Panaikintą kelių mokestį turėjo kompensuoti surenkami akcizai degalams. Bet jų jau nebepakanka net duobėms užtaisyti, o naujų kelių tiesimas apskritai merdi. Kelininkai įspėja, kad naujų kelių tiesimo darbai bus stabdomi, o rekonstruojami tik patys būtiniausi.
Kai kurios bendrovės dėl darbų sumažėjimo jau svarsto galimybę veiklą perkelti svetur.
Kelius tiesiantys "Kauno tiltai" jau pradėjo dairytis darbų užsienyje - Lietuvoje keliams tiesti pinigų nebeužtenka.
"Negalime sau leisti, kad technika prastovėtų, o 800 įmonės darbuotojų liktų be darbo. Todėl jau dabar esame pasiruošę dalį, o jei reikės, ir visus darbus perkelti į Latviją bei Lenkiją. Mūsų žiniomis, į užsienį dairosi ir mūsų tiekėjai, subrangovai bei kitos įmonės", - sakė "Kauno tiltų" generalinis direktorius Arūnas Juodžbalis.
"Kelininkai yra teisūs, sakydami, kad atsirado biudžeto skylė. Surenkamų mokesčių nepakanka naujiems keliams tiesti arba taisyti", - pripažino Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis.
2006 metais kelių tiesimo ir remonto darbams finansuoti numatoma skirti 12 proc. mažiau lėšų nei 2005 metais.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus Virgaudo Puodžiuko teigimu, vien 21,3 tūkst. kilometrų šalies valstybinės reikšmės kelių priežiūrai reikėtų 1,3 mlrd. litų, o šiemet buvo skirta šiek tiek daugiau negu pusė reikiamos sumos.