2011 metais, kai mero kėdę užėmė A. Zuokas, spaudoje vėl pasirodė straipsniai apie tramvajų. Maniau, na, čia, ko gero, bus normalus greitasis tramvajus. Na kurgi tau - tas pats Pylimo gatvėje. Tais pačiais metais, rudenį, forume miestai.net, vienas narys internete atrado VVT maršrutų schemas po tramvajaus linijos pastatymo. Apstulbau kaip niekad - troleibusų maršrutų pusės nelikę, autobusų schema irgi nedžiugino - Baltupiai liko tik su 34, neliko 89, 54... Kažkodėl nebebuvo ir 29, 22.. Pilaitėje VVT paliktas tik Pilaitės prospekte (kas labai „patogu“ Smalinės gatvės gyventojams)...

Šiemet vasarą teko lankytis Londone. Kadangi sužinojau apie jų kuklų tramvajų, pamaniau: nuvyksiu, pavažiuosiu, juk netoli. Įspūdžiai liko labai geri. Trasa nuo metro stoties iki bene didžiausio Londono rajono Croydon'o (tai apie 5 km) buvo įveikta per kokias 10 min, kas įdomiausia - tramvajus toje atkarpoje važiavo visiškai atskirta trasa, kur nebuvo jokių kliūčių greitai važiuoti. Šiaip, tramvajų istorija ten ilga, bet apie tai kitą kartą. Tada pamaniau, kad Vilniuje reikia tokio tramvajaus. Tačiau neseniai supratau, kad to nereikia Vilniaus miestui. Reikia ratinio trigubo šveicariško dalyko su dviems ūsais. Kas tai? Pagalvokite.

Deja, tai ne Prancūzijos ratinis tramvajus su dviems ūsais. Tai HESS LIGHTTRAM 3. Išvertus - HESS LENGVASIS TRAMVAJUS. O kas tai? Ogi troleibusas!

Kai kurie sako, kad viešojo transporto rekonstrukcijai reikia daug pinigų, kad jis taptų toks koks Šveicarijoje. Tačiau negi tramvajus nesurys daug pinigų? Apskritai, kam tuščiai svajojama apie tą tramvajų, dabar nesirūpinant troleibusais. Prisiminiau, kai 09.04 Karoliniškėse užsidegė dvigubas „Škoda 15tr“ troleibusas. Ta proga pacituosiu miestai.net nario grustnyj pasisakymą:

Velniai rautų, gal laikas neremontuoti troleibusų, kai jų eksploatavimo laikas pasibaigia, o tiesiog pirkti naujus? Laikas protingai skirstyti pinigus, o negalvoti apie mistinį tramvajų Vilniuje, mokėti milijonus už neveikiančią bilietų sistemą. Kol jie svarstys savo tramvajų idėjas, tol vilniečiai turi važinėti tokiais „superiniais“ autobusais kaip Saffle (atsiprašau Saffle gerbėjų), troleibusais, kurie bet kokią akimirką gali užsidegti. Iš karto atsiprašau už šį emocionalų pranešimą ir griežtą savo poziciją.

Argi čia ne teisingai pasakyta?

Tada dar vienas narys pasakė, kad kalti tie nelemti Zuoko bilietų komposteriai. Na, komposteriai gal ir nekalti, tačiau mero kaltė yra - kol jis svajoja apie elektrinius autobusus ir tramvajus, troleibusai vis sensta. Na, ir atsitiko pirmas troleibusų perspėjimas - užsidegė. Nors Vilniuje galėtų važinėti 13 naujų troleibusų, gal nelaimės nebūtų.

Sužinojau, kad darbo dienomis 26 autobusų maršrutą, kuri numatoma paversti tramvajaus linija, aptarnauja 9 autobusai. Hm..., gal verta būtų nupirkti 10 trigubų autobusų, ir devynis paleisti 26 maršrutu ir pažiūrėti, ar reikia to tramvajaus.

Nežinau, ar teisingai išsireiškiau, tačiau tokia yra mano nuomonė. O kokia jūsų?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!