Įdiegusi dviračių nuomos savitarnos sistemą, Vilniaus miesto savivaldybė aiškina ketinanti pasiūlyti judėjimo miesto centre alternatyvą, kuria bus siekiama atsisakyti automobilių naudojimo. Manoma, kad paslauga naudosis jauni entuziastingi žmonės, studentai, propaguojantys sveiką gyvenimo būdą.

Nuomos punkte dviratį bus galima paimti turint specialią kortelę arba pasinaudojus registruotu Vilniaus miesto e-bilietu. Sistema registruos, kas ir kada naudosis dviračiu – taip dviračius ketinama apsaugoti nuo vagysčių. Pasinaudojus dviračiu, jį reikės palikti kitame nuomos punkte.

Žadama, kad dviratis bus lengvas, patogus naudoti, skirsis nuo kitų, bus apsaugotas nuo vandalizmo. Planuojami 23 dviračių nuomos punktai, kurie bus įrengti miesto centre, Senamiestyje, Žvėryne, Žirmūnuose. Abejojama, ar punktus verta įrengti Karoliniškėse ir Šeškinėje, mat šie rajonai įsikūrė ant kalvų, kurias įveikti dviračiu keblu. Tačiau dviračiu bus galima skrieti Žaliųjų ežerų kryptimi.

Atstumas tarp dviračių nuomos punktų sieks apie 400 metrų.

Skaičiuojama, kad dviračių sistemai įrengti prireiks 5 milijonų litų, kurie bus gauti iš lėšų, apmokestinus Vilniaus Senamiestį.

Kituose Europos miestuose dviračio nuoma pusvalandžiui kainuoja apie pusę euro-eurą. Jei norima dviračiu naudotis ilgiau nei pusvalandį, paslauga brangsta. Savivaldybė užtikrina, kad Vilniuje nuoma tikrai kainuos pigiau nei cigarečių pakelis.

Pasak sostinės mero V. Navicko, tokios dviračių nuomos sistemos veikia 45 Europos miestuose. Meras pripažįsta, kad problemų būna su dviračių remontu, tačiau, pasak jo, visa tai yra sprendžiama. „Manau, kad mes gražiai įsirašysime į Europos miestų sistemą, kurie turi tuos dviračius, nebebus taip, kaip buvo su oranžiniais, kuriuos visus ištampė“, - antradienį žurnalistams sakė V. Navickas.

Tikisi minimalių nuostolių

Planuojama, kad Vilniuje bus apie 400-600 dviračių. Dviračių konstrukcija bus išskirtinė, tad jų detalės esą niekam netiks, o jei kažkas nugvelbs, bus matyti. Visi dviračiai bus apdrausti, o vandalizmo, pasak V. Navicko, niekada neišvengsi – „reikia dirbti su vilniečiais“.

Vilniaus vicemeras Gintautas Babravičius kalbėjo, kad Artūro Zuoko sumanyta oranžinių dviračių sistema galbūt buvo pralenkusi laiką ir technologines galimybes. Sostinės vicemeras Romas Adomavičius sutiko, kad nuostolių išvengta nebus, tačiau aiškino, kad dviračio paimti bet kas negalės – bus kortelė su asmens duomenimis, priduodant ir paimant dviračius fiksuos vaizdo kameros. Pasak R. Adomavičiaus, yra daug būdų nuostolius padaryti minimalius.

Kol kas lėšas į projektą investuos savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“, kuri esą pajėgi projektą įgyvendinti. Po to į sistemą ketinama investuoti lėšas, gautas apmokestinus įvažiavimą į Senamiestį. „Mes darome, o nešnekame“, - gyrėsi sostinės vadovas.

Tikimasi, kad sistema bus galima pradėti naudotis kitų metų gegužės 1 dieną.

Dviračių punktų išsidėstymas ir aptarnavimo sferos
Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją