„Užlūžus bendrai sistemai, sustojęs darbas visoje poliklinikoje. Registratūra ir gydytojai negali dirbti, pacientai laukia, kol bus sutvarkyta kompiuterizuota sistema“, - rašė jis.

Gydymo įstaigos atstovai patvirtino problemą. Nuvykus į polikliniką, patys darbuotojai spėjo, kad sistema gali neveikti iki vakaro.

Centro poliklinikos direktorius Kęstutis Štaras DELFI sakė, kad darbai sustoję ne visiškai, tačiau „pablogėję“.

„Prieš pusvalandį atsirado bėdos. Kaip mane informavo, dabar situacija yra tvarkoma – kažkas nutiko serveriui, dabar keičia plokštę. Žadėjo greitai „paleisti“. Aišku, visi įpratę dirbti kompiuteriais, tačiau mūsų tvarkoje numatyta, ką daryti tokiais atvejais, kai, pavyzdžiui, dingsta elektra, kas būna dažnai senamiestyje. Visas formas galima pildyti popieriniame variante. Kitą kartą keista, kai prie kabineto – žmonės, o šeimos gydytojas sako negalintis dirbti, nes kompiuteris neveikia. Tai parodo, kaip žmonės įpratę. Suprantama, kai nėra elektros, neveikia rengtgenas, tada darbai sustoja, tačiau kai žmonių nepriiminėja šeimos gydytojas – nėra gerai“, - sakė įstaigos vadovas.

Šiuo atveju, K. Štaro teigimu, elektroninius veiksmus keičia grįžimas prie popierinių darbų.

„Visas formas, kurias reikia perduoti Ligonių kasoms, pildome popieriuje. O vėliau, po darbo, kartu su statistikais informacija perkeliama nuo popieriaus į elektroninę sistemą ir viskas atstatoma. Bet, žinoma, pablogėjo sąlygos dabar“, - pripažino pašnekovas.

Vilniaus miesto PASP įstaigose prisirašiusių gyventojų skaičius

Papildymas: tikimasi, kad problema bus greitai išspręsta

Pasak Centro poliklinikos direktoriaus dr. Kęstučio Štaro, problemos su informacine sistema kilo dėl sugedusio serverio, tačiau problema bus išspręsta ir sistema pradės veikti iki 16 val. Žiniasklaidoje pasirodžiusi informacija, kad darbas sustojo visoje poliklinikoje, o gydytojai negali dirbti nėra teisinga. Pacientai yra aptarnaujami, kaip ir įprasta, pas gydytojus į kabinetus patenka numatytu laiku. Žinoma, galima kelių minučių paklaida, jei gydytojas ilgiau užtruko su kitu pacientu, pildydamas popierinius dokumentus, rašoma pranešime spaudai.

Pasak dr. K. Štaro, apie 75 proc. įvairių medicininių dokumentų Centro poliklinikoje yra užpildomi naudojant informacines technologijas. Sutrikus sistemai gydytojai pildo popierines formas. „Tai šiek tiek apsunkina komunikaciją tarp personalo - jei pacientą šeimos gydytojas siunčia pas gydytoją specialistą gali būti, kad šiek tiek ilgiau užtrunka kol pastarąjį pasiekia informacija apie pacientą. Tai neįvyksta tą pačią akimirką, kaip užpildžius dokumentus kompiuteriu. Tad šioje grandyje procesas yra šiek tiek lėtesnis, bet pacientams medicininės paslaugos teikiamos įprastai“, - sako Centro poliklinikos direktorius.

Vienintelis nepatogumas yra tas, kad šiuo metu Skambučių centras gali tik atšaukti pacientų registracijas pas gydytojus, tačiau negali jų registruoti.

Norintys užsiregistruoti pas gydytojus šiandien turi skambinti tiesiogiai į poliklinikos filialų registratūras, kurių telefono numerius galima sužinoti paskambinus į Skambučių centrą telefonu 244 2244. „Tai tikrai yra nepatogu pacientams, labai dėl to apgailestaujame“, - sako Centro poliklinikos direktorius.


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (79)