„Klaipėdos naftai“ ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai pasirašius bendradarbiavimo sutartį dėl suskystintų gamtinių dujų terminalo (SGDT) projekto, svarstoma, kaip užtikrinti uosto direkcijai investicijų grąžą.
© N.Jankausko nuotr.

Pirmadienį po Vyriausybės pasitarimo susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigė, kad energetikos ministras pateikė Suskystintų dujų terminalo įgyvendinimo nutarimo projektą, kuriame yra pateiktos pagrindinės sutarties, kuri buvo pasirašyta praėjusią savaitę tarp „Klaipėdos naftos“ ir jūrų uosto direkcijos, nuostatos.

„Apie konkrečių investicijų poreikį mes tik artimiausiu metu galėsime tiksliai pasakyti, nes dabar intervalas yra nuo 150 iki 250 mln. Lt. Tik padarius kai kuriuos parengiamuosius darbus galėsime konkrečiai sužinoti, kiek, pavyzdžiui, reikia Kiaulės nugaros salos sustiprinimui ar įplaukimo kanalo gilinimo darbams“, - komentavo ministras.

E. Masiulis tikino, kad SGDT infrastruktūra turi būti sukurta nepažeidžiant Klaipėdos uosto ir operatorių interesų - nenubraukiant investicijų, kurios buvo suplanuotos į kitas krantines.

Svarstoma, kad uosto direkcija investuojamas lėšas galėtų atgauti iš uosto rinkliavų arba „Klaipėdos naftai“ mokant sukurtos infrastruktūros naudojimo mokestį. „Be jokios abejonės, kalbant apie dividendų mokėjimą, tai žiūrint į ateities perspektyvą valstybinis jūrų uostas turėtų būti atleistas nuo dalies pelno mokesčio“, - patikino susisiekimo ministras.

Paklaustas, ar šie planai padidins dujų kainą įgyvendinus projektą, Vyriausybės atstovas konkrečiai atsakyti nesiteikė: „Šiandien sudėtinga pasakyti, ar kils, nes neaišku, kokiomis kainomis mes nupirksime tas suskystintas dujas. Tačiau jūrų uosto direkcija reikalingų investicijoms lėšų neturi, taigi – reikalingas papildomas šaltinis. Tačiau įtaka nebus didelė“.

Po Vyriausybės pasitarimo premjeras Andrius Kubilius tikino, kad pagal dabartinį susitarimą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto investicijos į infrastruktūrą turi garantuoti direkcijai normalią vidutinę grąžą.

„Investuojant į kitas krantines grąža yra apie 20 metų, tai numatyta ir svarstant investicijas į terminalui reikalingą krantinę. Visų kitų investicijų į uosto krantines atveju, žinome, kad grąžą garantuoja uosto rinkliava iš atplaukiančių laivų, - kalbėjo ministras pirmininkas. - Šiuo atveju krantinė yra specifinė ir naudojama specifiniams tikslams. Mes numatėme ir kitas galimybes, kad investicijų grąža būtų garantuota: tarp jų – ir galimybė, kad dalis terminalo veiklos lėšų galėtų būti skirta investicijoms kompensuoti“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Energijos tiekėjai sąskaitas perskaičiuoti galės tik už du mėnesius (1)

Energetikos ministerija siūlo, kad energijos tiekimo bendrovės negalėtų perskaičiuoti sąskaitų...

Kuveitas pranešė apie antrą naftos išsiliejimą (1)

Kuveitas , kuris prieš kelias dienas skelbė suvaldęs didelį naftos išsiliejimą į jūrą,...

„Latvijas gaze“ skirstymo veiklą perduoda naujai įmonei „Gaso“ (1)

„ Latvijas gaze“ akcininkai neeiliniame susirinkime antradienį pritarė tolesniam bendrovės...

Kritusios JAV atsargos trečiadienį palaiko naftos kainas (2)

Kritusios JAV atsargos trečiadienį palaikė naftos kainas, bet rinka ir toliau išlieka slegiama...

Tyrimas: Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai Baltijos valstybėse (47)

Naujausias tarptautinis tyrimas rodo, kad Lietuvos gyventojai degalams išleidžia mažiausiai...

Top naujienos

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai (2)

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (104)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (188)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

R. Williamso koncertą perspjauti bus sunku: hitai ir fejerverkai gerbėjams sukėlė euforiją (282)

Trečiadienio vakarą Vilniaus Vingio parke - neeilinis renginys. Savo pasirodymą „The Heavy...

S. Skvernelis: socialdemokratų pasitraukimas nebūtų būtina sąlyga trauktis jų ministrams (24)

„Prognozuojant socialdemokratų tarybos sprendimą trauktis, galbūt frakcija Seime galėtų...

Nesitikėjo, kad gelbėti kačiukus bus taip sudėtinga (2)

Dar būdami 8 savaičių jaunikliais, katinas Astra ir keturi jo broliai buvo palikti dėžėje...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (561)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

Lietuvos šešiolikmečiai liks be medalių – neperlipo Europos čempionato ketvirtfinalio barjero (54)

Europos jaunučių (iki 16 metų) vaikinų krepšinio čempionato ketvirtfinalyje trečiadienį...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (194)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (25)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...