Naujoji realybė

Televizijos ir pramogų rinka, turinį gaminančios studijos ir įmonės vis dar stengiasi susitaikyti su naująja realybe – atidėto turinio žiūrėjimo platformų akistata su mąžtančia tradicinio linijinio turinio vartojimo perspektyva didžiajame TV ekrane. Šį jausmą galima apibūdinti kaip „žvilgčiojimą atgal, judant į priekį“. Tai reiškia, kad turinio savininkai pradėjo suprasti, kad šimtaprocentinis ir greitas turinio išleidimas tiesiai į platformas gali būti ne pats geriausias būdas uždirbti vis labiau prisotintoje ir konkurencingoje rinkoje. Būtent į optimalią turinio monetizavimo strategiją bei jos įgyvendinimą buvo sutelktas ir „MIPCOM Cannes“ konferencijoje dalyvavusių industrijos vadovų dėmesys, netrūko diskusijų šia tema.

Pastarieji 12 mėnesių buvo skirti reklamos integravimui į atidėto turinio žiūrėjimo platformų verslo modelį. Pats diegimas vyko žaibiškai, visos platformos reagavo taip greitai, kad šiuo metu liko tik viena turinio platforma – „Apple+“ – kurioje nėra plano su integruotu reklamos parodymu. Kita vertus panašia „balta varna“ liko dar viena ir pagrindinė turinio platforma „Netflix“, kuri vis dar nesvarsto turinio licencijavimo langų kaip vienos pagrindinių savo pajamų gavimo strategijos krypties.

Dirbtinio intelekto ir virtualiosios realybės sinergija

Ne paslaptis, kad dirbtinis intelektas (DI) ir virtualioji realybė (VR) vaidina esminį vaidmenį formuojant pramogų pasaulio potyrių ateitį.

Štai DI algoritmai jau geba analizuoti vartotojų įrangos nustatymus, žiūrėjimo įpročius ir įsitraukimo duomenis, kad pateiktų vis labiau suasmenintas turinio rekomendacijas, kurios vartotojui nesuvokiant keičia pasitenkinimą paslauga ir pasirenkamu žiūrėti turiniu. DI technologija yra naudojama kuriant turinį, padeda redaguoti, montuoti, analizuoti atskiras kūrinių scenas ir kurti tinkančius scenarijus. Ji net geba patobulinti vaizdo ir garso kokybę, o tai gerina galutinio žiūrovo žiūrėjimo patirtį. Interaktyvios laidos ir programos išnaudoja DI, kad auditorija galėtų dalyvauti ir įsitraukti – DI valdo pokalbių robotus, botus. Šios technologijos valdoma balso atpažinimo funkcija leidžia vartotojams lengviau naudoti televizijos įrenginius balsu. DI taip pat vis labiau naudojamas planuojant ir parodant reklamą – jis įgalina ir valdo savalaikį ir tikslinį reklamų įterpimą, tokiu būdu rodoma tik tam tikrai auditorijai aktuali bei skirta reklama, o patirtis tampa vis labiau suasmeninta.

Neverta pamiršti ir VR – ji jau dabar žiūrovą gali panardinti į 360° vaizdo įrašus ir taip padėti pasijusti esant pačiame turinyje. Ši technologija panaudojama ir bendrose turinio žiūrėjimo erdvėse, kartu žiūrint turinį kino teatre ar mažesnėse erdvėse. VR taip pat suteikia galimybę naršyti ar net pasirinkti, nulemti istorijos kryptis, o toks įsitraukimas pranoksta bet kokį tradicinį istorijos stebėjimą.

Tad dirbtinio intelekto ir virtualiosios realybės sinergija neabejotinai toliau bus vystoma ir plėsis. Tikėtina, kad dar iki galo net nenutuokiame, kaip jos pakeis pramogas bei televiziją tokią, kokią ją suprantame dabar.

Nuo paklausos atsiliekanti pasiūla

Po pasaulį kamavusios pandemijos dar tik atsigaunantis pramogų verslas visai neseniai susidūrė su visą industriją supurčiusiais aktorių ir autorių streikais. Jų poveikis jau pasijautė šį rudenį ir bus ryškus visus ateinančius metus, kai industrija skubės tęsti pradėtus kūrybinius darbus, kurie stabdys naujų projektų paleidimą. Dėl to labai tikėtina, kad kelis ateinančius metus išvysime kiek mažiau naujų tarptautinių filmų ir serialų. Industrijai konkuruojant dėl geriausių režisierių, geidžiamų aktorių – pasiūla gali atsilikti nuo milžiniškos paklausos.

Žvelgiant į tolimesnę ateitį labai svarbu įvertinti besikeičiančias tendencijas ir technologijų pažangą. Tokiu būdu galima numatyti įmanomus televizijos pokyčius ir visos industrijos ateities posūkius. Visgi, nepaisant sulėtėjusio pasiūlos tempo, turinio platformos ir toliau dominuos, o tradicinė kabelinė ir palydovinė televizija toliau trauksis, nes vis daugiau žiūrovų rinksis užsakomą, suasmenintą turinį.

Ieškant racionalesnių ir ekonomiškesnių sprendimų, galimi turinio platformų apsijungimai, jų konsolidavimas. Gali atsirasti agregavimo platformos, leidžiančios vartotojams pasiekti kelias srautinio perdavimo paslaugas iš vienos sąsajos. Turinio platformų planai su integruota reklama, tikėtina, dominuos, bet rasis nauji mažiau žiūrovo patirtį trikdantys reklamos būdai.

Taip pat panaudojus dirbtinio intelekto rekomendacijų algoritmus, turinio paieška taps išmanesnė nei kada nors anksčiau, o žiūrovai bus vis labiau įgalinami kontroliuoti turinį. Verta atkreipti dėmesį ir į gerai išvystytą 5G tinklą, kuris leis greitesnį ir patikimesnį srautinį perdavimą, o tai palengvins aukštos kokybės turinio žiūrėjimą, dar platesnį įsitraukimą į turinį ankščiau neprieinamose vietose ir įrenginiuose.

Žinoma, svarbu suprasti, kad visos prognozės yra spekuliatyvios, o tikroji ateities trajektorija priklausys nuo kaip visada dinamiškų industrijos veiksnių – technologinės pažangos, vartotojų pageidavimų, elgsenos ir industrijos pokyčių.

Vitalija Kibildė,
„Telia Play“ televizijos vadovė

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją