Liepojos gyventojas Atvarsas teigė, kad jam geriau važiuoti į Klaipėdą. Iki jos - tik 100 kilometrų, o iki sostinės Rygos - 228. Į Klaipėdą ir kelias geresnis.

„Labiau tikėtina, kad Lietuvoje nusipirkęs rūbų lygiai tokiais pat nepamatysi apsirengusių tautiečių“, - teigė jis.

Atvarsas su žmona Kristina ir sūneliu Karliu vieno apsilankymo uostamiestyje metu palieka po kelis šimtus litų. Į Klaipėdą jis atvyksta porą kartų per mėnesį. Vasarą - dažniau. Tai ir savotiška pramoga. Kartais šeima užsuka ir į turgų, kur yra pirkę baldų. Grįždami namo dažnai aplanko Palangą.

Neranda rūbų

Kaliningradiečiai Aleksandras ir Valentina Gusevai į Klaipėdos „Akropolį“ atvažiuoja pailsėti, pasivaikščioti, apsipirkti.

„Į Klaipėdą vykstame per Kuršių neriją. „Akropolis“ yra arti kelto, patogu atvažiuoti, nereikia ieškoti. Pas jus yra daug didelių parduotuvių, restoranų. Kainos taip pat žemesnės nei pas mus“, - vardijo privalumus Aleksandras.

Nuo Kaliningrado iki „Akropolio“ rusams tenka įveikti 130 kilometrų kelią.

„Jeigu sieną pavyksta greičiau pervažiuoti, laiko lieka daugiau. Tada ir po miestą einame pasivaikščioti“, - pasakojo Valentina.

„Akropolyje“ kaliningradiečiai perka maisto produktus, kvepalus, dovanas vaikams. Šių prekių pasirinkimas Kaliningrade yra daug skurdesnis.

Valentina tikino, kad drabužius Lietuvoje retai kada perka. Ji nerandanti pamėgtų „Dolce & Gabbana“. Juos įsigyja Kaliningrade, Maskvoje.

Užplūsta per šventes

Bendrovės „Baltika Lietuva“ rinkodaros vadovė Viktorija Krolytė tikino, kad savaitgaliais „Monton“, „Baltman“ ir „Mosaic“ parduotuvėse jaučiamas latvių ir kaliningradiečių antplūdis.

Bendrovė analizuoja kartą per metus gaunamas „Tax free“ ataskaitas. Jų rezultatai - stulbinantys.

Didelė dalis Klaipėdoje apsiperkančiųjų yra kaliningradiečiai. Taip pat nemažą dalį sudaro ir latviai.

Pirkėjų srautai ypač jaučiami per Latvijos ar Rusijos nacionalines šventes, kai yra laisvos dienos.

Didelė dalis užsieniečių - nuolatiniai klientai. Skiriasi ir jų norai. „Slavai yra ryškesnių spalvų mėgėjai. Todėl jų neišgąsdins labiau siuvinėtas arba blizgesnis audinys“, - teigė V.Krolytė.

Perka nedvejodami

Parduotuvės „Franko Feruzzi“ savininkė Natalija Ivanauskienė teigė, kad prabangioje vyriškų drabužių parduotuvėje kaliningradiečiai rūbus perka dideliais kiekiais.

Tokiems klientams patikusios spalvos, rašto rūbus nėra sunku įsiūlyti.

N.Ivanauskienė prasitarė, kad paskutinis klientas iš Kaliningrado pirko striukę, kelnes, diržą, megztinį ir porą marškinių.

„Jeigu jau jie perka, tai ne vienerius marškinius, o visą jų komplektą“, - teigė ji.

Vieno apsipirkimo metu kaliningradiečiai išleidžia nuo 200 iki 1 500 litų.

Batus - tik su kailiu

Avalynės parduotuvės „Este“ vedėja Raminta Šimkutė teigė, kad kaliningradiečiai renkasi brangesnius batus. Paskutiniai pirkėjai iš Kaliningrado pirko originalių moteriškų batų porą už 700 litų ir vyriškų - už 600 litų.

„Klientai iš Rusijos dažnai perka šiltesnius batus su geru kailiu. Gal pas juos klimatas vėsesnis“, - svarstė R.Šimkutė.

Nuolatiniai klientai atvažiuoja kartą per sezoną tik pasirodžius naujausioms prekėms.

Susivilioja baldais

Parduotuvės „Alan Deko“ vedėja Svetlana Bočkienė teigė, kad penktadienį pirkėjai iš Kaliningrado parduotuvėje įsigijo šviestuvą ir odinį komplektą už 8 tūkst. litų.

Trijų dalių komplektą - du fotelius ir sofą - jie išsigabeno su iš anksto pasirūpinta mašina.

Tai buvo viena brangiausių šios parduotuvės prekių.

S.Bočkienė pastebėjo, kad kaliningradiečiai yra išskirtinį skonį turintys klientai.

„Jie perka tokius gaminius, kurie lietuvių nedomina“, - teigė ji.

Rusai labiau yra linkę pirkti šiuolaikiško interjero detales.

Išsigabena vežimėlius

Žaislais prekiaujančioje parduotuvėje „Cipollino“ praėjusį savaitgalį latviai išpirko drabužėlius vaikams. Taip pat pirko daug vežimėlių, net ir brangiausių - už 900 ir 1049 litus.

Vidutiniškai vežimėlis kainuoja 400-500 litų.

Iš žaislų parduotuvių rusiškai kalbantys klientai išsiveža ir milžiniškus minkštus žaislus, kainuojančius apie 10 tūkst. litų.

Pirkėjai iš Rusijos išsivežė ir vieną parduotuvės „Limpopo“ puošmenų - baltąją mešką.

Parduotuvės „Žaislų planeta“ vedėja Renata Januškienė sakė, kad pirkėjai iš Kaliningrado perka mašinėles, valdomas distanciniu pulteliu, konstruktorius „Lego“.

Nori raudonojo aukso

Bendrovės „Aukso centras“ Klaipėdos filialo direktorius Arūnas Jončas teigė, kad kaliningradiečiai dažniausiai perka raudonojo aukso dirbinius.

Papuošalams pinigų jie nešvaistą - išleidžiantys apie 800 litų. Komplektais aukso gaminių, skirtingai nei skandinavai, jie neperka.

A.Jončas tikino, kad juvelyrinius dirbinius užsieniečiai dažniau perka ne „Akropolyje“, o senamiestyje.

Parduotuvės „Laimės tiltas“ direktorius Romas Gimbutis sakė, kad atvykę į uostamiestį kaliningradiečiai pirmiau investuoja į nekilnojamąjį turtą, o po to iš atlikusių pinigų perka laikrodžius.

Juos užsieniečiai, skirtingai nei lietuviai, mėgsta puošnius. Todėl laikrodžiai yra perkami už 2-3 tūkst. litų, mobilieji telefonai - už 10 tūkst. litų.