Iš viso Kaune šviesoforinė įranga sumontuota 76 sankryžose. Didžioji dauguma šviesoforų ( 56) įrengti iki 1990 metų ir yra fiziškai bei morališkai susidėvėjusi, o atsarginių dalių seniems šviesoformas jau nebegaminama.

Iki šiol Kaune per metus būdavo atnaujinama po vieną „šviesoforinę“ sankryžą, tačiau šiais metais nebuvo pakeistas nė vienas šviesoforas.

„Galima ilgai mąstyti ką reikia daryti, bet reikia kuo greičiau imtis veiksmų. Jei darbai vyks tokiais tempais tai šviesoforus atnaujinsime po 50 metų", - sakė Kauno meras Andrius Kupčinskas.

Nuo kitų metų rugsėjo turėtų prasidėti kompleksinis Kauno šviesoforų atnaujinimas. „Šviesoforinių“ sankryžų skaičius padidės iki 104, o darbus planuojama baigti per dvejus metus – iki 2010 metų rudenio.

Visi šviesoforai bus sujungti į bendrą sistemą ir, kaip teigiama, efektyviau reguliuos transporto srautus laikinojoje sostinėje. Skaičiuojama, kad metinė ekonominė projekto nauda bus apie 10,6 mln Lt (avaringumo sumažėjimas 7,2 mln Lt, laiko santaupos 2,1 mln. Lt, degalų vartojimo santaupos 0,5 mln Lt ir t.t.).

„Šviesoforinių“ sankryžų atnaujinimas bei naujų šviesoforų įrengimas miestui kainuos daugiau nei 71 mln. Lt. Šią sumą Kauno savivaldybė sumokės konkursą laimėjusiai bendrovei per 10 metų.

Kauno savivaldybės Energetikos skyriaus vedėjo Algirdo Vaitiekūno teigimu, lėšų projekto įgyvendinimui būtų galima tikėtis iš ES, tačiau tokia galimybė vertinama skeptiškai.

„Labai abejoju ar gausime pinigų iš ES. Mąstykime realiai – lėšų gauta nebus", - tikino Kauno savivaldybės kontrolierius Gediminas Raudonis.

Klausimas dėl naujos šviesoforų sistemos įdiegimo bus svarstomas Kauno savivaldybės komitetuose, o miesto taryba šį klausimą spręs gruodžio mėnesį.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją