaro baigtį Vilniaus restorano. „To nesu mačiusi net filmuose“, – prisipažino ji ir laiške papasakojo, kaip maitinimo įstaigos savininkas suplėšė jos vyro paduotus 50 eurų. Restorano „La cocine de Jose“ savininkas prisipažįsta – iš tiesų taip pasielgė, nes neištvėrė nemalonių komentarų, kurių, jo manymu, sulaukė, nes yra užsienietis.

Apklausa: kur galima apsipirkti pigiausiai (136)

Jei tikėtume visuomenės apklausa, didžiausia dalis lietuvių pigiausiai apsipirkti eina į „Lidlą“ ir „Norfą“. Galbūt neatsitiktinai „Maxima“ pradėjo taikyti mažiausios kainos reklamos kampaniją, o kiti tinklai ruošiasi susijungti.

Lietuviai internetu dažniausiai perka drabužius, išleidžia mažiau nei europiečiai (7)

Lietuvos gyventojai vis labiau įpranta pirkti internete ir čia išleidžia vis daugiau pinigų. Tyrimai rodo, kad dažniausiai perkame drabužius, papuošalus ir aksesuarus.

Kurorto svečiai nustebo radę antrąją Velykų dieną uždarytus restoranus papildyta restorano komentaru (137)

Jeigu pirmąją šv. Velykų dieną dauguma lietuvių švenčia namie, tai antrąją jau tapo įprasta lankyti gimines ir draugus arba išsiruošti į netolimą kelionę. Druskininkų kurortas jau ne vienerius metus yra viena mėgiamiausių šalies didmiesčių gyventojų savaitgalio ar vienos dienos išvykų krypčių, tačiau antrąją Velykų dieną čia apsilankę poilsiautojai negali atsistebėti vietinio verslo nerangumu.