„Vairuotojai šios sistemos efektyvumą pajus tik tuomet, kai projektas bus visiškai baigtas. Kol prie sistemos neprijungti visi transporto koridoriai, pagerėjimo gatvėse nereikėtų tikėtis“, - DELFI teigė sistemą diegiančiam konsorciumui vadovaujančios bendrovės „Eismas“ generalinis direktorius Paulius Arštikys.

Jo teigimu, sistemos diegimo darbai vyksta laikantis visų sutartyje su Vilniaus miesto savivaldybe numatytų grafikų.

Tuo tarpu savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktoriaus pavaduotojas Alfredas Mažūna DELFI pripažino, kad projektas įgyvendinamas ne taip sparčiai, kaip buvo tikėtasi: „Tai yra labai sudėtingas projektas, o šiuo metu labai trūksta specialistų“.

Diegiant centralizuotą šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemą sostinėje buvo numatoma įrengti naujus ar modernizuoti 2700 šviesoforų, o visi veikiantys šviesoforų valdikliai turėtų būti sujungti į bendrąją centralizuoto eismo valdymo sistemą. Laukiama, kad ji net 13 proc. sumažins avaringumą, gatvėse sumažės spūsčių, be to sistema fiksuos eismo pažeidėjus ir net padės sulaikyti automobilių vagis.

"Gyventojų apklausos rodo, kad vilniečiai automobilių spūstis įvardija kaip didžiausią problemą mieste. Įdiegus šią sistemą ne tik mažės transporto spūstys, bet ir automobilių keliama aplinkos tarša, gatvėse bus saugiau", - pristatydamas projektą praėjusių metų sausio mėnesį kalbėjo tuometis Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Tuo metu buvo teigiama, kad sistemos įdiegimas kainuos 50-55 mln. litų, o darbai bus atlikti per pusantrų metų. Tačiau jau 2006 m. lapkritį projekto kaina buvo išaugusi trigubai – iki 145 mln. litų. Projektas finansuojamas paėmus paskolą iš banko.

Atsižvelgiant į transporto srautus ir eismo situaciją, mieste buvo nustatyti 6 transporto koridoriai, kuriuose aktualiausia įrengti centralizuotą eismo valdymo sistemą. Tai magistralės "Tarptautinis oro uostas–Žaliasis tiltas", "Žaliasis tiltas–Kalvarijų g.", "Žaliasis tiltas–Arsenalo g.–Antakalnio g.–Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.)", "J. Basanavičiaus g. (nuo Švitrigailos g.)–Savanorių pr. (iki Riovonių g.)", "Vasario 16-osios g.–Tauro g.–Šopeno g.–Pylimo g.–Vilniaus g." ir Vilniaus miesto centrinė dalis.

Centralizuotą eismo valdymo sistemą turėtų sudaryti eismo valdymo centras, automobilių eismo jutikliai ir šviesoforų valdikliai, eismo šviesoforai, viešojo transporto prioritetų sistema, vairuotojų informavimo švieslenčių sistema, eismo stebėjimo, informacinė bei greičio matavimo sistemos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją