Atlikėjams, siekiantiems išgarsėti užsienyje, patarė apsikuopti savo šalyje

Norint, kad lietuvių kuriama muzika skambėtų, pavyzdžiui, Anglijoje, reikia važiuoti ir dirbti ten, tačiau prieš tai apsikuopti savo šalyje – nešvara gali vyrauti kai kurių atlikėjų mintyse. Taip LRT Radijui sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto Filosofijos ir komunikacijos katedros magistras Tomas Pupinis. Anot jo, norint išpopuliarėti kitose šalyse, pirmiausia reikia turėti produktą – kai kurie nišiniai lietuvių atlikėjai rengia turus ir džiugina užsienio gerbėjus.
Koncertas
© DELFI / Orestas Gurevičius

– Kaip nusakyti, kas yra popmuzika?

– Yra skirtumas tarp populiariosios muzikos ir popmuzikos. Dažnai popmuzika vadinama ta, kuri pasiekiama masėms, tai galioja ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Populiarioji muzika apima ir nišinius žanrus, tai gali būti ir folk muzika, ir vokiečių šlageriai. Popkultūrą galima įvertinti globaliai.
2006–2007 m. buvo įkurtas Muzikos eksporto biuras, arba Muzikos informavimo centras. Jau daugiau nei dešimt metų stebiu, kas vyksta, kaip viskas keičiasi. Galima matyti, kurie atlikėjai važiuoja į muzikos parodas ir pan.

– Kaip Lietuva atrodo pasauliniame kontekste?

– Šnekame apie lietuvišką popmuzikos industriją, bet informacijos apie tai, kaip ji sudaryta, kokia ji yra, kokios įmonės vyrauja, kokie atlikėjai, kaip jie siejasi vienas su kitu, nėra. Tačiau visa struktūra yra įdomi – kas su kuo bendrauja, kokie pagrindiniai rinkos dalyviai ir pan.

Struktūra lyg ir aiški, spaudoje, medijose matomi pagrindiniai žaidėjai. Mano magistrinio darbo problema buvo tai, kur glūdi to neišėjimo į platesnę rinką, priežastis. Pirmiausia, norint „prasimušti“, reikia turėti produktą. Yra nišinių atlikėjų, kurie džiugina gerbėjus kitose šalyse, rengia turus, džiaugiasi. Jų yra maža grupelė.

– Ir mes patys dažnai jų nežinome.

– Tai jau kitas dalykas – medijų pralaidumas, formatas, neformatas. Pradėjus gilintis atrodo, kad atlikėjų ir daug, ir mažai vienu metu. Pastebėjau, kad susikuria mažos leidybinės grupės. Pavyzdžiui, „Garbanotas bosistas“ veikia savo erdvėje, turi kontaktus ir dirba.

– Ko reikia, kad apie kurį nors popmuzikos vardą sužinotų platesnė auditorija?

– Reikia atlikėjo arba kelis atlikėjus globojančios leidybinės kompanijos strategijos, kaip ir kas bus daroma. Tačiau galimybių yra ir nepriklausant leidybinei kompanijai. Pavyzdžiui, atlikėja GJan, kiek girdėjau, pasirašė sutartį Bulgarijoje, jos muzika skambėjo vokiškoje reklamoje.

– Tačiau paprastesnis būdas – priklausyti leidybinei kompanijai?

– Nežinau, ar tai paprastesnis, ar sunkesnis kelias, tai diskutuotina. Svarbu, kaip atlikėjai sutaria su leidybos įmonės viršininkais, kokias dainas nori leisti, ar sutampa požiūriai, ar nori plėstis kartu. Kyla klausimas, kur plėstis? Pavyzdžiui, mes norime, kad muzika skambėtų Anglijoje. Tiesa yra seniai žinoma – važiuoti ir dirbti ten.

Tačiau norint eiti kitur, reikia apsikuopti savo šalyje. Turiu omenyje, kad nešvara gali vyrauti atlikėjų, kurie Lietuvoje nėra populiarūs, mintyse. Užsienyje žiūrima, kokią bazę atlikėjas turi savo šalyje, ar apsimoka į jį investuoti. Tas investavimas taip pat yra dalinis, nes kiekvienas nori įdėti kuo mažiau pinigų ir gauti gerą rezultatą. Taigi pirmiausia Lietuvos atlikėjai turėtų būti žinomi čia, turėti savo gerbėjų ratą, tik tada eiti toliau.

– Savo magistro darbe apie muziką rašote, kad 80 proc. pasaulinės muzikos rinkos – kelių stambių kompanijų rankose.

