Teigiama, jog padidintas atlyginimas motyvaciją pakelia vos keletui savaičių. Ką tuomet daryti? Kaip įkvėpti kolektyvą produktyviam darbui? Dalinamės garsių užsienio kompanijų patirtimi ir patarimais:

1. Pradėkite „Mini direktoriaus“ programą.

„Kai darbuotojas turi gerą idėją verslui, atleidžiu jį nuo dienos darbų ir leidžiu idėją vystyti namuose ar kitoje jam patogioje vietoje. Norime, jog sprendimus priimtų geriausiai vartotojus suprantantys žmonės – tie, kurie su jais bendrauja tiesiogiai“, - pasakoja garsios Bostono rinkodaros operacines sistemas kuriančios įmonės direktorius Brianas Halliganas. Jo teigimu, geriausias būdas sudaryti kūrybai ir naujovėms tinkamą atmosferą – decentralizuoti organizaciją, padaryti ją „plokščią“.

2. Pasijuokite iš savo įmonės.

„Kai juokas tampa įprasta darbo dalimi, darbuotojai tampa draugiškesni vienas kitam“ – pasakoja Paulas Spiegelmanas, „Beryl Companies“ direktorius. Jis įmonėje įvedė privalomas „Pižamų“ bei „Apsirenk kaip 70-aisiais“ dienas. Net jei vadovaujate įmonei, negalinčiai nepaisyti oficialios aprangos reikalavimų, galite sugalvoti kažką smagaus ir kartkartėmis iš tiesų pralinksminti savo darbuotojus. Juk gera nuotaika skatina produktyvumą.

3. „Atiduokite“ įmonę savo darbuotojams.

Tai – po truputį vis populiarėjanti praktika tiek užsienyje, tiek Lietuvoje. Vadovas tiesiog skiria tam tikrą pelno dalį savo darbuotojams. Taigi, jų gaunamas atlyginimas priklauso nuo pačių įdėto darbo. Tai motyvuoja maksimaliai stengtis, siekti geriausių rezultatų. Beje, ši praktika taikoma ne tik pardavimų srityje.

4. Padarykite kažką beprotiško!

Erickas Ryanas, švaros priemones gaminančios įmonės įkūrėjas, mano, kad „keistumas“ įkvepia įmonės darbuotojus stengtis atlikti daugiau darbų, didina efektyvumą. Pats įkūrėjas ne kartą krėtė kvailystes ir linksmino darbuotojus: persirengė burunduku, užtraukė dainą lifte, suorganizavo „flashmob‘ą“. Jis mano, jog tai primena darbuotojams, kokioje ypatingoje vietoje jie dirba.

5. Rašykite ranka.

JAV armijos generolas, kurį laiką vadovavęs 150 tūkst. žmonių kolektyvui, kiekvienais metais daugiau nei 2000 pavaldinių išsiųsdavo ranka rašytus padėkos laiškus. Tokiu būdu vadovas sukuria stipresnį ryšį su darbuotojais, šie ima geriau jį vertinti.

6. Leiskite pailsėti.

Idėja įrengti poilsio kambarį, kuriame darbuotojai turėtų galimybę nusnūsti, iš pirmo žvilgsnio gali nepasirodyti labai gera. Kaip bebūtų, tokią praktiką taiko daugybė užsienio įmonių. Teigiama, jog dėl įtempto gyvenimo tempo žmonės dažnai neišsimiega, tad darbe būna pavargę ir ne tokie produktyvūs. Trumpas poilsis neretai gali padėti atgauti jėgas – o tai sumažina klaidų riziką darbe, konfliktų galimybę bei iš esmės didina darbingumą. Kas nenorėtų eiti į darbą, kuriame galima pailsėti?

7. Sukurkite mentorystės programą.

Kas yra mentorystė? Mentorystė - tai formalus arba neformalus būdas labiau patyrusiems darbuotojams pasidalinti savo patirtimi, žiniomis, tam kad būtų pasiekti įmonės ir joje dirbančių darbuotojų tikslai. Mentorystės programa naudinga tiek pačiai organizacijai, tiek darbuotojui. Ji užtikrina įmonės produktyvumo augimą bei darbuotojų išlaikymą. Tai taip pat pagerina bendravimą tarp įmonės skyrių bei skirtingas pareigas einančių darbuotojų. Reklamos agentūroje „Allen&Gerritsen“ net generalinis direktorius Andrew Graff turi mentorių – technologijų strategą Eriką Leist.

Nepamirškite – kuo labiau motyvuoti darbuotojai, tuo sėkmingesnė įmonė!