Ministerijos sekretoriaus teigimu, Susisiekimo ministerija galėtų 2008 metais spręsti tik kai kurių itin svarbių Kauno miestui kelių (gatvių) bei kelio statinių (Vilijampolės tilto, Savanorių prospekto) kapitalinio remonto ar rekonstrukcijos dalinio finansavimo klausimus.

"Siūlome savivaldybei stambių susisiekimo infrastruktūros objektų finansavimui naudoti dalį programos lėšų, jai skiriamų vietiniams keliams (gatvėms) tvarkyti, savo biudžeto bei ES struktūrinės paramos lėšas", - teigia jis.

Savivaldybėje seniai sudėlioti projektų įgyvendinimo prioritetai, paskaičiuoti kaštai, bet pinigų niekada nepakako. Ypač dabar, kai pernai į biudžetą, negalutiniais duomenimis, nesurinkta daugiau nei 50 mln. planuotų pajamų. Iš būtiniausių darbų - ilgai laukta Vilijampolės tilto rekonstrukcija kainuos apie 18 mln. Lt. Tilto techninis projektas parengtas, darbai turėjo prasidėti pernai spalį. Tikimasi, kad radus lėšų savame ir šalies biudžetuose (iš pastarojo tikimasi iki 12 mln. Lt), rekonstrukcija bus pradėta vasarį.

Ilgiau atidėlioti negalima ir kitų darbų: nuovažos iš Islandijos plento į Jonavos gatvę, Marvelės gatvės ir Vakarinės apylankos skirtingų lygių sankryžos statybų, Savanorių prospekto įkalnės rekonstrukcijos.

Šis prospektas - tarptautinės reikšmės valstybinio kelio dalis. Intensyviausio eismo metu per valandą juo pravažiuoja 2,5 tūkst. automobilių. Apie prospekto įkalnės "susidėvėjimą" rimčiau kalbėti pradėta dar šio amžiaus pradžioje, kai į tai atkreipė dėmesį tuometinis miesto tarybos narys, kelių projektuotojas, inžinierius Henrikas Kebeikis. Savanorių prospektas, netoli Žydų sinagogos, vietomis tarsi pakibęs ore. Liūtys per ilgus metus išplovė po jo asfaltu esantį pagrindą. Laikini sutvirtinimai neatrodo patikimi, todėl čia bet kada gali atsitikti nelaimė.

Marvelės gatvės statybai, pradėtai beveik prieš trejus metus, pasirašius sutartį su UAB "Kamesta", 2006 metais gauta ES parama (9,48 mln. Lt). Tačiau įžvelgus tam tikrų procedūrų pažeidimų, ji sumažinta iki 6,3 mln. Lt. Dėl nesutarimų su gatvę tiesiančia firma dabar vėluoja darbų pabaiga.

Šiais metais Kaune tikimasi parengti ir visai naujo tilto per Nemuną ties Kėdainių gatve, kur bus pastatytas didelis gyvenamasis rajonas, techninę dokumentaciją. Savivaldybėje dar neapsispręsta ir dėl Panemunės tilto ateities: ar bus rekonstruojamas senasis, ar bus šalia jo tiesiamas naujas tiltas.

Kauno valdžia norėtų ir tarptautinio upių uosto Marvelyje, kuris, jų nuomone, galėtų būti valstybinis, statomas valstybės lėšomis.

Be to, miestas ragina sostinę į Karmėlavos oro uosto teritoriją iš Aleksoto perkelti Karinių oro pajėgų aviacijos bazės Antrąjį paieškų ir gelbėjimo postą. Dabar jo užimama 20 ha ploto teritorija pagal Kauno bendrąjį planą tinkamesnė komercinės, pramoninės ir visuomeninės paskirties objektams. Jei ją savivaldybė gautų, tai rastų čia vietos socialiniams būstams statyti. Pernai pradėjus vieno tokio namo statybą Šančiuose, buvusių sovietinių kareivinių teritorijoje, darbus teko stabdyti grunte aptikus sveikatai žalingų medžiagų.

Pasak Susiekimo ministerijos sekretoriaus R. Gradausko, ministerija dar nepriėmė galutinio sprendimo dėl krovininės prieplaukos statybos Kaune. O klausimą dėl oro pajėgų posto iškėlimo iš Aleksoto į Kauno rajoną, į Karmėlavą, spręsianti kartu su Krašto apsaugos ministerija "darbo tvarka".

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją