Po derybų tarp Vokietijos transporto ministro Manfredo Stolpe (Manfredo Štolpės) ir Europos Sąjungos (ES) transporto komisarės Loyola de Palacio (Lojolos de Palasijo) leista pradėti kelių mokesčio rinkliavą nuo lapkričio 2 dienos.

Europos Komisija liepos mėnesį pradėjo tirti, ar mokestis už sunkvežimių važiavimą nepažeidžia ES konkurencijos taisyklių. Siekdamas nuraminti Briuselio būgštavimus, Berlynas sutiko atsieti pervežimo bendrovių kompensacijų sistemą nuo kelių mokesčių sistemos.

"Tai turėtų reikšti, kad mokestis bus atsietas nuo kompensacijos", - sakė L. de Palacio, pridurdama, jog Vokietijos vyriausybė pažadėjo raštiškai paaiškinti mokesčių sistemą.

Mokesčių sistema, kuri turėjo pradėti veikti rugpjūčio pabaigoje, buvo sustabdyta dėl techninių problemų ir atidėliojimų. Tai vos neprivertė atsistatydinti Vokietijos transporto ministrą M. Stolpe. Kelių mokesčio rinkliava ne tik susilaukė vidaus kritikos, bet taip pat sudomino ir ES, kuri pradėjo tirti, ar Vokietijos kelio mokestis nėra žalingas užsienio firmoms.

Siekdama kompensuoti išlaidas šalies vežėjams, kurie jau ir taip pirkdami degalus netiesiogiai moka už kelius, Vokietijos valdžia teigė suteiksianti jiems 600 mln. eurų mokesčių lengvatas.

Nuo lapkričio 2 d. vežėjai, gabenantys krovinius per Vokietijos teritoriją į Rytų ir Pietų Europą, turės vidutiniškai mokėti po 12,4 bendrosios Europos valiutos cento už kilometrą, priklausomai nuo transporto priemonės dydžio bei išmetamųjų dujų kiekio.

Mokesčius rinks elektroninė sistema, kurią sukūrė ir eksploatacijai parengė firma ''Toll Collect GmbH''. Sistema bus kontroliuojama per palydovą. Užsienio krovinių pervežimo kompanijos galės sumokėti kelių mokestį internete ar aptarnavimo stotyse.

Vokietijos keliuose yra įtaisyta infraraudonųjų spindulių sekimo sistema, kuri nuskaitys pravažiuojančių sunkvežimių registracijos numerius ir kompiuterinėje transporto bazėje patikrins, ar buvo sumokėtas kelių mokestis.

Policijos patruliai taip pat reguliariai tikrins vežėjus. Pasak Vokietijos vežėjų, apie 80 proc. keliuose esančių nuskaitymo įrenginių neveikia, o jei net ir veikia, jų tiesiog neužtenka. Vokietijos vyriausybė tikisi, kad per 2004 metus į biudžetą surinks apie 2,4 mlrd. eurų. Šie pinigai bus naudojami prižiūrėti ir statyti kelius, tiltus, geležinkelius bei vandens kelius. Tikimasi, kad mokestis paskatins vežėjus pasirinkti mažiau gamtą teršiančias transporto sistemas, pavyzdžiui, geležinkelius ar upių transportą.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją