Naujoji sistema kol kas veikia tik pirmajame iš šešių numatytų transporto koridorių - atkarpoje nuo Tarptautinio Vilniaus oro uosto iki Žaliojo tilto. Visą projektą žadama užbaigti iki lapkričio.

Ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos" direktorius Vaidotas Antanavičius sakė, kad sistema jau duoda rezultatų - minėtą atkarpą troleibusai įveikia 2-3 minutėmis greičiau, 50 minučių vėluoja spūstys sankryžoje ties Žaliuoju tiltu.

Centralizuotą eismo šviesoforinio reguliavimo sistemą sudaro Eismo valdymo centras, 208 šviesoforų postai, automobilių eismo jutikliai ir eismo šviesoforų valdikliai, 650 siųstuvų autobusuose ir troleibusuose, 13 švieslenčių vairuotojams, 53 kameros 22 sankryžose, greičio matavimo sistema ir informacinė sistema www.sviesoforai.lt.

Visos spūstys nedings

Miesto transporto sistema realiu laiku bus stebima per 53 vaizdo kameras Eismo valdymo centre. Čia suplauks informacija iš sankryžų. Centro specialistai kurs eismo koridorius, koordinuos šviesoforų darbo tikslus sankryžose, suteikinės prioritetą viešajam transportui, informuos vairuotojus švieslentėse ir internetinėje svetainėje.

Pasak V. Antanavičiaus, kai bus paleisti visi 6 koridoriai, miestas bus reguliuojamas makro lygiu. Dabar vykdomas mikroreguliavimas.

„Ateityje veiks internetinis puslapis, kuris apdoros informaciją iš sankryžų apie eismo srautus. Vairuotojas, išvažiuodamas iš biuro, galės puslapyje užduoti, kur nori vykti – jam bus parengtas maršrutas, kaip išvengti spūsčių ir iš taško A į tašką B nuvažiuoti greičiausiai“, - aiškino „Susisiekimo paslaugų“ vadovas.

Tačiau, pasak jo, sistema neleis išspręsti visų transporto problemų - ji esanti tik kompleksinis dalykas, tad kai kur spūsčių bus visada.

Miesto gyventojų artimiausius keletą mėnesių prašoma kantrybės, mat sankryžose ir toliau vyks sistemos diegimo darbai – kasamos tranšėjos, tiesiami kabeliai, statomi nauji šviesoforai, reguliuojami eismo srautai.

V. Antanavičius sako, kad sistema kainavo 102 milijonus litų. Pasak jo, Vilniuje diegiama šviesoforų sistema - pirma Pabaltijyje.

V. Antanavičius tikina, kad dėl naujos šviesoforų sistemos sumažės laiko sąnaudos ir avaringumas, bus sunaudojama mažiau degalų, greičiau judės transporto srautas, palengvės darbas viešajam transportui ir specialiosioms tarnyboms, mažės miesto teršimas išmetamosiomis dujomis, gyventojų sergamumas dėl užteršto oro. Sistema leis suformuoti naujus transporto koridorius.

DELFI primena , kad atsižvelgiant į transporto srautus ir eismo situaciją, mieste buvo nustatyti 6 transporto koridoriai, kuriuose aktualiausia įrengti centralizuotą eismo valdymo sistemą. Tai magistralės "Tarptautinis oro uostas-Žaliasis tiltas", "Žaliasis tiltas-Kalvarijų g.", "Žaliasis tiltas-Arsenalo g.-Antakalnio g.-Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.)", "J. Basanavičiaus g. (nuo Švitrigailos g.)-Savanorių pr. (iki Riovonių g.)", "Vasario 16-osios g.-Tauro g.-Šopeno g.-Pylimo g.-Vilniaus g." ir Vilniaus miesto centrinė dalis.

Daugiau apie tai žiūrėkite vaizdo reportaže.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją