Kiek konsorciumas pasižadėjo investuoti į naują autobusų stotį ir parką, kad mainais gautų brangų sklypą pačioje miesto širdyje ir dar vieną centrinėje dalyje – abi konfliktavusios pusės nutyli.

Investicijų portfelį padidino

Prieš kelias dienas buvo pasirašyta taikos sutartis, kuri per artimiausius trejus metus Panevėžiui garantuos milijonus litų investicijų: miestas turės naują autobusų stotį ir parką, o dabartinės stoties vietoje atsiras prekybos ir pramogų zona. Teisė įgyvendinti vieną didžiausių pastarojo meto Savivaldybės investicinių projektų atiteko BIG-PST (Baltijos investicijų grupės ir Panevėžio statybos tresto) konsorciumas.

Dėl šios teisės galingų bendrovių susivienijimas su specialia Panevėžio savivaldybės konkurso komisija kovojo vienerius metus. Konsorciumas nuo praėjusių metų lapkričio teisme siekė, kad jam nepalankus komisijos sprendimas – nepripažinti jo konkurso nugalėtoju – būtų panaikintas. Kova iš pat pradžių neatrodė labai švari, todėl teko bylinėtis ir teismuose.

Taikos šioje kovoje dėl teisės statyti naują autobusų stotį ir parką bei gauti mainais brangų sklypą miesto centre buvo tikimasi dar rugsėjį. Tačiau tada milijonai nepadėjo teisme susitarti gražiuoju. Panevėžio apygardos teismas įžvelgė, kad tokia taikos sutartis prieštarautų galiojantiems įstatymams.

Prieš kelias dienas naujas taikos sutarties variantas buvo tobulesnis ir teismas nematė priežasčių tokios nepatvirtinti.

Taikos sutarties esmė tokia – PST ir BIG koncernas pasižada padidinti investicijų į Panevėžio autobusų stoties ir parko apimtis, o speciali Savivaldybės komisija už tai atgaline data koncerną paskelbs daugiau nei prieš metus įvykusio Panevėžio autobusų stoties iškeldinimo bei naujos autobusų stoties bei Autobusų parko statybos konkurso nugalėtoju. Statybos darbai turėtų būti baigti iki 2011 metų.

„Niekas manęs nespaudė ir nebaugino. Nauji koncerno pasiūlymai yra patrauklūs, o miestui jau verkiant reikia naujos stoties. Naujų patalpų reikia ir Panevėžio autobusų parkui, – „Verslo vartams“ sakė dar neseniai koncerno politiką aršiai kritikavęs komisijos pirmininkas Rimantas Petukauskas. – Negaliu pasakyti kokia nauja suma įvardinta sutartyje – ji didesnė. Kokia konkrečiai – komercinė paslaptis.“

Komisijos pirmininkas prasitarė tik tiek, kad naujoje sutartyje nėra numatyta konkreti suma. „Nėra investicinių lubų, yra tik pradinė minimali investicijų suma ir koncerno įsipareigojimas pastatyti miestui naują autobusų stotį ir parką“, – sakė pašnekovas.

Nesutarė dėl matematikos

„Sekundė“ ne kartą rašė, kad senosios Panevėžio autobusų stoties iškeldinimo iš miesto centro ir naujosios Beržų gatvėje statybos procesas užstrigo vos tik prasidėjęs praėjusių metų rudenį. Per du mėnesius žlugo du iš eilės specialios Panevėžio miesto savivaldybės komisijos skelbti geriausio investuotojo paieškos konkursai.

Su tuo nesutiko konsorciumas – jo savininkai buvo įsitikinę, kad jų investicinis pasiūlymas buvo vertas tapti konkurso nugalėtoju. BIG-PST civilinio ieškinio paskelbti jį konkurso nugalėtoju teismas sulaukė praėjus vos kelioms dienoms po to, kai speciali Savivaldybės komisija oficialiai paskelbė, kad bus trečiasis konkurso etapas. Panevėžio apygardos teismas iškėlė civilinę bylą ir kol ji buvo nagrinėjama, buvo sustabdytas autobusų stoties iškeldinimo, naujos stoties, Autobusų parko ir kitų objektų statybos konkursas

Ši beveik kriminalinė istorija iš esmės prasidėjo dėl skirtingai suprantamos matematikos. Nepriklausomi Savivaldybės samdyti ekspertai buvo paskelbę, kad preliminari naujos autobusų stoties ir Autobusų parko bei prekybos centro Beržų gatvėje sąmata turi siekti 12 milijonų litų. Mat mažiausiai tiek prieš metus buvo verta mainais investuotojui siūloma dabartinė Panevėžio autobusų stoties teritorija ir dalis Autobusų parko.

BIG-PST konsorciumas siekė Savivaldybės kontrakto ir įsipareigojo į jį investuoti tik apie 7-8 milijonus litų. Kai speciali Savivaldybės komisija nesutiko su gudriu konsorciumo planu, milijonieriai „nubėgo“ skųstis teismui. Konsorciumo savininkai piktinosi ir specialios komisijos pirmininko Rimanto Petukausko viešomis kalbomis apie BIG ir PST projektą – jį pirmininkas buvo palyginęs su finansine afera.

Žemė pabrango

Akivaizdu, kad konsorciumas būtų šventęs dvigubą pergalę – per tuos vienuolika mėnesių žemės sklypai miesto centre pabrango mažiausiai pusantro karto BIG ir PST bendrovės kaip konkurso laimėtojos mainais už investicijas gaus dalį -- apie 3 hektarus dabartinio Autobusų parko teritorijos ir teisę statyti ten komercinį pastatą.

Kai kurių nekilnojamojo turto ekspertų manymu, minėtos Panevėžio autobusų parko teritorijos aras vertas 50 tūkstančių litų. Trys hektarai kainuotų 15 milijonų litų. Kita mainų dalis – senoji autobusų stoties teritorija kainuoja apie 100 tūkstančių litų už arą. Koncernui atiteks beveik 50 arų Savanorių aikštės. Toks gabalas vertas mažiausiai 5 milijonų litų.

„Galiu patikinti, kad žemės vertės buvo indeksuotos prieš pasirašant taikos sutartį“, – „Verslo vartus“ patikino Savivaldybės komisijos pirmininkas R.Petukauskas

BIG-PST konsorciumo steigėjai garsūs panevėžiečiai – Algimantas Kazlaučiūnas ir Alvydas Misiūnas, vienas iš PST savininkų Gvidas Drobužas ir kiti milijonieriai.