Vakar „15min“ žurnalistei ir fotografui įlipus į trumpam poilsiui sustojusį autobusą, čia teko išvysti sėdynes beremontuojantį vairuotoją. Daugiau kaip dvidešimt metų vairuotoju dirbantis Aleksandras Draganas varžtais tvirtino išlaužtą sėdynę. „Jei netvarkysi - autobusas visai sugrius. Pasižiūrėkite ko tik jaunimas nepridaro - supjausto, išlaužo sėdynes, aprašinėja lubas, sienas“, - baisėjosi vairuotojas.

Neretai vairuotojams baugu sudrausminti įsisiautėjusius keleivius. Anot pašnekovo, ne vienas jo kolega buvo sumuštas chuliganų.

„Vienas kolega paprašė, kad netrankytų lango - tai gavo pilnu alaus buteliu per galvą. Aš irgi esu bandęs kviestis policijos pagalbos, tačiau man niekdariai ėmė grasinti“, - pasakojo didelę vairuotojo patirtį turintis A.Draganas. Jam apmaudu, kad dažniausiai neblaivių jaunuolių išpuoliams kiti autobuso keleiviai lieka abejingi. „Jie iškart prašo vairuotojų pagalbos. Tačiau kartais sudrausminti galėtų ir patys keleiviai“, - svarstė vairuotojas.

Viešosios įmonės „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, iškilus bėdai, keleiviai gali kreiptis į vairuotojus. Tačiau ir jie ne visada pajėgūs apraminti viešosios tvarkos pažeidėjus, todėl būna priversti skambinti policijai.

Pareigūnų pagalbos ypač prireikia atšilus orams. Pavasarį ir vasarą jaunimas dažniau išgėrinėja, apsvaigę važiuoja į pajūrį ar pasilinksminimo vietas. Tokios kompanijos ir pradeda siautėti autobusuose, laužyti sėdynes ar kabinėtis prie keleivių. Iškilus keblioms situacijoms, vairuotojams ne visada greitai pavyksta išsikviesti policiją. „Kol jie išsitraukia telefoną, surenka numerį, pasako autobuso koordinates, praeina nemažai laiko. Be to, ir piktadariai pradeda grasinti, pamatę, kad vairuotojas skambina pareigūnams, - aiškino G.Neniškis. - Žymiai operatyvesnės pagalbos bus galima sulaukti įrengus pavojaus signalo mygtukus.“

Šie mygtukai atsiras autobusuose įrenginėjant elektroninio bilieto sistemas. Įrenginiai turėtų pradėti veikti jau šių metų antrojoje pusėje. Pagalbos signalą bei autobuso koordinates pareigūnai gaus trumpąja SMS žinute arba informacija bus perduodama į dispečerinių kontrolinį kompiuterį. Anot „Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovo G.Neniškio, tokią sistemą jau išbandė Lenkija. Pavojaus signalo mygtukai šioje šalyje labai pasiteisino - autobusuose sumažėjo konfliktinių situacijų.

Šiomis dienomis uostamiestyje padažnės ir kontrolierių tikrinimai. Per šiltus savaitgalius jie tikrins viešojo transporto keleivius „karščiausiose“ stotelėse. Ypač akylai bus stebimi autobusai Melnragėje. „Pernai pavasarį ir vasarą čia buvo sudaužyti aštuoni laukimo paviljonai. Būna, kad vandalai autobusuose net išplėšia sėdynes. Nežinau, kam jų prireikia - gal nešasi į kopas, kad šilčiau būtų atsisėsti“, - sarkastiškai kalbėjo G.Neniškis. Dėl įsiaudrinusių keleivių padarytos žalos autobusų remontui per metus prireikia apie 10-15 tūkstančių litų.