Kaip sužadinti mokinių iniciatyvą?

 (3)
Vieni esame nepailstantys aktyvistai, kiti mieliau liekame nuošalyje, vengiame imtis iniciatyvos. Skirtingi žmonių asmenybės tipai atsiskleidžia jau mokykloje. Kaip bendrai veiklai sutelkti kuo daugiau mokinių? Kaip pažadinti jų iniciatyvumą? Naują mokinių aktyvinimo modelį sukūrė ir ėmė taikyti Trakų rajono Rūdiškių gimnazija.
© Shutterstock nuotr.

„Įvairius renginius ar akcijas dažniausiai organizuoja vis tie patys mokiniai. Kad išjudintume kuo daugiau pasyvių jaunuolių ir įkvėptume juos aktyviau dalyvauti mokyklos gyvenime, subūrėme neformalų Mokinių klubą, – pasakoja Elena Červiak, Rūdiškių gimnazijos istorijos mokytoja. – Jo tikslas – padėti gimnazijos mokiniams atsiskleisti ir įgyvendinti savo kūrybinius sumanymus.“

Nors gimnazijoje veikia Seniūnų sueiga, tačiau jai per sudėtinga ir spręsti kasdienes mokinių problemas, ir užtikrinti kokybišką jų laisvalaikį. Todėl pastarąją Seniūnų sueigos funkciją perėmė naujasis klubas. Jis rūpinasi, kad kiekviena mokinių idėja, kaip praturtinti mokyklos gyvenimą, būtų išgirsta ir įgyvendinta.

Šiuo metu Mokinių klubas vienija apie dvidešimt jaunuolių, tačiau visi norintys gali bet kada prie jo prisijungti. Klubo nariai pasirenka vieną ar kelias veiklos kryptis. Vieni priklauso klubo meninės veiklos, kiti – sporto, dar kiti – diskusijų, viešųjų ryšių ar reklamos skyriams. Klubui vadovauja pirmininkas, kuris renkamas vieniems metams.

„Mokinių klubas, palyginti su Seniūnų sueiga, yra atviresnis, lankstesnis ir suteikia daugiau saviraiškos galimybių. Nėra griežto renginių plano, todėl jaunuoliai visada gali improvizuoti, – sako E. Červiak. – Nors klubo veiklą reglamentuoja nuostatai, tačiau jo darbe gausu kūrybos, netikėtų ir žaismingų sprendimų.“

Naujojo klubo idėjai apibūdinti itin tinka prancūzų rašytojo A. S. Egziuperi žodžiai: „Išlaisvink žmogų, ir jis pradės kurti.“ Kai nelieka mokytojų priežiūros, griežtos atskaitomybės ar nesėkmės baimės, prasiveržia tikrasis mokinių kūrybinis potencialas. Klubo iniciatyva rugsėjo pabaigoje gimnazijoje vyko laisvalaikio vakaras – prie jo organizacinio „vairo“ stojo anksčiau niekada to nedarę mokiniai.

„Nuo mažens įpratę imtis iniciatyvos, mokiniai ir ateityje, užuot laukę ar keiksnoję kitus, imsis darbų patys“, – viliasi pedagogė.

Rūdiškių gimnazija yra viena iš 120 švietimo įstaigų, kurios prisijungusios prie didžiausio Lietuvoje pilietiškumo ugdymo projekto „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“ išsiaiškino ir ėmė spręsti įvairias bendruomenių ir visos valstybės problemas. Trys geriausios mokinių iniciatyvos tapo nacionaliniais projektais ir nuo lapkričio mėnesio bus įgyvendinamos visoje Lietuvoje.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Piliečių naujienos

Vilnietis pasipiktinęs: kas rytą Antakalnyje – tas pats nemalonus vaizdas (94)

Norėjau pasidalinti informacija apie problemas Antakalnyje. Konkrečiai vienoje vietoje – P. Vileišio gatvėje, kuri yra judri, ypač rytais ir vakarais.

Man irgi 25-eri – uždirbu tikrai ne 500 eurų (94)

„Man 25-eri, baigiau universitetą, pasirinkau neemigruoti ir dirbu Lietuvoje. Dviejuose darbuose, kurių bendros pajamos siekia 500 eurų į rankas“, – savo laiške „Atsipeikėkite: papasakosiu, kaip gyvena ir kiek uždirba 25-mečiai Lietuvoje“ rašė DELFI skaitytojas. Autoriaus mintys pasirodė artimos ne vienam – diskusijų skiltyje daugybė žmonių diskutavo apie atlyginimo dydį ir galimybes Lietuvoje. Vis dėlto, kai kuriuos išsakyti nusiskundimai nustebino – pasak jų, jie gyvena visai kitaip.

Pasimetusius turistus Kaune matantis vyras turi pasiūlymą miesto valdžiai (12)

Į portalą „Kas vyksta Kaune“ parašė miesto gyventojas Dainius. Jis turi idėją, kaip svetingiau pasitikti Kauno svečius, važiuojančius iš oro uosto viešuoju transportu bei kaip sudaryti geresnį pirmąjį įspūdį turistams apie Laikinąją sostinę.

Dvyliktokas pasakė tai, ko mokiniai nenori girdėti: 3 priežastys, kodėl jums nereikia vasaros atostogų (337)

Ne kartą nusišypsojau socialiniame tinklalapyje „Facebook“ perskaitęs mokinių skelbiamus įrašus, kuriuose jie skundžiasi dėl dviem savaitėmis sutrumpintų vasaros atostogų. Kokie jų pateikiami argumentai? „Ir taip užduoda daug namų darbų“, „Mokykla moko daug nereikalingų dalykų, todėl žlugdo talentus“, „Užsienyje viskas kitaip“. Išdrįsti pasakyti, kad šie argumentai turi bent minimalią vertę, būtų nusikaltimas.

Nepamirštama kelionė traukiniu: turėjo važiuoti į Šiaulius, nes neatsidarė durys (38)

Saulėtą penktadienio, kovo 24-osios pavakarę, mano mama, jau gana garbaus amžiaus ponia, po viešnagės pas anūką Vilniuje nusprendė namo į Kėdainius grįžti naujuoju, moderniuoju, Lietuvos geležinkelių išliaupsintu keleiviniu traukiniu „Vilnius-Klaipėda“. 17 val. atvykusi į stotį bilietų į 17.45 val. išvykstantį traukinį jau negavo.