Neregėta sėkmė: ūkininkas atrado pusę tonos sveriantį lobį

(39)
Kinų valstietis rado savo sklype 459 kilogramus senovinių monetų, datuojamų mūsų eros I amžiumi. Tai antradienį pranešė leidinys „The South China Morning Post“.
Neregėta sėkmė: ūkininkas atrado pusę tonos sveriantį lobį
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Ūkininkas vardu Čžangas aptiko lobį, valydamas aikštelę naujam namui statyti netoli Šangsi provincijos Singpingo miesto.

Pasak ekspertų, monetos tikriausiai buvo nukaltos valdant imperatoriui Vang Mangui (Wang Mang), t. y. 9-23 mūsų eros metais.

Kaip papasakojo valstietis, monetos buvo 50 centimetrų gylio ir 60 centimetrų pločio duobėje. Čžanas prisipažino, kad praėjusio amžiaus devintajame dešimtmetyje jo šeima jau buvo radusi 80 kilogramų panašių monetų ir pardavė jas visas kaip paprastą varį.

Leidinio duomenimis, nustačius radinio istorinę vertę, monetos bus perduotos valstybiniams muziejams.

ELTA

„SpaceX" nupiešė žmones į Marsą skraidinsiančią raketą

„SpaceX“ kuria tarpplanetinę raketą ir kapsulę, skirtą gabenti didelį kiekį žmonių ir krovinių į Marsą, kad būtų galima šią planetą kolonizuoti, antradienį, rugsėjo 27 d. pranešė bendrovės vadovas, milijardierius Elonas Muskas.

Mokslininkai padarė tai, ko niekas nesitikėjo: sustabdė judančią šviesą (84)

Australijos nacionalinio universiteto fizikai prie realybės priartino kvantinius kompiuterius: naujame eksperimente jie sugebėjo sustabdyti šviesos judėjimą, rašo gizmodo.com.au.

„SpaceX“ vadovas pristatys „stulbinamą“ Marso kolonizacijos planą (36)

JAV kosminių technologijų bendrovės „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas antradienį atskleidė savo ambicingus planus per dešimtmetį į Marsą išsiųsti žmonių pilotuojamą erdvėlaivį ir planetoje įkurti koloniją.

Mokslininkai paaiškino, kodėl kosmose pastebėta labai reta ir ryški žalia spalva (7)

Žalia spalva Visatoje aptinkama nedažnai – dėl savo šilumos spinduliuojantys kūnai tokie nebūna, o pavienės spektro linijos retai būna pakankamai stiprios.

Seimas patvirtino Lietuvos mokslo ir inovacijų politikos kaitos gaires (5)

Seimas plenariniame posėdyje patvirtino Lietuvos mokslo ir inovacijų politikos kaitos gaires. Už tai numatantį Seimo nutarimą balsavo 70 Seimo narių, balsavusių prieš ir susilaikiusių nebuvo, rašoma pranešime žiniasklaidai.