Ką daryti, kad nebūtų šio pavojaus? Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija (NVTKA) žino!

Sujunkime atskirtas autobusų ir troleibusų stoteles:
1. „Sparta“ (Švitrigailos g.) Naujininkų (dabar – 2, būtų – 1) ir Lukiškių aikštės (dabar – 2, būtų – 1) kryptimis.
2. T. Narbuto st. Laisvės prospekto kryptimi (dabar – 2, būtų – 1).
3. Gerosios Vilties st. Ž. Panerių-Lazdynų kryptimi (dabar – 2, būtų – 1).
4. Giedraičių st. centro kryptimi (dabar – 2, būtų – 1).

Išskirtų stotelių trūkumai:
1. Keleiviams, pamačiusiems atvykstantį, pavyzdžiui, autobusą, bet stovintiems troleibusų stotelėje reikia bėgti iki reikiamos stotelės, nors abiejų transporto priemonių maršrutai tinka, bet jie sustoja skirtingose keliolika metrų atstumu atskirtose stotelėse;
2. Dėl atskirtų stotelių jau įvyko 2 eismo įvykiai;
3. Transporto vairuotojams dėl vietos stokos sudėtinga tinkamai privažiuoti prie kelkraščio. Dėl to keleiviams tenka žengti didžiulį žingsnį nuo kelkraščio ir kyla rizika susižeisti, arba visiškai žengti į važiuojamąją dalį ir aukščiau kelti kojas, bandant įlipti – tai irgi yra nesaugu, o ką jau kalbėti apie nepatogumą, ypač vaikams, vyresnio amžiaus žmonėms, neįgaliesiems ar besilaukiančioms mamoms;
4. Transportas būna gaišinamas, nes priešais kitoje išskirtoje stotelėje sustojusi transporto priemonė trukdo išvažiuoti iš už nugaros esančios stotelės, nors abi transporto priemonės važiuos ta pačia kryptimi.

Sujungtų stotelių privalumai:
1. Patogumas keleiviams – nereikia bėgti iš vienos stotelės į kitą;
2. Mažesnė eismo įvykių tikimybė. Tvarka turi būti kuriama patogesnė vairuotojams ir keleiviams, o ne apsunkinanti kasdienį vairuotojų darbą ir keleivių keliones;
3. Saugiai privažiuojama prie stotelės kelkraščio;
4. Negaišinamas transportas, nes eismas prie stotelės vyksta bendro srauto principu ir į stotelę įvažiuoja pirmosios transporto priemonės, o keleivius įlaipina ir išlaipina ne daugiau kaip dvi transporto priemonės stotelėje vienu metu (dėl keleivių saugumo ir patogumo);
5. Paprastesnė stotelių priežiūra: užtenka vienos švieslentės ir vieno stotelės ženklo, o ne dviejų;
6. Patogumas keleiviams – jiems nereikia aiškintis, iš kurios stotelės kurio maršruto transporto priemonės išvažiuoja.

Vilniaus miesto savivaldybės įmonei „Susisiekimo paslaugos“ rūpinantis stotelių švieslenčių įrengimu, buvo nuspręsta panaikinti kai kurias atskiras stoteles (jas sujungti iš dviejų į vieną):
1. T. Narbuto st. link centro;
2. V. Kudirkos aikštė link Žaliojo tilto;
3. Žaliasis tiltas link Kalvarijų turgaus;
4. Savanorių prospektas (abiem kryptimis).

„Susisiekimo paslaugų“ veiklos praktika rodo, kad išskirtas stoteles vis tik sujungti iniciatyvos būta, bet darbas nebuvo baigtas – sujungtos ne visos stotelės.

O ką manote jūs? Pasidalinkite mintimis komentaruose.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!