Nuo kovo 1 d. savivaldybei nepratęsus sutarties su 62, 4 ir 2 maršrutais vilniečius iš Tarandės, Perkūnkiemio ir Fabijoniškių į miesto centrą vežiojusia įmone „Transrevis“, daugumai šios įmonės paslaugomis besinaudojančių žmonių ne tik kilo sunkumų pasiekti darbovietes, o Perkūnkiemio gyventojai apskritai neteko susisiekimo su Vilniumi.

4 maršruto mikroautobusas buvo vienintelis viešasis transportas, užsukantis į šį mikrorajoną. Gyventojams ėmus viešai piktintis ir varstyti institucijų duris, savo susirūpinimą dėl susidariusios padėties Vilniaus savivaldybei raštu išdėstė ne tik Justiniškių apygardoje išrinktas Seimo narys Paulius Saudargas, bet ir pats Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Gyventojai patyrė šimtatūkstantinius nuostolius

Įmonės „Transrevis“ atstovų teigimu, panaikintaisiais maršrutais kasdien naudodavosi kone 4000 žmonių, kurie nuo šiol priversti ne tik daugiau nei kilometrą bristi iki artimiausios viešojo susisiekimo stotelės, bet ir savo kelionės tikslą pasiekti su keliais persėdimais. Aritmetika paprasta – kelionė į darbą ir iš darbo kiekvienam kasdien vidutiniškai pabrango 4 litais ir prailgo puse valandos. Paskaičiuokime – visi, kurie anksčiau naudojosi maršrutinių mikroautobusų paslauga, kiekvieną dieną permoka daugiau nei 15 000 litų.

Kiekviena kelionė kiekvienam gyventojui pailgėjo vidutiniškai puse valandos (nuo beveik valandos piko metu, iki keliolikos minučių ne piko valandomis) – vadinasi dėl šio Savivaldybės sprendimo vilniečiai kasdieną papildomai sugaišta beveik 2000 valandų. Turint galvoje, kad vidutinis darbo užmokestis Vilniaus mieste yra 1866 litai (apie 11 litų per valandą), prarastas laikas kasdieną gali būti įvertintas 22 000 litų.
Keturi tūkstančiai gyventojų kasdien patiria daugiau nei po 35 000 litų tiesioginių ir netiesioginių nuostolių. Per šias dvi Savivaldybės neveiklumo savaites problema vien darbo dienomis išaugo iki 350 000 litų.

Savivaldybė pripažįsta klaidą, tačiau vengia ją taisyti

Pirmosiomis dienomis išplatintuose pranešimuose savivaldybės atstovai pripažino, jog panaikinto 4 maršruto mikroautobusui apskritai jokios alternatyvos nėra, ir pažadėjo vietoje jo kursuosiant specialų autobusų parko autobusiuką. Deja, jau po poros dienų šis pažadas buvo pamirštas ir ištrintas iš komunikacijos.

Vietoje jo paskelbta, kad maršrutas naikinamas, nes gyventojams netoli ir patogu pasiekti kitų maršrutų stoteles. Atkreipus valdininkų dėmesį, kad siūlomi maršrutai veža į visai skirtingas miesto dalis ir yra nepriimtinai nepatogūs, Meras netgi pareiškė, kad visas Vilnius neturi mokėti už Perkūnkiemio patogumą.

Priminus, jog savivaldybės numatyti keliai viešajam susisiekimui iš Perkūnkiemio pasiekti apskritai neegzistuoja (gatvė nenutiesta, nėra šaligatvių, apšvietimo ir t.t.) valdžia pažadėjo nutiesti reikiamus šaligatvius ir gatvę. Kada tai ketinama padaryti – nedetalizuojama. Taip nutylima ir tai, jog dėl privataus žemės sklypo, kuriame žadamas šaligatvis, jau keletą metų vyksta teisminiai ginčai, ir jame jokia veikla apskritai negalima.

Pasipiktinę gyventojai grasina piketu

Atviru melu ir neįsiklausymu pasipiktinę Perkūnkiemio gyventojai vos per keletą dienų surinko daugiau nei 700 parašų ir kreipėsi į merą A. Zuoką ir už susisiekimą atsakingą vicemerą R. Adomavičių, reikalaudami atkurti susisiekimo paslaugas ir ateityje nedaryti skubotų, nepamatuotų ir su bendruomene nesuderintų pakeitimų. Gyventojams nepriimtina ir tai, kad noras gerinti susisiekimo paslaugas teikiančios savivaldybės įmonės finansinę būklę dangstomas išgalvotais visuomenės poreikiais ir jų sąskaita.

Jei į kreipimąsi deramai nebus reaguojama, vilniečiai grasina artimiausiu metu piketu ir kitomis pilietinio nepaklusnumo priemonėmis apsunkinti savivaldybės darbą, taip siekdami parodyti, kokius nepatogumus patyrė dėl miesto administracijos veiklos.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!