Abhishekas Verma su žmona Anca kaltinami korupcija ir pinigų plovimu. Centrinio tyrimų biuro iniciatyva jie dar 2012 m. buvo suimti dėl įtarimų bandžius papirkti Indijos gynybos pareigūnus ir sudaryti milijardo dolerių vertės sutartis dėl ginklų pirkimo.

Dėl įvairių su ginklais susijusių sandorių, į kuriuos, kaip tvirtinama, buvo įsipainioję A. Verma su žmona, vyriausybė bandė užšaldyti Lichtenšteine atidarytas slaptas jų banko sąskaitas, kuriose saugoma beveik 450 mln. eurų sumą. Deja, Lichtenšteino pareigūnai atmetė 2015-ais metais Indijos vyriausybės pateiktą prašymą atidaryti sąskaitas.

Teisėsaugos pareigūnams apieškojus A. Verma priklausančius apartamentus, be kitų vertingų ir tariamai pagrobtų daiktų buvo rasti ir 36 paveikslai, kurių vertė maždaug 4,5 mln. eurų bei populiarių dizainerių laikrodžių už maždaug 900 tūkst. eurų.

2012 m. birželio 8 d. A. Verma su žmona buvo įkalinti Delio Tihar kalėjime. Verslininkas ir toliau laukia teismo, per kurį bus svarstomi kaltinimai korupcija ir pinigų plovimu. 2016 m. gegužės 20 d. jo žmona Anca Verma teismo sprendimu buvo paleista.

Puikavosi ypatingais giminystės ryšiais

Iki 2012-ųjų Abhishekas Verma garsėjo ypač spalvingu gyvenimu, pomėgiu važinėtis prabangiais automobiliais, gėrėtis vertingais meno kūriniais ir rūkyti aukščiausios kokybės cigarus. Jis darė tam tikrą įtaką ir politiniuose sluoksniuose. Už tai turėjo būti dėkingas tėvams.

„Garsieji vakarėliai, kuriuose svečius užima įvairiose pasaulio šalyse dirbančios manekenės, padarė įspūdį ne vienam jo klientui, – sako Abhisheko Verma praeitimi domėjęsis pareigūnas. – Jis nepraleisdavo progos pasipuikuoti politiniais ryšiais ir saugumo firmų atstovams visada garantuodavo, kad darbas bus atliktas.“

Pasinaudodamas visomis įmanomomis galimybėmis užsidirbti pinigų, Abhishekas Verma įsteigė įmonę „ESAM India Limited“. 1996-aisiais metais jam buvo pasiūlyta dalyvauti rinkimuose į Žemuosius Indijos parlamento rūmus Lok Sabha, bet šio pasiūlymo jis atsisakė. Vėliau jis prisidėjo prie įvairių Kongreso partijos lyderių vykdomų kampanijų. Būtent šiais ryšiais jis ir puikuodavosi kalbėdamasis su užsienio saugumo firmų atstovais.

Kontraversiška „Olialia“ partnerių šeima pateikė savo versiją

DELFI susisiekus su O. Pikul-Jasaitiene ir pasidomėjus, ar bendradarbiavimas su verslininkais gali pakenkti „Olialia“ prekės ženklo įvaizdžiui, atlikėja teigė galinti padėti suorganizuoti interviu. Į visus žurnalistų dominančius klausimus patikino pateiksianti su A. Verma suderintus atsakymus.

– Kodėl buvo nutarta atkurti „Olialia“ prekės ženklą?

– „Olialia“ projektas nebuvo nutrauktas. Jis tebuvo pristabdytas, kad galėtume pasirengti pasauliniam pristatymui. 2011-aisiais metais pradėjome bendradarbiauti su strateginiais partneriais Indijoje – sutuoktinių Ancos ir Abhisheko Vermų pora. Jiems suteikėme išskirtines teises į „Olialia“ prekės ženklą, taip pat pateikėme visą informaciją apie projektą.

Pasirengimas truko ketverius metus. Teko atlikti vertimo, pritaikymo, informacijos rinkimo, derinimo ir kitokių darbų, susijusių su prekės ženklo pristatymu Indijos rinkai.

Buvo patikrinti 365 2001–2011 m. Lietuvoje sukurti projektai, kuriuos reikėjo pritaikyti Indijos verslui ir televizijos pramogų rinkai. Sutuoktiniai Anca ir Abhishekas Vermos sutiko įsigyti „Olialia“ prekės ženklo teises ir pristatyti „Olialia“ produktus bei projektus Indijos rinkai.

Santykius su Vermų šeima, kurie buvo užmegzti imantis su „Olialia“ prekės ženklu susijusio verslo, pastaruosius penkerius metus būtų galima prilyginti šeimos ryšiams.

Kodėl buvo nuspręsta bendradarbiauti būtent su Indijos verslininkais? Ar nebuvo gauta daugiau pasiūlymų?

– Visų pirma, Indijoje partnerių kaltumas nebuvo įrodytas ir jie nė vienu atveju nebuvo nuteisti. Net trys iš penkių jiems iškeltų bylų 2012–2016 m. buvo atmestos Aukščiausiojo teismo arba korupcijos ir pinigų plovimo atvejus tiriančios agentūros.

Antra, pasitelkę nepriklausomus šaltinius ir padedant Indijos teisininkams nuodugniai ištyrėme su kaltinimais susijusias aplinkybes. Anot Indijos teisininkų, Vermoms iškeltos bylos buvo nepagrįstos ir turėjo politinių motyvų. Kaltinimai buvo pateikti 2012-aisiais metais vadovavusios vyriausybės siekiant pakenkti šeimos reputacijai ir dėl netiesioginių politinių priežasčių.

Pagaliau trečia, su „Olialia“ susijusią veiklą Indijoje buvome pradėję dar 2011 m. rugsėjo 7 d. – lygiai prieš penkerius metus. Tai įvyko su Lietuvos ambasados pagalba Vermų šeimos suorganizuotoje blondinių šventėje. Per šią šventę Indijai, konkrečiai, įtakingiausiems verslo ir politikos atstovams, buvo pristatyta Lietuva.

Taigi, būtent tą dieną ir reikia laikyti partnerystės pradžia, nors faktinis viešas ir oficialus prekės ženklo pristatymas vyko dabar. Pastebėjome, kad Vermų pora tikrai ketina prisidėti investicijomis prie projekto vykdymo ir jo populiarinimo Indijoje, Azijoje, ypač Maldyvuose. Vermos nė kiek neabejoja apsispręsdami prisidėti prie „Olialia“ prekės ženklo populiarinimo.

Abhisheką ir Ancą Vermas pristatėte kaip vienas iš įtakingiausių Indijos politikos ir verslo dalyvių, bet visiškai neprasitarėte apie kriminalinę jų gyvenimo pusę. Kodėl? Juk anksčiau ar vėliau žinios apie skandalingą verslininkų gyvenimą vis tiek būtų pasiekę Lietuvą.

Šiandien, kai prieiga prie interneto tokia nesudėtinga, o informacija labai greitai tampa vieša, beveik neįmanoma sustabdyti informacijos plitimo. Abhishekas ir Anca Vermos yra viešieji asmenys ne tik Indijoje, bet ir kitose pasaulio šalyse, ypač Europoje. Apie juos prirašyta ir viešai paskelbta galybė straipsnių.

Visi viešieji asmenys turi kokią nors ne visiškai švarią praeitį. Indijos partneriai – ne išimtis.
Visgi tikroji jų įkalinimo Indijoje priežastis ta, kad jie įtakingi. Ar tuometinėmis politinėmis aplinkybėmis jie būtų atsidūrę kalėjime dėl iškeltos nepagrįstos bylos, jei būtų buvę eiliniai arbatos pardavėjai?

Abhishekui ir Ancai Vermoms buvo pateikta rimtų kaltinimų dėl korupcijos, pinigų plovimo ir papirkinėjimo. Ar nemanote, kad dėl ryšių su šiais verslininkais „Olialia“ prekės ženklas netrukus bus siejamas su nusikalstamu pasauliu? Ar nesibaiminate, kad bus pakenkta prekės ženklo įvaizdžiui?

– Bet kuris pasaulio pilietis, kaltinamas padaręs ką nors neteisėto, yra nekaltas, kol įrodoma priešingai. Reikia nepamiršti, kad net trimis atvejais iš penkių mūsų partneriai buvo išteisinti, o dėl likusių dviejų atvejų netrukus bus pateiktas Aukščiausiojo teismo sprendimas. Kadangi abu atvejai pagrįsti tais pačiais suklastotais įrodymais, Indijos partneriai bus išteisinti.

Bylos Indijos verslininkų porai buvo iškeltos su tikslu sužlugdyti Vermų šeimą ir priversti ją nuolankiai paklusti. Mat buvo siekta politinių tikslų, o partneriai buvo tapę labai įtakingais. Jie buvo laikomi vienais iš Indijos oligarchų.

Būtina pridurti, kad asmuo, neteisingai apkaltintas ir patekęs į kalėjimą dėl politinių intrigų, nėra nusikaltėlis.

Žiniasklaida turi įvertinti Indijos parterius atsižvelgdama į jų nuopelnus, susijusius su „Olialia“ prekės ženklu. Svarbu tai, ar pavyks partneriams pradėti Indijoje prekybą „Olialia Cola“ ir parduoti po 100 mln. šio gėrimo skardinių per metus, kaip buvo numatyta, ar pavyks užtikrinti Maldyvų projekto sėkmę ir investuoti į viešbučio, vandens lėktuvų uosto ir kitų objektų statybą toje šalyje. O svarbiausia, ar mūsų partneriai sugebės pakelti Lietuvą į deramą vietą pasaulio žemėlapyje ir padidinti Lietuvos eksporto mastą.

Negalima susidaryti neigiamos nuomonės vien dėl pateiktų politiniais sumetimais suklastotų kaltinimų ir vėlesnio įkalinimo, nes tokių atvejų tikrai pasitaiko Indijos teismuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (133)