19 proc. apklaustųjų teigė kasdien internete pramogauja ir dirba 6 valandas, o tuo tarpu televizijai tiek laiko skiria tik 9 proc. žmonių. Dar 60 proc. respondentų internetui ir kitoms virtualioms pramogoms kasdien skiria iki 4 valandų (televizijos programoms tiek laiko kiekvieną dieną skiria 66 proc. žmonių), rašoma IBM pranešime spaudai.

Ekspertų vertinimu, šios tendencijos atspindi informacinių technologijų (IT) vystymosi paskatintus visuomenės pokyčius. Internete vartotojai randa naują, patikimą, įvairias nuomones atspindinčią informaciją, o asmeniniai kompiuteriai, mobilieji telefonai ir kita panaši įranga jau leidžia žmonėms patiems dalyvauti kuriant žinias ir naujienas.

Be to, virtualios pramogos vis dažniau atlieka ir tam tikrą socializacijos funkciją. Technologijos leidžia žmonėms lengvai tapti atskirų bendruomenių (pavyzdžiui, kuriamų pagal pomėgius) dalimi.

Būtent todėl vis daugiau vartotojų kaip pramogų ir informacijos šaltinį renkasi internetą, o ne tradicinės žiniasklaidos jau suformuotą informaciją, ne visuomet atitinkančią individualius poreikius. Tai atspindi ir spartus, palyginti su reklama kitose žiniasklaidos priemonėse, virtualios reklamos apimčių didėjimas pastaruoju metu.

83 proc. apklaustų žmonių teigė naudojęsi ar artimiausiu metu naudosiąsi asmeninius kompiuterius filmams žiūrėti, o beveik pusė (43 proc.) vartotojų filmus žiūrėjo ar artimiausiu metu tai darys, naudodamiesi mobiliaisiais telefonais.

Individualios informacijos ir pramogų poreikį ir IT teikiamas galimybes tokias pramogas rinktis parodo ir kiti tyrimo rezultatai: 23 proc. respondentų teigė internete įsigyjantys muzikos įrašus, 7 proc. – vaizdo medžiagą mobiliajam telefonui, 11 proc. – nuolat prenumeruojantys pramogas, skirtas asmeniniams kompiuteriams.

Tyrime taip pat teigiama, kad internetas tampa populiariausiu jaunų žmonių informacijos šaltiniu. Dauguma apklausoje dalyvavusių 17-34 metų žmonių pagrindine pramogų ir informacijos priemone nurodė ne televizorių, o kompiuterį ir mobilųjį telefoną.

Apklausoje dalyvavo vartotojai iš 2400 namų ūkių JAV, Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje, Japonijoje ir Australijoje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją