Iki 2017 kompanija siekia pradėti gaminti labiau įperkamą „Model 3“. O iki 2020 planuoja gamybą išplėsti iki 500 000 automobilių per metus, kas yra išties drąsu, turint galvoje, kad dabar per metus pagaminama apie 50 000 „Tesla“ elektromobilių.

Tačiau norint, kad šie planai išsipildytų, „Tesla“ privalo pirmiau pabaigti savo „Gigafactory“, gigantišką baterijų gamyklą Sparkse, Nevadoje, Electric Avenue.

Nors gamyklos nesitikima baigti iki kitų metų, „Tesla“ ir E. Muskas jau atskleidė nemažai galvą apsukančių fabriko detalių.

Peržvelkite 12 labiausiai neįtikimų faktų apie „Gigafactory“:

1. Fabrikas įsikūręs žemės plote daugiau nei tris kartus didesniame, nei Niujorko Centrinis Parkas.

Fabrikas yra statomas Storey apygardoje, Nevadoje, 3000 akrų (12 100 000 m², arba 1210 hektarų) žemės plote.

Iš pradžių įmonė turėjo užimti 1000 akrų, bet 2015 metų birželį, kompanija nupirko dar 1864 akrus šalia buvusios žemės.

Su šiuo pirkiniu kompanija galės fabriką padidinti 50 ar 100 kartų, sakė E. Muskas.

2. Milžiniškame plote – milžiniškas fabrikas.

Dabar gamykla yra 71 pėdos (22 m) aukščio ir >55 mln kvadratinių pėdų (511 000 m²) ploto, kas atitinka 126 akrus (51 ha).

Tai daugiau, nei 95 amerikietiško futbolo aikštelės. Jis toks didelis, kad netgi pats E. Muskas, ten lankydamasis, apstulbsta.

Elonas Muskas nori, kad elektromobilių padaugėtų - jis dalijasi patentų paslaptimis
„Tai nuneša stogą. Pamatai savo akimis ir suvoki, F---, jis didelis,“ neseniai E. Muskas pasakojo „Fast Company“.

3. Tiesą sakant, jis toks didelis, kad bus antras pagal didumą pastatas pasaulyje.

Iki 2020 planuojamas grindų plotas yra 1,3 mln m².

Baigtas jis bus antras didžiausias pagal tūrį pastatas pasaulyje. Jis tik šiek tiek nusileis „Boeing“ gamyklai Everette, Washingtone, kuri yra didžiausias pagal tūrį pastatas pasaulyje.

4. Jis statomas, kad atlaikytų žemės drebėjimus.

"Tesla Gigafactory" statybos, 2014 metų lapkritis
Remiantis nesenu „Fast Company“ pranešimu, fabrikas sudarytas iš keturių skirtingų struktūrų, pastatytų ant keturių skirtingų pamatų, kad geriau atlaikytų žemės drebėjimus.

Pasak „Reno-Gazette Journal“, „Tesla“ vien pamatams išleido maždaug 16 mln dolerių.

5. Taip būsimas „Tesla“ automobilis taps daug labiau įperkamu.

Pasak „Tesla“ svetainės, didžiulis fabrikas padės dramatiškai atpiginti baterijas, „taikant masto ekonomiką, inovatyvią gamybą, atliekų mažinimą, ir paprasčiausią optimizavimą, išdėstant daugumą gamybos procesų po vienu stogu.“

Kai fabrikas pradės veikti visa galia 2020 metais, „Tesla“ vertinimais, jis leis sumažinti baterijų kainą maždaug 30 procentų.

Pigesnės baterijos leis kompanijai pardavinėti „Model 3“ už maždaug 35 000 JAV dolerių.

6. Seni traukiniai atvyks į fabriką ir išvyks jau kaip baterijos.

Nors „Tesla“ dar neatskleidė visų būdų, kaip pasieks „ekstremalią masto ekonomiją“, žinome, kad didelę šių pastangų dalį sudarys atliekų perdirbimas. Tokią didelę, kad „Tesla“ darys tai, ko jokie kiti baterijų gamintojai nėra darę, investuotojų konferencijoje „Baron“ sakė E. Muskas.

„Atsivešime traukinius, kurie išvyks jau kaip baterijos,“ – konferencijoje sakė E. Muskas, nors planų nedetalizavo.

7. Perdirbama bus viskas.

Tačiau bus perdirbami ne tik seni traukiniai.

Fabrike veiks tobuliausia antrinio perdirbimo sistema ir ja bus galima perdirbti senas baterijas.

8. Fabrikas naudos tik energiją tik iš atsinaujinančių šaltinių.

Fabrikas pats generuos visą reikiamą energiją.

Saulės elementais bus nuklotas fabriko stogas ir dar energiją tieks papildomi skydeliai, išdėstyti aplinkinėse kalvose.

Kompanija savo poreikių patenkinimui taip pat dar naudos geoterminę ir vėjo energiją.

9. Tai bus didžiausias ličio jonų baterijų fabrikas pasaulyje.

„Tesla“ jau dabar yra didžiausias ličio jonų baterijų naudotojas planetoje, lenkiantis netgi tokius įrenginių gamintojus, kaip „Apple“ ir „Samsung“. Bet greitai kompanija taps ir didžiausiu ličio jonų baterijų gamintoju.

Antroje šio dešimtmečio pusėje „Tesla“ ketina pagaminti po 500 000 automobilių per metus, bet ilgalaikėje perspektyvoje, kaip E. Muskas neseniai minėjo, jis mano, kad šis skaičius gali persiristi į milijonus.

Visų šių automobilių maitinimui kompanija iki 2020 gamins daugiau baterijų elementų, nei visi ličio jonų baterijų gamintojai bendrai pagamino per 2013 metus.

10. „Tesla“ ir jos partneriai sumokės milijardus.

„Tesla“ ir jos partneriai „Panasonic“ ir „Toyota“ iki 2020 bendrai į fabriką investuos 5 mlrd dolerių. Pati „Tesla“ tiesiogiai į „Gigafactory“ investuos 2 mlrd dolerių.

11. Įmonėje dirbs daugiau nei 6000 darbuotojų.

Kai fabrikas 2020 metais bus baigtas, jame darbuosis apie 6500 žmonių.

Remiantis „Tesla“ svetainėje pateikta informacija, kompanija jau pradėjo samdyti žmones kai kurioms pareigoms,tarp kurių žmogiškųjų išteklių valdymo ir inžinerijos technikos specialistai.

12. Jo forma primins deimantą ir bus estetiškai patraukli.

Kaip ir „Tesla“ automobilių atveju, daug dėmesio bus skiriama fabriko dizainui.

„Rūpinamės, kad jis gerai atrodytų, tai yra, derėtų su supančia aplinka. Tai fabrikas, bet estetika mums rūpi,“ sakė E. Muskas per spaudos konferenciją Nevadoje.

„Taigi, fabriko forma primins deimantą ir taip bus todėl, kad jei pasirinktume dėžutės formą, reikėtų perkelti labai daug žemės. Tad, idant jis geriau derėtų su aplinka, sukūrėme jį deimanto formos,“ sakė jis.

Fabrikas taip pat yra sulygiuotas į tikrąją šiaurę, kad „Tesla“ galėtų nustatyti, kur įranga bus pagal GPS ir taip tinkamai išrikiuoti saulės skydelius.

„Manau, tai skamba romantiškai, kad fabrikas bus deimanto formos ir bus sulygiuotas šiaurės kryptimi, bet tam yra ir praktinių priežasčių,“ sakė E. Muskas per konferenciją.