Paskelbtos nuotraukos ir vaizdo aiškiai rodo, kad „Falcon 9“ raketa susidorojo su savo užduotimi pasiekti ir pataikyti į nusileidimo aikštelę. Tačiau nusileidimas vyko dideliu greičiu ir kritiniu beveik 45 laipsnių kampu, dėl ko įvyko avarija ir sprogimas.

Priminsime, kad „SpaceX“ bandymas pakartotiniam naudojimui susigrąžinti pirmąją raketos-nešėjos pakopą yra pirmasis kosminių skrydžių istorijoje. Po paleidimo raketa-nešėja į kosmosą pristatė krovininį erdvėlaivį „Dragon“, kuris nukreiptas į tarptautinės kosminės stoties pusę. Tuo tarpu didžioji raketos dalis atliko kontroliuojamą nusileidimą į Žemę, kur bandė nutūpti ant laivo-roboto nusileidimo aikštelės.

Raketos "Falcon 9" pirmos pakopos nusileidimo akimirkos
Įprasta, kad raketų variklių pirmosios pakopos nukrenta į vandenyną arba dykumas Žemėje ir pakartotiniam naudojimui būna nebetinkamos. Jei variklius pavyktų sėkmingai gražinti į Žemę, tai ateityje keletą kartų sumažėtų bet kokių krovinių kėlimo į kosmosą kaina.

Situaciją išanalizavę „SpaceX“ inžinieriai pareiškė, kad jau žino kas sukėlė nelaimę. Jos priežastis buvo nepakankamas hidraulinio skysčio kiekis vairų stabilizatorių kontrolės sistemoje. Ši sistema padeda sumažinti nusileidimo greitį ir kontroliuoti raketos skrydžio kryptį. Esmė tame, kad bendrovė „SpaceX“ naudoja ne uždarą hidraulinę sistemą, o atvirą, kurioje atitarnavęs hidraulinis skystis pašalinamas iš raketos. Matyt, kontrolės sistemai nusileidimo metu teko manevruoti pakankamai stipriai ir hidraulinio skysčio rezervuaruose pakako tik leidžiantis, o nusileidimo metu rezervuarai buvo jau tušti.

Raketos "Falcon 9" pirmos pakopos nusileidimo akimirkos
Kitas „Falcon 9“ raketos paleidimas ir bandymas susigrąžinti pirmąją pakopą bus atliktas po dviejų ar trijų savaičių. Hidraulinio skysčio rezervuarai bus padidinti tiek, kad jo nepritrūktų net sudėtingiausiomis sąlygomis.