„Po tiltu įrengti davikliai, skaičiuojantys važiuojančius automobilius. Nuo jų skaičiaus priklausys koncesijos mokestis. Todėl dabar aišku, kodėl primygtinai nenorėta įrengti kairiojo posūkio“, – rėžė A.Kupčinskas.

Galima perkelti

Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Algirdas Vyšniauskas patvirtino, kad koncesijos mokesčio dydis bendrovei „Kamesta“ priklausys nuo važiuojančių automobilių skaičiaus.

„Jis turėtų siekti apie 26 centus už vieną automobilį. Tačiau problema ne čia. Šiuos daviklius perkelti į kitą vietą nėra sunku, paprasčiau nei šviesoforus. Be to, davikliai bus pastatyti ne tik po tiltu ir pradės veikti tik pabaigus darbus“, – aiškino šiuo metu sergantis A.Vyšniauskas.

Detalųjį planą rengę „Kauno plano“ specialistai buvo numatę už tilto posūkį į kairę, bet po pusmetį trukusių ginčų jie sutiko su „Kelprojekto“ variantu, kuriame neliko šio posūkio ir atsisakyta reversinio eismo.

„Galbūt iš tikrųjų reikėjo kurį laiką palikti kairįjį posūkį. Tačiau su koncesininku buvo tartasi, kad jis padarys darbus ir koncesijos sutartis abiejų pusių susitarimu bus nutraukta. Todėl „Kamesta“ viską atliko pagal projektą. Jei neplanuotume nutraukti sutarties, tartumės, kaip pagerinti situaciją šioje vietoje“, – aiškino A.Vyšniauskas.

„Kamestos“ generalinis direktorius Valentinas Marcinkevičius tikino, kad darbai atlikti pagal techninį projektą. Anot jo, eismas paleistas pagal schemą, kuri galios ir vėliau. „Neturime teisės keisti projekto“, – kartojo direktorius.

Uždarys Vilijampolės tiltą

Automobilių spūstys prie Aleksoto tilto gali dar labiau padidėti, kai kovą bus uždarytas Vilijampolės tiltas. Apie avarinės būklės tilto remontą kalbama senokai. Važiuodami juo vairuotojai jaučia siūbuojant konstrukcijas.

Miesto transporto specialistai svarsto, kaip reikės sumažinti automobilių spūstis prie Varnių tilto ir Jonavos gatvėje. Ketinama statyti laikinus šviesoforus, taip pat planuojama nutiesti troleibusų liniją.

Vilijampolės tiltas pastatytas 1960 metais. Dabar numatoma pakeisti esamą tilto paklotą, suremontuoti atramas.

Tilto kapitalinis remontas kainuos 18 milijonų litų – Susisiekimo ministerija pažadėjo skirti 13 milijonų litų, o savivaldybė skolinsis 5 milijonus.

Svajoja apie dar vieną

Kaune dar nebaigti statyti M.K.Čiurlionio ir Č.Radzinausko (Marvelės) tiltų transporto mazgai, tačiau miesto valdžia planuoja statyti naują tiltą. Kėdainių tiltas sujungtų Marvelės gatvę ir Kėdainių gatvę Vilijampolėje. Vakar apie naująjį tiltą kalbėta miesto tarybos kolegijoje.

Strateginio planavimo skyriaus vedėjas Saulius Lukošius teigė, kad naujas tiltas sumažintų eismą Šv.Gertrūdos, Birštono, Gimnazijos gatvėse.

Trys bendrovės kartu atliko statybos galimybių studiją, kurioje siūlomi trys tilto konstrukcijų variantai. Tradicinio tilto, priklausomai nuo to, ar būtų 4, ar 6 eismo juostos, statyba kainuotų 102 arba 134 milijonus litų. Lyninis tiltas kainuotų 126 arba 167 milijonus litų. Vantinis, laikomas įtemptomis metalo juostomis, atsieitų nuo 139 iki 183 milijonų litų. Tikimasi, kad tilto statyba galėtų prasidėti 2010 metus.

Meras A.Kupčinskas siūlė pasirinkti jam gražiausio lyninio tilto variantą. „M.K.Čiurlionio tiltas – paprastutis, todėl norisi, kad Kėdainių tiltas būtų kuo įspūdingesnis“, – aiškino meras.