Kad būtų aiškiau, pirmiausia paaiškinsiu, kaip ir su kuo valgomas visas kelionių paketas ir kokioje virtuvėje jis „iškeptas“. Pradėkim nuo to, kad kažkur, kur šilta ir gražu, yra viešbutis, kuris dirba (mano atveju) apie 6 mėnesius per metus taip, kad būtų ką valgyti kitus 6 mėnesius: būtina užpildyti maksimumą kambarių (neparduotas kambarys vakar negrąžins prarasto pelno rytoj) ir „išspausti“ maksimumą pelno per minimumą laiko. Taigi šis viešbutis sudaro sutartį su kelionių organizatoriumi SAVO ŠALYJE, su fiksuotomis kainomis, paslaugomis, kambarių išmatavimu, vaizdu, maitinimu, fenais, šaldytuvais ir pan. Viskas fiksuojama sutartyje - visos paslaugos ir patogumai.

Tuomet šios svečios šalies kelionių organizatorius sudaro sutartį su kelionių organizatoriumi Lietuvoje (ne kelionių agentūra, o kelionių organizatoriumi), kuris savo ruožtu jau dirba su kelionių agentūromis, kuriose šypsosi malonus personalas ir parduoda svajonę.

Taip, parduoda svajonę, nes dažnas iš mūsų (taip pat ir aš) kelionę planuojame, jai ruošiamės ir taupome pakankamai ilgai, o kartais - ir sunkiai, todėl tas laikas toks brangus, ilgai lauktas ir kartais - net idealizuotas. O jei kas nutinka ne taip, labai greitai ieškome kaltų ir skubam kaltinti visus aplink, nes svajonė, deja, pasirodė ne tokia rožinė kaip įsivazdavom. Tai kas gi kaltas?

Ne tas vaizdas pro langą

Mieli turistai, Jūsų kelionių agentas nenusprendžia, kokį kambarį viešbutyje Jūs gausite. Tai daro viešbučio administracija. Koks kambario tipas Jums buvo užsakytas ir apmokėtas (vietinio, ne lietuviško) kelionių organizatoriaus, 99 kartus iš 100 tokį ir gausite, nes šis kambarys viešbutyje registruotas būtent su tokiu vaizdu ir (nepatikėsite) kartais net mokami papildomi mokesčiai, dėl to jis ir brangesnis.

O jei pasitaikė tas 1 kartas iš 100, kai iš tikrųjų gavote ne tą kambarį? Tik neskambinkit kelionių agentui vidury nakties, deja, šis žmogus daugiausiai, ką galės padaryti, – susikalbėti svečia kalba, kurios galbūt nemokate ir gražiai paprašyti pakeisti kambarį. Tokiu atveju geriau kreipkitės į savo gidą, kuris/i galbūt net galės atvažiuoti ir asmeniškai Jums padėti.

O kodėl Jūs gavote ne tą kambarį? Prisimenate ilgą grandinę nuo viešbučio iki kelionių agento? Bet kurioje grandies dalyje galėjo įsivelti klaida. Mes visi žmonės ir nėra tokių, kurie neklysta. Deja, teks su tuo susitaikyti ir suprasti. Tik jokiais būdais nereikia karščiuotis, skambinti visiems nuo kelionių agento iki advokato, grasinti teismais, susidorojimu ar tiesiog vartoti necenzūrinius žodžius garsiai (nes niekada nežinot keliom kalbom kalba aplinkinis personalas, o jau rusiškus keiksmažodžius mokosi labai greitai). Klaida bus surasta ir ištaisyta, nes galima atsekti visus dokumentus. Galbūt gausit savo kambarį ne taip greitai, bet tikrai gausit.

Apie vėluojančius skrydžius

Ir kuo gi kaltas tas vargšas kelionių agentas, jei lėktuvas neišskrido laiku? Skrydžius organizuoja lietuviškas kelionių organizatorius kartu su partnerių oro linijomis. O dėl to, kad vėluoja Jūsų skrydis, gali būti nekaltas nei vienas, nei kitas, o užsižiopsojęs turistas „kitame gale“ (oro uoste, iš kurio Jūsų lėktuvas turi išskristi ir atvykęs į Lietuvą Jus nuskraidinti į svajonių kurortą), kurio lėktuvas jau laukia pusę valandos, o tas/a vaikštinėja po „Duty Free“. Nejuokauju, tikra tiesa. O jei lėktuvas pakils be jo (nors jis ir vėluoja), kompanija susidurs su pavėlavusio turisto problema - kaip išgabenti tokius turistus atgal namo (ar galioja dar viza, ar yra vietų lėktuve ir kada?). Kolegė pasakojo, kad iš vieno didelio oro uosto negalėjo išvykti 3 valandas ir laukė lėktuve (ne oro uoste – lėktuve), nes du turistai tiesiog susimušė lėktuvo salone. O galbūt Jums teks kaltinti vienos iš šalių, per kurios oro erdvę skrendate, oro erdvės kontrolę? Ir kuo čia dėti kelionių agentai?

Apie aplaidumą

Mieli kelionių agentai, žinau, kad artėjant vasaros sezonui Jums darbo netrūksta, o kiekvieno svajonę stengiatės išpildyti su kaupu. Tačiau žinau, kad yra (ir tikiuosi labai mažai, arba tik netyčia) tokių, kuriems, norisi greičiau užbaigti darbą ar greičiau parduoti kelionę. Taip darant tikrai įsivels klaida ar turistų lūkesčiai bus labai toli nuo to, ką gaus atvykę. Juk nėra labai sunku parašyti elektroninį laišką viešbučiui ir pasitikrinti, ar viskas gerai su rezervacija, suteikti informaciją, kad Jūsų klientai yra jaunavedžiai, atvyks vėlai vakare ar jiems sunku lipti laiptais.

“AC Hotel Iberia Las Palmas” viešbutis
Būtent tokia informacija dažniausiai nepasiekia viešbučio ir paskui prasideda nemalonumai visiems. Ir labai prašau – nemeluokite. Jei nežinote – paieškokite informacijos internete, susisiekite su kelionių organizatorium, gidu ar viešbučiu. Įsivaizduokit, kai turistui sakote, kad viešbutis 100 metrų nuo jūros. Puiku! Bet kad tas 100 metrų – status kalnas...? Ir 100 proc. netikėkite nuotraukomis.

Mieli turistai, netingėkite. Paieškokite internete atsiliepimų apie viešbutį, keliones, trasnportą, kainas (nes jeigu yra uždaras nešildomas baseinas, jame vanduo nebus 36 laipsnių, jei lauke 25). Važiuokite pasiruošę ir bus mažiau nemalonių siurprizų. Ir (atleiskit) neatsipalaiduokite visiškai svečioje šalyje. Paprastas gestas gali būti ne taip suprastas, rusiškus keiksmažodžius jau supranta beveik visi, niekada nežinote, kokiomis kalbomis kalba viešbučio administratorius ar pardavėjas parduotuvėje (gal nereikia taip kritikuoti, galvojant, kad nesupranta?).

Niekam nepalikite savo dokumentų ir nesinešiokite jų su savimi, kai nėra būtina (nes rankinė gražaus pasimatymo metu naktį paplūdimyje pati nenuplaukia į jūrą), planuokite neplanuotas išlaidas, nes nuotrauka atrodė geriau nei tikrovė (priminsiu, per 6 mėnesius būtina uždirbti metams) ir jei Jums sako „sukite į dešinę“, nesukite į kairę.

Verta žinoti:

1) Viešbučių kategorijos nustatymas nėra tarptautinis. Kiekviena šalis turi savo standartus ir pagal šiuos nustato viešbučio kategoriją (5 žvaigždutės Lietvoje skirsis nuo 5 žvaigždučių Ispanijoje);

2) Viešbutis dirba 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę. Išsiregistravimas privalomas iki pietų (iki 12:00, kartais ir anksčiau), registracija prasideda popiet (po 12:00), kiekvienas viešbutis nustato darbo laikus. Viešbutis neturi teisės išregistruoti ir neprivalo įregistruoti ankščiau nustatyto laiko. Viešbutis turi teisę išregistruoti vėliau, ar įregistruoti anksčiau už papildomą mokestį pranešus iš anksto;

3) Jei užsisakėte „viskas įskaičiuota“ (angl.all inclusive) – kiekvienas viešbutis turi savo programą ir darbo laikus (kada dirba restoranas, baras, kokie valgiai/ gėrimai įskaičiuoti ir kurie už papildomą mokęstį, kuomet pradeda ir kuomet baigia galioti ši programa).

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Artėjant vasarai ne vienas pradeda svajoti apie metą, kai galės atitrūkti nuo darbų ir pasimėgauti ilgomis, visus metus lauktomis atostogomis. Vis dėlto, ne visuomet nusišypso sėkmė – juk būna, kad skrydžiai vėluoja, autobusai genda, lagaminai pasimeta, o viešbutis, kur po ilgos kelionės norisi ištiesti kojas, pasirodo visai ne toks, kokį regėjote reklaminėje nuotraukoje. Prašome Jūsų – pasidalinkite savo atostogų košmaru ir perspėkite bei padėkite jo išvengti kitiems!

DELFI skaitytojai ne kartą pasakojo apie nesėkmes, kurios juos ištiko keliaujant. Pavyzdžiui, DELFI skaitytoją Laurą jos net privertė atsisakyti planų kada nors grįžti į Paryžių – iš ten neišskridęs lėktuvas, pilni viešbučiai nuotaiką sugadino ilgam laikui ir pamokė vengti vieno oro uosto.

Tuo metu į Prahą norėjusi išvykti Irma ten taip ir neapsilankė – bėdų vėl kilo dėl atšaukto skrydžio.

Prašome Jūsų - pasidalinkite savo atostogų istorijomis ir patarkite, kaip išvengti nesklandumų. Galbūt prasta patirtis jus išmokė, į ką atkreipti dėmesį keliaujant ir atostogaujant? Papasakokite, kiek išleidžiate atostogoms. Laukiame Jūsų minčių el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Atostogos“ iki balandžio 21 d. Vieno teksto autoriui atiteks puiki knyga atostogoms – Ch. Greenhalgh romanas „ Suvilioti Ingridą Bergman“.

Taip pat savo nuomone galite pasidalinti žemiau: