Mobilusis telefonas moteriai: idealo beieškant

 (26)
Moteris su telefonu
© Shutterstock nuotr.

Norint užimti kuo didesnę rinkos dalį, mobiliųjų telefonų gamintojai imasi įvairiausių priemonių, kurios padėtų jiems sukurti iš pilkos minios išsiskiriančius produktus. Kai kurie telefonai pasižymi išskirtinėmis savybėmis (pvz., būna atsparūs aplinkos poveikiui), kiti žavi savo techninėmis charakteristikomis (ekrano dydžiu bei ryškumu, kameros kokybe), o treti būna tiesiog gražūs ir moteriški.

Ko nori moterys?

Moterys tampa vis svarbesne tiksline grupe – jos tampa vis labiau nepriklausomomis, ekonomiškai stipresnėmis, bet taip pat mėgsta būtų stilingos, nesitapatinti su dauguma. Suprantama, kad ir mobilusis telefonas, kuris yra ne tik funkcionalus įrenginys, bet ir aksesuaras, turi būti stilingas.

Tiesa, skirtingų moterų ir poreikiai skirtingi: vienoms telefonas reikalingas tik kaip darbo įrankis ir į jo išvaizdą atsižvelgiama minimaliai. Kitos DELFI kalbintos moterys buvo gana reiklios: „Telefone turi būti veidrodėlis, jis turi būti gražios formos, lengvas, neturi būti labai didelis – turi tilpti į rankinę, bet ir pakankamo dydžio, kad būtų patogus laikyti rankoje. Pageidautina, kad būtų sulenkiamas, taip mažiau braižosi ekranas, galėtų būti su grandinėle, kad lengviau būtų rasti rankinėje“, - sakė Ligita.

„Telefonas turi būti su ne per mažu ekranu ir ypač paprastai, patogiai valdomas. Labai vertinu SMS dėliojimą pagal dialogus. Iš moteriškų dalykų nenoriu nieko, nebent tai, kad šalia žadintuvo ekrane galėtų atsirasti ir dienos kalendorius. Ir galėtų būti automatiniai kasmėnesiniai priminimai, tokie kaip „kožno mėnesio 5 dieną sumokėk nuomą“. Bet šiaip telefonas skirtas skambinti, todėl patikimą, ilgai veikiančią bateriją vertinu labiau nei daugelį išmaniųjų funkcijų. Dar galėtų būti nepageidaujamų personažų blokavimo mygtukas. Surenki pikto kaimyno numerį ir jis negali tau prisiskambinti. Būtų puiku“, - pageidavimais dalinosi Jurgita.

Seniai seniai, kai telefonai nebuvo vien didelis lietimui jautrus ekranas ir galinė sienelė, gamintojai turėjo gana plačias erdves fantazijai parodyti: atverčiamų telefonų dangteliuose buvo vietos veidrodėliui įtaisyti (tiesa, antro ekranėlio sąskaita, kuris ganėtinai naudingas norint sužinoti skambinančiojo numerį ar pažiūrėti į laikrodį neatvertinėjant telefono), gana įmantrių sprendimų buvo galima sugalvoti ir su klaviatūros dizainu, telefoną buvo siekiama kiek galima labiau sumažinti, kad jis labiau tiktų moteriškai rankai. Kai kurie populiarių telefonų gamintojai netgi sukūrė išskirtines dizaino linijas – šiuo atžvilgiu išsiskiria „Nokia Fashion“ ir „Nokia L'Amour“ kolekcijos.

Siekdami išskirtinumo, telefonų gamintojai bendradarbiauja su garsiais madų pasaulyje prekės ženklais. Pavyzdžiui, LG madingųjų telefonų liniją kūrė kartu su „Prada“, „Samsung“ bendradarbiavo su Giorgio Armani, „Motorola“ i pagalbą pasitelkė „Dolce & Gabana“.

"Samsung SGH A408" mobilusis telefonas
© Gamintojo nuotr.

Pirmosios kregždės

Tikriausiai pirmas mobilusis telefonas, 2001 metais sukurtas tik moterims, buvo „Samsung Queen Phone SCH A360“. Šis raudonas telefonas atverčiamu dangteliu buvo bene pirmasis toks įrenginys, kuriame buvo tik moterims reikalingas ovuliacijos kalendorius, be to, jame buvo kalorijų kalkuliatorius. Labai panašus buvo ir tuo pačiu metu išleistas SGH A408 modelis.

"Samsung SGH-T700" mobilusis telefonas
© Gamintojo nuotr.

2003 metų sausį buvo pristatytas labai moteriškų formų „Samsung T700“ modelis, taip pat su bioritmo kalendoriumi ir kalorijų kalkuliatoriumi bei veidrodėliu atverčiamoje sienelėje (komentatoriai internete pagrįstai pastebėjo, kad ji labai panaši į unitazo dangtį). Kiek vėliau, 2003 metų gruodį, buvo pristatytas „Samsung E400“ - labai panašus, tik ne kreminės, o raudonos spalvos.

Žavingas moterims skirtas (su įdiegtomis moterų gyvenimui svarbiomis funkcijomis) buvo ir 2005 metų telefonas „Samsung SGH E530“.

Vėliau „Samsung“ apleido „moteriškas“ telefono funkcijas ir daugiausiai dėmesio skyrė dizainui – buvo išleisti atverčiamas SGH E500, SGH D830 (abu 2006 metų balandį), SGH E420 bei SGH E570 (pristatyti 2006 m. spalį). Pastarajame yra sudeginamų kalorijų ir žingsnių skaičiuotuvas.

Senoji moteriška „Nokia“ linija

"Nokia 8310" mobilusis telefonas
© Gamintojo nuotr.

Pirmasis „Nokia“ telefonas, kuriuo buvo bandoma pakeisti didelės ir sunkios „plytos“ su stačiakampiais mygtukais įvaizdį buvo 2001 metų sausį pristatytas „Nokia 8310“ - funkcijų požiūriu jis nelabai skyrėsi nuo kitų, ne tokių išvaizdžių to laikmečio telefonų. Vėliau, išlaikant tą patį esminį telefono dizainą, daugiausiai buvo kaitaliojama mygtukų forma ir korpuso spalvos be ypatingų naujovių.

2004 metais „Nokia“ pasiūlė „Fashion“ telefonų liniją: modelius 7260, 7270 ir 7280, sukurtus atkartojant praėjusio amžiaus trečiojo dešimtmečio žavesį ir eleganciją. Modelio 7280 ekranas tapdavo veidrodiniu kuomet telefonas nebuvo naudojamas – tai papildoma moteris žavinti funkcija.2005 metais buvo pristatyta atnaujinta linija „L'Amour“, kurioje taip pat buvo trys labai panašių pavadinimų telefonai – 7360, 7370, 7380. Pastarasis buvo sukurtas 7280 pavyzdžiu – unikali klaviatūra, veidrodiniu tampantis ekranas. Išskirtinis šios kolekcijos ženklas buvo maža medžiaginė „etiketė“, kyšanti pro korpuso šoną.

Su veidrodiniu ekranu, labiau į moteris orientuotas buvo ir purpurinis „Nokia 7610 Supernova“ telefono modelis.

Nauji laikai – nauji vėjai

Šiais laikais, kai į mobiliojo ryšio rinką sparčiai braunasi išmanieji telefonai, o paprastieji lieka tarsi užribyje (statistiniais duomenimis, jais dažniau naudojasi mažesnes pajamas gaunantys ir vyresnio amžiaus asmenys), saviraiškos galimybių mažėja: gamintojas gali siūlyti tik įmantresnį išorės dizainą (tiesa, dažniausiai „įmantrumas“ apsiriboja ryškesne spalva) ir susiderinti telefoną pagal savo poreikius – atsisiųsti sau tinkamas programėles: programėlių parduotuvėse yra gausybė ovuliacijos kalendorių, kalorijų skaičiuotuvų, pirkinių sąrašo programėlių ir kitų naudingų dalykų, kurie dažniausiai domina moteris.

Nokia N9
Nokia N9
© Gamintojo nuotr.

Panašu, kad moterims turėtų patikti netrukus rinkoje pasirodysiantis „Nokia N9“ – minimalistinio dizaino išmanusis telefonas be išorinių mygtukų, su dideliu ryškiu ekranu ir labai paprastu valdymu – telefonas bus ne tik patogus, bet bus galima pasirinkti ir jo korpuso spalvą – juodą, rožinę arba žydrą. Be to, ir į rankinę jį bus galima įmesti per daug nesibaiminant – tvirtinama, kad ekrano stiklas yra itin atsparus įbrėžimams.

Tikimasi, kad artimiausiu metu bus pristatytas ir „HTC Bliss“ - pirmasis šios bendrovės kuriamas telefonas, skirtas specialiai moterims. Tiesa, kol kas jo tikėtina išvaizda žinoma tik iš nutekintų nuotraukų, taigi, negalima patvirtinti, kad tai yra būtent „Bliss“. Sklando gandai, kad telefonas bus pristatytas rugsėjo 20 dieną.

Užsienyje gan populiari (o Lietuvoje taip pat populiarėjanti) paslauga yra telefono vizualinis „tiuningavimas“ – pagal asmeninį užsakymą telefonas gali būti apsagstytas kristalais, nudažytas bet kokia spalva ar jų deriniu. Tuo tarpu išmaniojo telefono funkcijas ir vartotojo sąsajos išvaizdą taip pat galima prisiderinti pagal savo poreikius – galimybės paprastai būna beribės, tik reikia šiek tiek pasikamuoti kol rezultatas bus nepriekaištingas. Taigi, panašu, kad šiuolaikinėms moterims, kurios ryžtųsi savo telefoną atiduoti telefonų puošėjui į rankas, pasirinkimo kriterijai būna ganėtinai panašūs, kaip ir vyrams: akumuliatoriaus talpa, ekrano dydis ir operacinė sistema.

Svajonėmis likę telefonai

"Samsung Nek-Fon" telefono dizainas
© Gamintojo nuotr.

Dizaineriai nevengė ir drastiškesnių žingsnių kuriant specialiai moterims skirtų telefonų dizainą. Pavyzdžiui, tik fantazijose egzistuojančio gana drastiško „shePhone“ telefono idėjos sumanytojai įsivaizduoja, kad moteriai būtinai reikalingas į telefoną įmontuotas vibratorius, stalčiukas prezervatyvui ir talpa kvepalams.

Gerokai elegantiškesnis yra praėjusiais metais paviešintas „Samsung Nek-Fon“ dizainas, galų gale siūlantis tikrai išskirtinai moteriškai atrodantį telefoną, kuris gali būti naudojamas ir kaip papuošalas. Tiesa, veidrodėlio jame nėra. Kitas unikalaus dizaino pavyzdys – „Samsung Flask“, savo forma labiau primenantis higieninį įklotą nei telefoną.

"Motorola Nest" mobilusis telefonas (Kelly Brener dizainas)

Itin įdomi ir prieš dvejus metus paviešinta „Motorola Nest“ idėja – šis telefonas, primenantis praėjusio amžiaus 6-7 dešimtmetyje populiarių veidrodėlių dizainą, turėtų būti su liečiamu ekranu, pakrovėjo stovu (docking station) ir unikalia kinetinės energijos, susidarančios judėjimo metu, panaudojimo sistema.

"Fujitsu F-022" telefonas
© Gamintojo nuotr.

Naują (tiesa, technologiniu požiūriu labai paprastą) idėją su telefonu „F-022“ pasiūlė ir bendrovė „Fujitsu“ - tai telefono koncepcija, skirta moterims, kurioms patinka, kad kalbantis telefonu jų nosis glostytų malonūs kvapai: prie telefono pritaisytas specialus pakabukas, kurį galima apipurkšti mėgstamais kvepalais.

"LG Flutter" telefonas

Idėjinę alternatyvą stačiakampiams išmaniesiems telefonams pasiūlė ir LG – yra sumanymas, kad kada nors bendrovė galėtų sukurti išskleidžiamą vėduoklę primenantį išmanųjį telefoną. Pagal internete pasklidusias nuotraukas galima spręsti, kad jame turėtų būti naudojamas lankstus ekranas.Beje, lankstieji ekranai yra vienas populiariausių ateities mobiliųjų telefonų dizaino elementas. Galbūt tuomet, kai bus išmokta kurti lanksčius ir lietimui jautrius ekranus, telefonų gamintojai galės patenkinti net ir pačių reikliausių moterių įgeidžius?

www.DELFI.lt
 
26
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Technologijos

Japonai: iš Lietuvos turėtų mokytis kitos Europos šalys (5)

2014 spalio mėn. 1 d. 17:06
Viena iš trijų įtakingiausių Japonijos žaidimų industrijos tyrimų ir analizės agentūrų „Media Create“ savo skelbiamoje ataskaitoje apie pasaulinės žaidimų industrijos tendencijas Lietuvą vadina karščiausiu tašku žaidimų kūrėjams Centrinėje ir Rytų Europoje. Tai, pasak „Media Create“ analitikų, lemia šalyje sukauptos technologijų kompetencijos, kūrybiškumą vertinanti visuomenė ir rimtas politikų bei verslo požiūris į kūrybines IT industrijas.

Įkyrėjo „Samsung“ savivalė - „Google“ imsis priemonių (9)

2014 spalio mėn. 1 d. 11:00
Įkyrėjo „Samsung“ savivalė - „Google“ imsis priemonių
AP/Scanpix
Šiuo metu „Android“ mobilių įrenginių gamintojams sukurti unikalią vartotojo sąsają, diegti savo firmines programėles bei joms specialiai skirtas el. parduotuves yra tarsi garbės reikalas. O štai operacinės sistemos tikriesiems kūrėjams, kompanijai „Google“, tai neretai tampa galvos skausmu, nes taip prarandama jos sukurtos ekosistemos kontrolė.

„Microsoft“ paskelbė: „Windows 9“ nebus, bet bus „Windows 10“ (37)

2014 spalio mėn. 1 d. 09:53
"Windows 10" "Start" meniu
AP/Scanpix
Antradienį „Microsoft“ pirmą kartą viešai pristatė naująją operacinę sistemą „Windows 10“ (o ne „Windows 9“, kaip buvo tikėtasi!), kurios ankstyva „Technical Preview“ versija taps prieinama visiems nuo spalio 1 dienos. Bendrovė taip pat pranešė apie „Windows Insider Program“ – didžiausią atvirą programą, kurios dalyviai bendromis jėgomis testuos ir tobulins „Windows“, kad ji atitiktų visų poreikius, rašoma įmonės pranešime spaudai.

Talentingiausi startuoliai keliaus į Silicio slėnį (4)

2014 rugsėjo mėn. 30 d. 19:07
Kelios minutės scenoje ir galimybė įtikinti savo verslo idėjos sėkme potencialius investuotojus bei 2000 klausytojų auditoriją – šį iššūkį priims dviejose po vienu stogu vyksiančiose konferencijose „Live Mobile Congress“ ir „Silicon Valley Comes to the Baltics“ (SV2B) dalyvausiantys startuoliai. Geriausiems jų atiteks pagrindinis prizas – kelionė į verslininkų meka vadinamą Silicio slėnį JAV.

Tarsi ant mielių auga „anti-Facebook“ pramintas socialinis tinklas (36)

2014 rugsėjo mėn. 30 d. 15:21
Vos per kelias dienas naujas socialinis tinklas „Ello“, dėl savo pozicijos privatumo ir reklamų atžvilgiu pramintas „anti-Facebook“, tapo pačia karščiausia interneto naujiena.