– Galima taip sakyti. Yra monopolija ir apie 80 proc. to, ką girdime, priklauso pagrindinėms įmonėms, jos Amerikoje. Žinoma, kuo didesnė kompanija, tuo sunkiau ją restruktūrizuoti, prisitaikyti prie pokyčių. Tačiau yra tik 20 proc. nepriklausomų atlikėjų ar įmonių.

– Kaip pasiskirsčiusi muzikos rinka Lietuvoje?

– Reikia pasakyti, kad Lietuvos rinka taip pat segmentuota. Veiksmas dažniausiai vyksta Vilniuje. Tai normalu, nes čia didesnė perkamoji galia, rengiami koncertai. Nepriklausomos ar sąlyginai nepriklausomos įmonės turi daugiau ryšių, gali išpopuliarinti atlikėją. Žmonių įdirbis taip pat turi įtakos. Kalbant apie Lietuvą ir tokias įmones, jų nėra daug. Kartais atrodo, kad žiūrime į užsienio rinką, bet nežinome, kaip ir kas yra pas mus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Muzika

L. Adomaitis ir Pushaz po 5 metų pertraukos pristato antrąjį bendrą darbą (2)

Prieš 5 metus įrašyta Lino Adomaičio ir Pusho daina „Ji mano“ sulaukė stulbinamos sėkmės. Per koncertus jos reikalauja muzikos gerbėjai, visus dainos žodžius publika dainuoja atmintinai, o „Youtube“ kanale iki šiol daina perklausoma po 5000 kartų kasdien. Skirtingų muzikos žanrų atstovai Linas ir Pushaz šiandien vėl sujungė jėgas antram bendram darbui – „Smėlio laikrodis“.

„Antikvariniai Kašpirovskio dantys“ pristato odę pavasariui ir merginoms

Grupė „Antikvariniai Kašpirovskio dantys“ šiandien pristato odę pavasariui ir merginoms – kartu su internetinės muzikinės vaizdo platformos „Vilnius Temperature“ komanda sukūrė vaizdo klipą dainai „Žilvitis“.

Švedijos retro roko pažiba „Graveyard“ atvyksta į Lietuvą

Liepos 13-16 d. Anykščiuose, festivalyje „Devilstone“ – į roko viršūnes pretenduojantys, nostalgiški ir modernūs tuo pat metu – „Graveyard“. Savo karjerą prieš dešimtmetį pradėję švedai pirmą kartą atvyksta į Lietuvą su savo progresyvaus, psichodelinio roko užtaisu, rašoma festivalio organizatorių pranešime spaudai.

Krepšinio dainų šventė: L. Adomaičio, D. Butkutės ir SEL šou (5)

Sekmadienio vakarą „Žalgirio“ arenoje skambėjo ne tik legendinės dainos apie krepšinį. Ant scenos vienas po kito kilo ir pagrindiniai posmų herojai. Praskriejus 95 metams nuo pirmųjų Lietuvos istorijoje krepšinio rungtynių Kaune ūžė jubiliejaus šventė kodiniu pavadinimu K95.

„Queen“ gerbėjai ištikimi: bilietai į gastroles Europoje perkami žaibo greičiu (13)

Penktadienį (balandžio 21 d.) vos pradėjus platinti bilietus į legendinių „Queen“ ir Adam Lambert gastroles Europoje, grupės gerbėjai nesnaudė: per 1 val. buvo iššluoti bilietai į visus D. Britanijoje vyksiančius koncertus. Gausūs „Queen“ fanai mūsų šalyje taip pat neatsiliko – per pusdienį ištirpo daugiau nei 70 proc. bilietų į lapkričio 17 d. „Žalgirio arenoje“ Kaune vyksiantį koncertą.
OKT teatras

DIEVAS YRA DJ
2017 balandžio 28 d. 19.00 val.

VESTUVĖS
2017 balandžio 29 d. 19.00 val.
Praėjusiais metais atlaikiusi penkiolikos spektaklių turą po tris didžiuosius Kinijos miestus, režisieriaus Oskaro Koršunovo trupė 2017-ųjų gastroles pradėjo pažymėdami dar vieną tašką pasaulio žemėlapyje. Šį kartą tai Azijoje esančios salos Taivano sostinė Taipėjus ir ten rengiamas tarptautinis Taivano menų festivalis, kurio programoje vilniečiai pristatė „Hamletą“.
„Hamletui“ Taivane skambėjo tūkstantinės publikos ovacijos
2017 balandžio 11 d.