Lietuva pagal gyventojų aprūpinimą naujais automobiliais gerokai atsilieka net nuo artimiausių kaimynų. todėl Vyriausybėje jau kalbama apie Lietuvos automobilių parko atnaujinimo programą, ketvirtadienį rašo dienraštis "Lietuvos žinios".

Kai kurios Europos Sąjungos (ES) šalys seniems automobiliams naikinti ir naujiems įsigyti jau kelerius metus taiko panašias programas. Lietuva žada pasinaudoti šiais pavyzdžiais, tačiau tiksli automobilių parko atnaujinimo sistema paaiškės dar negreit.

"Lietuvos žinių" šaltinių teigimu, siūloma, jog automobilių parko atnaujinimu rūpintųsi Lietuvos automobilių parko atnaujinimo agentūra (LAPAA), kuri tikriausiai būtų tiesiogiai pavaldi Vyriausybei.

Idėjai kurti LAPAA iš esmės yra pritaręs Vyriausybės strateginis komitetas. Konkrečios priemonės automobilių parkui atnaujinti šiuo metu svarstomos ministerijose.

LAPAA organizuotų senų automobilių utilizavimą, taip pat skatintų įsigyti naujus. Pagrindiniais šaltiniais automobilių parkui atnaujinti siūlomi du nauji mokesčiai - utilizavimo mokestis (kurį mokėtų automobilio gamintojas) ir transporto priemonės mokestis (mokėti tektų automobilio savininkui).

Transporto priemonės mokestis priklausytų nuo automobilio amžiaus. Tai galėtų būti kasmetinis mokestis, kuris siektų nuo keliasdešimt iki kelių šimtų litų. Pasak specialistų, panašūs mokesčiai mokami kitose Europos šalyse ir tai viena iš priemonių, kaip skatinti žmones įsigyti naujesnius, mažiau aplinką teršiančius automobilius.

2001 metų duomenimis, didžiausia dalis Lietuvoje esančių automobilių buvo 14-19 metų. Ekspertai tikisi, kad įsigaliojus naujai automobilių parko atnaujinimo programai Lietuvai pavyktų atsikratyti padėvėtų automobilių "kapinių" statuso.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją