Neregėta drąsa: atsirado norinčių surengti CERN parodą Kaune

(10)
Dėl teisės steigti Nacionalinį mokslo ir inovacijų centrą besivaržančio Kauno projekto partnerių gretas papildė Šveicarijoje įsikūręs didžiausias pasaulyje branduolinių mokslinių tyrimų centras CERN.
CERN
© Vida Press nuotr.

Bendradarbiavimas su šiuo centru leistų į Kauną atgabenti CERN sukurtą išskirtinę ekspoziciją.

CERN centre sukurtas specialus padalinys „CERN Knowledge Transfer“ rengia pažintines programas ir suteikia galimybę susipažinti su naujausiais mokslo pasiekimais. Vienas tokių pažintinių pristatymų – didžiajame hadronų greitintuve vykstantys procesai.

Pasak Kauno technologijos universiteto mokslo prorektorės prof. Astos Pundzienės, Nacionaliniame mokslo ir inovacijų centre Kaune būtų galima eksponuoti CERN parodą „Interactive LHC Tunnel“.

Parodos lankytojai patenka į interaktyvią žaidimų aplinką: interaktyvusis tunelis LHC vizualiai sujungia mokslą, interaktyvią aplinką ir mūsų suvokimą, kas leidžia paprasčiau, realiau suvokti mokslo stebuklus ir juose sudalyvauti“, – pasakojo A. Pundzienė.

Viena iš pramogų, kurią galėtų išbandyti parodos lankytojai – protonų futbolas. Ši pramoga žmonėms leidžia suvokti, kaip protonai juda ir kas nutinka, kai du protonai susiduria. Kuo stipriau spiri (kuo didesnę energiją panaudoji), tuo daugiau pasigamina protonų dalelių.

„Tai puiki mokomoji priemonė moksleiviams, kuri gali paskatinti aktyviau domėtis mokslu ir jį suprasti. Ši paroda iš kitų išsiskiria tuo, kad tai nėra vien tik „plika ekspozicija“ su aprašymu ar pasakojimu. Šią ekspoziciją galima išbandyti gyvai“, – sakė A. Pundzienė.

„Nacionalinio mokslo ir inovacijų centro Kaune lankytojams galėtume parodyti vienintelę pasaulyje ir bene unikaliausią ekspoziciją, kokią tik galima turėti“, – tvirtino Kauno mero pavaduotojas Povilas Mačiulis.

Sprendimą, kur statyti mokslo centrą, Švietimo ir mokslo ministerija paskelbs kitą savaitę.

LRT
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Kosminis zondas „Rosetta“ rugsėjo 30-ąją baigs misiją (5)

Europos kosminis zondas „Rosetta“ baigs savo misiją rugsėjo 30 dieną, kai nusileis ant kometos, prisidėdamas prie jos paviršiuje anksčiau prisitvirtinusios kibernetinės laboratorijos „Philae“, ketvirtadienį pranešė misijos valdymo centras.

Sensacingas archeologų radinys: Lietuvoje išties gyveno neandertaliečiai (196)

Klaipėdos rajone Šnaukštų karjere itin keistomis aplinkybėmis rastas daiktas, kuris mokslininkus privertė labai smarkiai nustebti. Nustebę buvo ne tik Lietuvos, bet viso regiono mokslininkai.

Jupiterio atmosferoje vyksta kažkas keisto (49)

Kitą savaitę NASA zondas Juno pasieks Jupiterį ir pradės siųsti Žemėn naujausius stebėjimo duomenis. Tačiau staigmenų Jupiteris pažėrė jau dabar.

Mokslininkai atrado naują spalvą (25)

Atradimai paprastai gimsta netyčia. Kartais netgi be tų žmonių, kurie juos vykdo, žinios. Taip nutiko ir tik studijas pabaigusiam studentui Oregone, rašo dailymail.com.

Matematinis modelis atskleidžia, kodėl vieni individai yra geri, o kiti blogi (6)

Exeterio universiteto mokslininkai teigia sukūrę inovatyvų matematinį modelį, paaiškinantį kaip mumyse genetiškai užprogramuojamos geros ir blogos charakterio savybės.