“Atvažiuos automobilių „paketas“ prie vienos sankryžos, jį praleidžiame, o prie kitos sankryžos jau laukia žalia šviesa - taip automobiliams bus sudaromas žaliasis koridorius“, - ketvirtadienį sostinės tarybos nariams pasakojo savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos" direktorius Vaidotas Antanavičius.

Jo teigimu, naujoji sistema suteiks prioritetą viešojo transporto keleiviams - susisiekimas autobusais ir troleibusais mieste taps daug patogesnis ir greitesnis: „Mes pavėlavome - žmonės investavo pinigus į automobilius, todėl dabar turime jiems sudaryti puikias sąlygas sugrįžti į autobusus“.

Vilniaus meras Juozas Imbrasas pareiškė, kad jau kitais metais Vilniuje atsiras dvigubai daugiau viešojo transporto eismo juostų: „Jomis leisime važiuoti ir automobiliams, jeigu vienoje mašinoje bus ne mažiau trijų keleivių“.

DELFI jau skelbė, kad diegiant centralizuotą šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemą sostinėje buvo numatoma įrengti naujus ar modernizuoti 2700 šviesoforų, o visi veikiantys šviesoforų valdikliai turėtų būti sujungti į bendrąją centralizuoto eismo valdymo sistemą. Laukiama, kad ji net 13 proc. sumažins avaringumą, gatvėse sumažės spūsčių, be to sistema fiksuos eismo pažeidėjus ir net padės sulaikyti automobilių vagis.

"Gyventojų apklausos rodo, kad vilniečiai automobilių spūstis įvardija kaip didžiausią problemą mieste. Įdiegus šią sistemą ne tik mažės transporto spūstys, bet ir automobilių keliama aplinkos tarša, gatvėse bus saugiau", - pristatydamas projektą praėjusių metų sausio mėnesį kalbėjo tuometis Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Tuo metu buvo teigiama, kad sistemos įdiegimas kainuos 50-55 mln. litų, o darbai bus atlikti per pusantrų metų. Tačiau jau 2006 m. lapkritį projekto kaina buvo išaugusi trigubai - iki 145 mln. litų.

Šiuos pinigus savivaldybė sistemą diegiančiam konsorciumui turės išmokėti per 10 metų. Konsorciumui, kurio pagrindinis partneris yra kompanija „Siemens“, vadovauja lietuvių bendrovė „Eismas“.

Atsižvelgiant į transporto srautus ir eismo situaciją, mieste buvo nustatyti 6 transporto koridoriai, kuriuose aktualiausia įrengti centralizuotą eismo valdymo sistemą. Tai magistralės "Tarptautinis oro uostas-Žaliasis tiltas", "Žaliasis tiltas-Kalvarijų g.", "Žaliasis tiltas-Arsenalo g.-Antakalnio g.-Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.)", "J. Basanavičiaus g. (nuo Švitrigailos g.)-Savanorių pr. (iki Riovonių g.)", "Vasario 16-osios g.-Tauro g.-Šopeno g.-Pylimo g.-Vilniaus g." ir Vilniaus miesto centrinė dalis.

Centralizuotą eismo valdymo sistemą turėtų sudaryti eismo valdymo centras, automobilių eismo jutikliai ir šviesoforų valdikliai, eismo šviesoforai, viešojo transporto prioritetų sistema, vairuotojų informavimo švieslenčių sistema, eismo stebėjimo, informacinė bei greičio matavimo sistemos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją