Kaip praneša LTV Naujienų tarnyba, prieš metus Vyriausybės patvirtintos taisyklės numato, kad vairuotojų blaivumą sveikatos priežiūros specialistas tikrina likus pusvalandžiui iki reiso.

Jei įmonė mediko neturi, vairuotojas sveikatą tikrinti turėtų medicinos įstaigoje, o už tai atsakingas vadovas.

Specialistai pastebi, kad šios tvarkos, ypač nedidelėse įmonėse, dažnai nepaisoma, nes nėra nei sveikatos specialistų, nei priemonių.

Todėl svarstoma galimybė pasinaudoti Kanados ar Skandinavijos šalių praktika – įmonių transporto priemonėse montuoti alkoholio matuoklį, vadinamą alkostopu, į kurį papūtus, jei vairuotojas neblaivus, arba išvis nepapūtus, transporto priemonės neužvesi.

„Ką įmanoma padaryti technologinėmis priemonėmis, reikia daryti, o ne versti kiekvieną įmonę priimti po 30 medikų ar po 3 medikus“, – dėstė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktorius Vigilijus Sadauskas.

Anot specialisto, 2–3 tūkst. Lt kainuojantys prietaisai pirma būtų montuojami naujose, žmones vežančiose transporto priemonėse, o vėliau ir komercinėse.

Automobilių turinčios įmonės idėją vertina atsargiai.

„Alkoholio patikrą patikėti vien mechanizmams būtų kvailystė. Juk gali papūsti ir keleivis, ir pats vairuotojas. Pasitaikys profesorių, kurie tiesiog nukirps laidelį“, – teigė Panevėžio autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas.

„Pavyzdžiui, mikroautobuso vairuotojas yra blaivus, tačiau veža 10 girtų keleivių. Prietaisas tai užfiksuos ir automobilis sustos“, – svarstė Verslo darbdavių konfederacijos generalinis direktorius Danas Arlauskas.

Verslininkai prieš alkostopus nėra kategoriškai nusiteikę, tačiau sako, kad tokiu atveju matuokliai turėtų būti patikimi ir nebrangūs.