Iki kitų metų vasaros UAB „Ranga IV“ Perkūnkiemio gyvenamajame kvartale ketina pastatyti keturis tūkstančius ekonominės klasės butų. Šiame kvartale nebus nė vienos nemokamos automobilio stovėjimo aikštelės, už prie namo esančią vietą asfaltuotoje aikštelėje reikia susimokėti 25 tūkst. Lt, o požeminę – 35 tūkst. Lt.

„Rangos IV“ marketingo direktorė Dita Purlienė DELFI sakė, kad pirkėjas nėra verčiamas privalomai su butu pirkti ir automobilio stovėjimo vietos: „Kiti vystytojai prievartiniu būdu pardavinėja, mes to kol kas netaikome“.

Jos teigimu, tai, kad parduodamos lauke esančios nedengtos automobilių stovėjimo vietos, nėra naujiena, nes kiekvienos vietos įrengimas kainuoja.

"Jeigu Jūs kažkur esate matę, kad yra už dyką, tai reiškia, kad ta automobilio stovėjimo vieta yra įskaičiuota į buto kainą. Kitaip negali būti", – sakė ji.

D. Purlienė pripažįsta, kad žmonės perka šias automobilio stovėjimo vietas, kai kurie tai daro po to, kai įsigyja butą.

„Rangos IV“ marketingo direktorė mano, kad reikėtų mažinti privalomą vietų skaičių automobiliui ne miesto centre.

Šalia tūkstantį butų kitais metais ketinanti baigti statyti UAB „Luidas“ laikosi tokios pačios taktikos, tik čia vieta automobiliui lauko aikštelėje kainuos pigiau – 15 tūkst. Lt, o po žeme – 25 tūkst. Lt.

AB „Viti“, statanti „Vilkpėdės šilo“ ir „Pašilaičių dvynių“ kvartalus, pirmajame kvartale maždaug trisdešimties automobilių stovėjimo vietų neapmokestina, likusios vietos yra požeminėje aikštelėje ir jas gyventojas turi įsigyti, o antrajame – jau ims mokestį. Kol kas nėra nuspręsta, kokio dydžio sumą reikės mokėti už lauko aikštelę.

UAB „Viti Turto fondas“ generalinis direktorius Gintautas Rumša DELFI sakė, kad Pašilaičiuose ketinama įrengti maždaug dvidešimt antžeminių automobilių stovėjimo vietų su stoginėmis ir jos bus parduodamos.

„Žemė yra labai brangi, įrengti ją labai brangiai kainuoja“, – apmokestinimo priežastį įvardija pašnekovas.

AB „Hanner“, šiuo metu pardavinėjanti butus „Bajorų kalvose“, už lauke esančią vietą gyventojo automobiliui prašo sumokėti 15 tūkst. Lt, tačiau yra įrengusi keletą nemokamų vietų svečių transporto priemonėms. Požeminė vieta automobiliui kainuoja 25 tūkst. Lt. Butas be automobilio stovėjimo vietos yra neparduodamas.

Kol kas UAB „Eika“, statanti apie tūkstantį butų Pilaitėje, lauko aikštelėje ketina įrengti apie 40 proc. reikiamų automobilių stovėjimo vietų ir jos nebus apmokestinamos. Likusios vietos bus mokamos ir įrengtos požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje arba specialiame pastate.

UAB „Merko statyba“, iki kitų metų statanti Gabijos Mažąjį ir Gabijos Didįjį gyvenamuosius kvartalus, taip pat kol kas neplanuoja apmokestinti lauke būsiančių stovėjimo vietų.

Situacija nenormali

„Aš manau, kad tai yra nenormalu. Mes matome, kokia šiandien yra tiek valdžios, tiek statybos bendrovių pozicija užstatyti kuo daugiau. Užstatymo tankis miestuose yra labai didelis, nusipirkti kokią nors vietą aikštelėje nežinau, ar kiekvienas gali“, – DELFI sakė Vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė.

Jos manymu, šia situacija turėtų susirūpinti miesto valdžia, nes statytojų apetitas nemažėja ir jie siekia kiek galima tankiau užstatyti sklypus. Ji pripažįsta, kad ekonominės klasės būsto pirkėjas, nusipirkęs būstą, kuriam teko ilgai taupyti, dar yra priverstas išleisti keliolika tūkstančių litų automobilio stovėjimo aikštelei.

Pirkėjas – nepavydėtinoje situacijoje

„Kadangi naujieji kvartalai yra planuojami tiek intensyviai, kad kompanijos gali laisvai pardavinėti antžemines netgi nedengtas sužymėtas vietas, gyventojai kitos išeities neturi, nes gatvėse statyti mašinų visiškai bus neįmanoma“, – DELFI situaciją aiškino Finansų ir nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Re&Solution" Investicijų ir analizės departamento projektų vadovė Neringa Rastenytė.

Ji pripažino, kad tokioje situacijoje pirkėjas yra įvaromas į kampą ir neturi pasirinkimo.

„Svečiai arba kiti atvykėliai pas namo gyventojus turės ganėtinai minimalias automobilių statymo galimybes ir prie šio klausimo turės prieiti kūrybiškai“, – dėstė ji.

Pašnekovė nesutinka su statytojų teiginiais, kad ir anksčiau automobilių stovėjimo vietos prie namo esančiose lauko aikštelėse buvo apmokestinamos, jų kainą įtraukiant į buto kainą, nes anksčiau kiekvienas gyventojas neturėjo konkrečios jo butui skirtos automobilio vietos, be to, anksčiau automobilio stovėjimo vietos įregistruoti nebuvo galima, kitaip nei dabar.

Šiuo metu numatyta, kad vienam naujai pastatytam butui turi būti įrengta 1,2 automobilio stovėjimo vietos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją