„Uždirbam kurui ir galim užsipilti kuro kitai dienai. O apie mokesčius nežinau, kaip čia bus mėnesio pabaigoje. Nebent prieš Naujus metus dar padaugėtų žmonių“, – sakė jis.

Šiaulių taksi bendrovės klientų sumažėjimą sako stebinčios nuo vasaros pabaigos. Per kelis mėnesius užsakymų skaičius krito 50 proc., dėl patiriamų nuostolių tenka mažinti sąnaudas.

„Šventės padėtį kuriam laikui pagerins, po to laukiame dar spartesnio kritimo“, - prognozuoja bendrovės „Deigrė“ direktorius Renatas Špicas.

Ne ką geriau ir keleivių vežimu mikroautobusais užsiimančioms bendrovėms. Anot jų, keleivių sumažėjo penktadaliu, o tai neša tūkstantinius nuostolius.

Nors Šiauliuose šiemet mikroautobusų bilietų kaina kilo puse lito, papildomas lėšas esą suvalgė savivaldybės sugriežtintos sutartys. Jos iš įmonių pareikalavo milijoninių investicijų, nes teko atnaujinti mikroautobusų parką.

Tačiau skaudžiausią smūgį, pasak vežėjų, jiems suduos valdančiųjų planai naikinti lengvatinį pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą keleivių vežimui.

„Privačių taksi įmonių laukia bankrotas. Iki šiol mes turėjome 5 proc. lengvatinį PVM tarifą. Jį pakėlus iki 20 proc., mums per mėnesį papildomai reiktų valstybei sumokėti apie 50 tūkst. litų, o tai per metus sudarytų apie pusę milijono litų“, – skaičiuoja bendrovės „Jūsų taksi“ eksploatacijos direktorė Jolita Dūdienė.

Taksistus vienijančios asociacijos teigimu, panaši padėtis visoje Lietuvoje - keleivių stipriai sumažėję, nuostoliai užgulę, tenka atleisti dalį darbuotojų. Pasak asociacijos, jau artimiausiu metu daugelis smulkių keleivių pervežimo įmonių, negaudamos pajamų, bankrutuos.