Pirmadienį po Vyriausybės pasitarimo susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigė, kad energetikos ministras pateikė Suskystintų dujų terminalo įgyvendinimo nutarimo projektą, kuriame yra pateiktos pagrindinės sutarties, kuri buvo pasirašyta praėjusią savaitę tarp „Klaipėdos naftos“ ir jūrų uosto direkcijos, nuostatos.

„Apie konkrečių investicijų poreikį mes tik artimiausiu metu galėsime tiksliai pasakyti, nes dabar intervalas yra nuo 150 iki 250 mln. Lt. Tik padarius kai kuriuos parengiamuosius darbus galėsime konkrečiai sužinoti, kiek, pavyzdžiui, reikia Kiaulės nugaros salos sustiprinimui ar įplaukimo kanalo gilinimo darbams“, - komentavo ministras.

E. Masiulis tikino, kad SGDT infrastruktūra turi būti sukurta nepažeidžiant Klaipėdos uosto ir operatorių interesų - nenubraukiant investicijų, kurios buvo suplanuotos į kitas krantines.

Svarstoma, kad uosto direkcija investuojamas lėšas galėtų atgauti iš uosto rinkliavų arba „Klaipėdos naftai“ mokant sukurtos infrastruktūros naudojimo mokestį. „Be jokios abejonės, kalbant apie dividendų mokėjimą, tai žiūrint į ateities perspektyvą valstybinis jūrų uostas turėtų būti atleistas nuo dalies pelno mokesčio“, - patikino susisiekimo ministras.

Paklaustas, ar šie planai padidins dujų kainą įgyvendinus projektą, Vyriausybės atstovas konkrečiai atsakyti nesiteikė: „Šiandien sudėtinga pasakyti, ar kils, nes neaišku, kokiomis kainomis mes nupirksime tas suskystintas dujas. Tačiau jūrų uosto direkcija reikalingų investicijoms lėšų neturi, taigi – reikalingas papildomas šaltinis. Tačiau įtaka nebus didelė“.

Po Vyriausybės pasitarimo premjeras Andrius Kubilius tikino, kad pagal dabartinį susitarimą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto investicijos į infrastruktūrą turi garantuoti direkcijai normalią vidutinę grąžą.

„Investuojant į kitas krantines grąža yra apie 20 metų, tai numatyta ir svarstant investicijas į terminalui reikalingą krantinę. Visų kitų investicijų į uosto krantines atveju, žinome, kad grąžą garantuoja uosto rinkliava iš atplaukiančių laivų, - kalbėjo ministras pirmininkas. - Šiuo atveju krantinė yra specifinė ir naudojama specifiniams tikslams. Mes numatėme ir kitas galimybes, kad investicijų grąža būtų garantuota: tarp jų – ir galimybė, kad dalis terminalo veiklos lėšų galėtų būti skirta investicijoms kompensuoti“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)