Neregėta sėkmė: ūkininkas atrado pusę tonos sveriantį lobį

(39)
Kinų valstietis rado savo sklype 459 kilogramus senovinių monetų, datuojamų mūsų eros I amžiumi. Tai antradienį pranešė leidinys „The South China Morning Post“.
Neregėta sėkmė: ūkininkas atrado pusę tonos sveriantį lobį
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Ūkininkas vardu Čžangas aptiko lobį, valydamas aikštelę naujam namui statyti netoli Šangsi provincijos Singpingo miesto.

Pasak ekspertų, monetos tikriausiai buvo nukaltos valdant imperatoriui Vang Mangui (Wang Mang), t. y. 9-23 mūsų eros metais.

Kaip papasakojo valstietis, monetos buvo 50 centimetrų gylio ir 60 centimetrų pločio duobėje. Čžanas prisipažino, kad praėjusio amžiaus devintajame dešimtmetyje jo šeima jau buvo radusi 80 kilogramų panašių monetų ir pardavė jas visas kaip paprastą varį.

Leidinio duomenimis, nustačius radinio istorinę vertę, monetos bus perduotos valstybiniams muziejams.

ELTA
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Mokslininkai kategoriški: mobilusis telefonas gali sukelti mirtiną ligą

Mobiliųjų telefonų poveikio vartotojų sveikatai tema visada traukė mokslininkus iš viso pasaulio. Kai kurie tyrinėtojai padarė išvadą, kad žalos potencialas yra, o kiti neranda aiškių kenkimo sveikatai įrodymų.

Į Žemę trenkęsis lemtingas asteroidas nužudė ne tik dinozaurus (7)

Gali būti, kad dinozaurus nužudęs asteroidas, atėmė gyvybę ir dar kai kam. Mokslininkai žino, kad yra dar kelios vietos, kuriose dėl tos pačios priežasties žuvo kiti gyvūnai, rašo sci-tech-today.com.

Naujas mokslininkų atradimas pateisina jų pakvaišusią idėją (8)

Mokslininkai jau seniai diskutavo apie galimybę nuskraidinti kai kuriuos pagrindinius Žemėje esančios gyvybės elementus į naujai iš kometų ir asteroidų sudarytą planetą.

Mokslininkai to nesitikėjo: surastas ryšys tarp karingos civilizacijos ir europiečių (20)

Atlikus 2,5 tūkst. metų senumo Kartaginoje rastų finikiečio palaikų genomo analizę, paaiškėjo, kad jaunuolis priklauso retai europiečių haplogrupei, rašo newhistorian.com.

„Mokslo sriuba“: kaip Kaune varžėsi lietuvių ir latvių robotai (3)

Gegužės 20 d. Kaune vyko tarptautinės robotų varžybos „Robotų intelektas 2016“. Jas po kelių metų pertraukos atkūrė KTU Studentų mokslinės draugijos nariai. Varžybų metu, komandos su savo sukonstruotais robotais varžėsi pagrindinėje, linijos sekimo, sumo bei kitose rungtyse. Pagrindinis prizas – 7000 EUR. Kaip dalyviai rengėsi varžyboms? Kokiais būdais autonominiai robotai orientavosi erdvėje? Kaip robotams sekėsi įveikti trasą? Apie tai žiūrėkite specialioje „Mokslo sriubos“ laidoje.